Pagina 1 van 2

KLPD V70

Geplaatst: 03.03.2009 - 19:20
door rudolf
Heeft er iemand ervaringen over het kopen van een ex KLPD V70 D5 op de domeinen????

Geplaatst: 03.03.2009 - 19:24
door Ben
WYSIWYG

Meestal technisch goed onderhouden maar je moet de gaten in de auto en de bekleding voor lief nemen.
Je kunt een hele mooie treffen.

Geplaatst: 03.03.2009 - 19:50
door rudolf
Heeft er iemand op dit forum z´n geluk al eens beproeft en er 1 gekocht, hoe zou je het beste de gaten in het dak kunnen dichten??

Geplaatst: 03.03.2009 - 23:12
door Paul
Johann heeft inmiddels zijn tweede exklpder ohnee, derde. Begon met een 850 T5, toen een S70 T5 en nu een S60 T5.

Volgens mij allemaal in top conditie.

Geplaatst: 03.03.2009 - 23:31
door Jor
rudolf schreef:Heeft er iemand op dit forum z´n geluk al eens beproeft en er 1 gekocht, hoe zou je het beste de gaten in het dak kunnen dichten??
De gaten met plaatjes dichtlassen :D

Geplaatst: 08.03.2009 - 22:03
door denkweb
Ja, ervaring mee.
Ooit bezig geweest bij de domeinen tijdens biedingen op een S60 D5.
Zat er 100 euro onder, maar de handelaar wilde er 4000 meer voor hebben als hij ervoor had betaald. Inmiddels staat het apparaat nog steeds te koop, al is de prijs inmiddels al zo'n 800 euro lager. Die 4000 is net waar de marge ligt om de auto interessant te maken om aan te schaffen.

link.

Tegenwoordig niet echt interessant meer om te kopen bij de domeinen. De voertuigen hebben aanzienlijke schade aan interieur. Onderdelen zijn duurder als vroeger en ook schaarser. Zonder een plan om de auto te strippen (lees: racerij) of een donorauto kun je beter een auto uit de handel aanschaffen.

Schade en kosten aan dit exemplaar op een rijtje:
- Dasboard bovendeel zware schade;
- Dashboardkastje ontbreekt;
- Dubbeldin met chaos in bedrading, geen radio+voorbereiding;
- Middentunnel en binnenzijde portieren zware schade door koppel e.d.;
- Gat in hoedenplank (bord);
- Zonneklep + plafondschade;
- Kras/deukschade op 2 portieren en 1 plaatdeel;
- Kleurverschil door stickers (poetsen/polijsten??);
- Voor mistlichten ontbreken, zo ook de kabels;
- 4 gaten in dak (achterwisser + 2x antenne + zwaailicht, nu witte sticker op);
- Meubilair uitgeleefd en ingezakt;
- Gaten in alle deurstijlen;
- Gaten in grille tbv flitsers;
- Kofferbak helemaal gestript;
- Bekabeling middenconsole, dashboard en kofferbak = slagveld;
- Krassen op plasticdelen als spiegelkappen en spoilers;
- Gat van electrische antenne op achterscherm (??);
- Matige banden op stalen velgen 15 inch;
- Versleten lederen stuurwiel;
- Schade middenconsoleklep e.d.;

Raming kosten met donorauto in de buurt: Minimaal 4000 euro.

Foto's van dit exemplaar in nieuwe en oude staat heb ik ook nog:

Geplaatst: 08.03.2009 - 22:09
door Jor
Zo dat is een bekende foto. Die heb ik anderhalf jaar geleden op internet zien staan.

Geplaatst: 08.03.2009 - 22:21
door denkweb
En daar staat die nog steeds ;)

Geplaatst: 08.03.2009 - 22:27
door Jor
Heb je ook foto's van andere KLPD Volvo's?

Geplaatst: 08.03.2009 - 22:29
door denkweb
Dan zou ik echt intensief moeten gaan graven in de archieven. Werk zelf bij het grootste bergingsbedrijf van ons land en kon zo via de nodige connecties aan deze foto's komen.

Veel (ex-)klpd voertuigen staan nog op hulpverleningsforum.nl. Wellicht dat je daar iets mee kunt? Er zijn daar wat liefhebbers die graag hulpverleningsvoertuigen in kaart brengen.

Geplaatst: 12.03.2009 - 13:38
door rotjeknor
Zo langs de weg zien ze er fraai uit, maar als ik de schadelijst zo zie, worden ze wel flink afgetakeld.

Geplaatst: 12.03.2009 - 14:13
door Hans
Zeg maar gerust; uitgeleefd...

Geplaatst: 12.03.2009 - 18:56
door vincent65
Als ik die lijst zie word ik er misselijk van........

Geplaatst: 12.03.2009 - 19:05
door volvov70r
@denkweb: Is je eigen S80 ook ex-politie (omdat ie wit is) of is dat toeval?

Geplaatst: 12.03.2009 - 19:12
door Jor
Volgens mij is dat toeval ;)

Geplaatst: 13.03.2009 - 09:11
door denkweb
Gelukkig toeval. Deze is zeldzaam omdat 'ie wit is en hij niet door de overheid misbruikt is! Hahaha!

Mijn auto is in de beginjaren van Volvo Operations geweest. En of dat nu als lease of iets anders is, geen idee. Daarna heeft het ding eigenlijk op een jaartje bij een particulier na alleen maar in handelsvoorraden gezworven, blijkbaar als 'incourante kleur auto'. Dus ik hoefde ook niet erg hard te poetsen... ;)

Zit er nog wel over te denken om een blauw retroreflecterend rugnummer op de motorkap te plakken...

Geplaatst: 13.03.2009 - 09:21
door HenkTI
Ik zal nooit een ex politieauto kopen, tuurlijk worden ze goed onderhouden maar ze krijgen ook gigantisch op hun donder (ik kan het weten...).
Leasebakken worden over het algemeen ook goed onderhouden.
Het enige positieve is de prijs van oud dienstauto's maar daarvoor loop je mijns inziens ook een groot risico.

Geplaatst: 13.03.2009 - 13:06
door Thijs
Ik zal nooit een ex politieauto kopen, tuurlijk worden ze goed onderhouden maar ze krijgen ook gigantisch op hun donder (ik kan het weten...).
Idd, net even voor het stoepje stoppen zullen ze niet doen, ze raggen hem er gewoon tegen aan! Echt onzinnig lijkt mij, maar ja, het gebeurt!

Geplaatst: 13.03.2009 - 13:52
door HenkTI
Nu kun je jezelf afvragen hoeveel stoeprandjes een klpd Volvo voor zijn kiezen krijgt. Deze volvo's komen nauwelijks van de snelweg af.
Idd, net even voor het stoepje stoppen zullen ze niet doen, ze raggen hem er gewoon tegen aan! Echt onzinnig lijkt mij, maar ja, het gebeurt!
_________________
Soms ga je iets harder over een drempel dan je met eigen auto zou doen, maar alleen als het nodig is. Het is niet zo dat dienstauto's moedwillig en onnodig worden afgeragd.

Geplaatst: 13.03.2009 - 14:05
door Chrizzle D5
Wat ik wel opvallend vind, is dat de S60 "in KLPD vestje" nogal hangt achterin, en bij dezelfde S60 "in burger" dat dat niet meer zo is.

Lag de kofferbak vol ofzo? met wat?