Pagina 1 van 1

Volvo Assistance

Geplaatst: 04.03.2009 - 18:56
door aatsvolvo
Bij sommige Volvo dealers staat op hun site dat 1 lampje ( geen Xenon natuurlijk) en/of het bijvullen van een halve liter vloeistof voor de Volvo Assistance bezitters gratis is.

Is dit een extraatje van de betreffende dealers of is dit iets wat elke dealer zou moeten doen als je in het bezit bent van Volvo Assistance

Geplaatst: 04.03.2009 - 19:04
door Paul
Als je auto gewoon altijd netjes zijn beurt krijgt bij de dealer. Heb je Volvo Assistance. Vervolgens worden al die kleine dingen gratis gedaan, lampje wisselen en de vloeistof tot een halve liter inderdaad.

Geplaatst: 04.03.2009 - 19:06
door Thijs
Ook dashbord lampjes??? :razz:

Geplaatst: 04.03.2009 - 21:46
door aatsvolvo
@ Tarman T. Lijkt me niet maar probeer het eens uit zou ik zeggen.

Geplaatst: 04.03.2009 - 22:55
door aatsvolvo
@ Paul,

Ik geloof je graag maar ik zie dit nergens op papier.
Als je nu bij een andere Volvo dealer 1 lampje laat vervangen, en hij brengt dit in rekening, kan je je dan beroepen op je Volvo Assistance.

Geplaatst: 05.03.2009 - 07:00
door Paul
Van die lampjes zei mijn dealer, kan zijn dat dat te maken heeft met het onderhoud. Verder dacht ik als je auto in onderhoud is bij een dealer dat je automatische Volvo Assistance hebt.

Geplaatst: 05.03.2009 - 07:22
door lancer
idd, Volvo Assistance krijg je automatisch met een beurt. Moet je je auto wel minimaal eens per jaar binnen brengen.

Verder is het een sneue dealer als 'ie een lampje in rekening gaat brengen. Ik heb er nog nooit 1 gezien op de rekening.

Geplaatst: 05.03.2009 - 09:07
door BlackSapphire
Volvo-dealers dan misschien niet, maar bij mijn passat werd gerust een tientje gerekend voor het vervangen van een lampje:arbeid + materiaal.

Geplaatst: 05.03.2009 - 10:50
door Thuurc
Lampjes zijn bij mijn dealer ook altijd gratis. Op het kentekenlampje na, daarvoor wilde ze arbeid in rekening, omdat het lastig bereikbaar is. Dus heb ik het zelf maar gedaan ;)

Verder is Volvo assistence tot 9 jaar gratis! Daarna kost het €39,- per jaar (Nog steeds goedkoper dan vergelijkbare ANWB service).

Geplaatst: 05.03.2009 - 21:06
door aatsvolvo
@ Thuurc,
Dit is nu precies waarom ik dit topic heb opgestart.
Is nu het vervangen van een lampje iets waar je RECHT op hebt als je Volvo Assistence hebt of is het een stukje SERVICE van een dealer als hij ziet dat de auto regulier onderhoud krijgt bij een dealer en dus Volvo Assistance heeft.

Geplaatst: 05.03.2009 - 21:17
door Ben
Zo staat het op de website van Volvocars.nl

Volvo Assistance is niet alleen bedoeld om u bij pech weer snel mobiel te maken. Het is ook een oplossing voor menselijke fouten, zoals bijvoorbeeld verkeerde brandstof tanken of de sleutels in de auto sluiten.

Wij zijn er altijd voor u
Indien wij een mechanisch probleem echter niet meteen kunnen repareren (bij u thuis of onderweg), stellen wij u naar keuze gedurende 48 uur vervangend vervoer of gratis hotelverblijf ter beschikking.

Download hier de folder Volvo Assistance om te weten wat er allemaal is gedekt.

Download hier het inschrijfformulier "Premium Pakket Volvo Assitance"

De eerste 3 jaar gratis en daarna beschikbaar tot 10 jaar mits voorgeschreven fabrieksonderhoud wordt uitgevoerd door de officiële Volvo dealer. Bovendien is uw Volvo altijd gedekt, wie er ook mee rijdt.

Geplaatst: 05.03.2009 - 22:52
door aatsvolvo
@ Ben

Ik weet dat in de Volvo Assistance folder niet gesproken word over het wisselen van een lampje en het bijvullen van vloeistoffen.

Mogen we dus de conclusie trekken dat bovengenoemde acties dus "service"
van een dealer zijn en dat je deze acties dus niet bij iedere dealer mag verwachten.

Geplaatst: 05.03.2009 - 23:20
door mmxc90
Aatsvolvo, je geeft in de inleiding eigenlijk al het antwoord "sommige dealers" over het algemeen zal de dealer waar je klant bent gewoon service verlenen.
Kon je alleen voor pobleemgevallen en laat het onderhoud bij een ander uitvoeren zullen ze niet snel genegen zijn om deze service aan te bieden.
Ik denk niet dat het lampje en vloeistof specifiek omschreven worden in een folder daar dit vrijwel altijd tot discussie leidt; koplamp wel en dashboard niet of andersom en ga zo maar door.
Conclusie het is een service (dealer afhankelijk) en geen recht op.