Probleem !!!!

Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

Heb vandaag iets raar opgemerkt !!! Heb een S80 bj 2000 AUTOMATIC!!!
als ik tijdens het rijden van D naar N schakel, net voor hij zijn toeren neutraal gaat,dan word ik trillingen gewaar over heel de auto, zet ik hem terug in D dan verdwijnt dit!! Anderzijds als ik gewoon stilsta word ik echter niets gewaar, ja zeer minieme trillingen van de motor, wat normaal is denk ik !!! Iemand enig idee wat dit kan zijn ?? Hoor tijdens het rijden ook een soort gezoem, ik dacht dat het mss een wiellager was of rollementen, maar nu denk ik dat het mss allemaal wat samenhangt ....

HELLLPPP!!!!!!!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Waarom wil je tijdens het rijden van D naar N ?
Ik blijft altijd in D en pas als de auto stil staat gaat ie naar N of P of R
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

OOK goed, maar het probleem is er dus wel.....
Ze raden het niet om dat tegen hoge snelheden te doen, anders kan het zo geen kwaad als je maar onder de 50 km/h blijft !!!
Het is evenwel niet normaal dat er trillingen ervan voortkomen, dus mijn probleem blijft !!!!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

olympus1 schreef:OOK goed, maar het probleem is er dus wel.....
Ze raden het niet om dat tegen hoge snelheden te doen, anders kan het zo geen kwaad als je maar onder de 50 km/h blijft !!!
Het is evenwel niet normaal dat er trillingen ervan voortkomen, dus mijn probleem blijft !!!!
Het is NIET normaal om tijdens het rijden een automaat in N te zetten, als je dus WEL normaal doet heb je geen last van het probleem, toch?
Gast
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 16.11.2004 - 22:37

bart simpson schreef: Het is NIET normaal om tijdens het rijden een automaat in N te zetten, als je dus WEL normaal doet heb je geen last van het probleem, toch?
Dat mag je wel vinden Bart, maar druk je mening voortaan dan wel even wat tactvoller uit hier op het forum. Anders wordt het hier een klankbord van ongenoegen van wat er wel of niet mag en daar zit niemand op te wachten.
For life with more contents
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

FrankS80 schreef:
bart simpson schreef: Het is NIET normaal om tijdens het rijden een automaat in N te zetten, als je dus WEL normaal doet heb je geen last van het probleem, toch?
Dat mag je wel vinden Bart, maar druk je mening voortaan dan wel even wat tactvoller uit hier op het forum. Anders wordt het hier een klankbord van ongenoegen van wat er wel of niet mag en daar zit niemand op te wachten.
Als je het nog eens leest staat er een vraag.... misschien kun je er ook nog een suggestie van maken.
Gast
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 16.11.2004 - 22:37

bart simpson schreef:
Als je het nog eens leest staat er een vraag.... misschien kun je er ook nog een suggestie van maken.
Leuk dat je al een eind op dreef bent met je cursus grammatica.......
For life with more contents
s80 1999
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05

dit forum zakt steeds verder weg.

het ging toch over een trilling die er is? toch niet of het nou wel of niet mag tijdens het rijden van N naar D of andersom te doen?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Precies heren, kibbelen doen jullie maar via PM Afbeelding alsjeblieft.

Afbeelding
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

s80 1999 schreef:dit forum zakt steeds verder weg.

het ging toch over een trilling die er is? toch niet of het nou wel of niet mag tijdens het rijden van N naar D of andersom te doen?
Ik kwam op een ander forum een probleem tegen dat een auto onaanvaardbaar sterk trilde als je bij 150km/uur de handrem aantrok....
Als je dat nu eens niet doet.... in die contekst moet je mijn opmerking lezen.
Normaal zet je een automaat onder het rijden niet in Neutraal, als de automaat nu onder alle omstandigheden wel goed en normaal functioneert lijkt mij niet dat er sprake is van een "probleem".
Zal het hier verder bij laten.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Bij een geartronic kun je toch wel onder het rijden 'schakelen' Bart?
Gewoon van automaat in de versnelling duwen. toch?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ben schreef:Bij een geartronic kun je toch wel onder het rijden 'schakelen' Bart?
Gewoon van automaat in de versnelling duwen. toch?
Dat kan, maar daarbij draait de automaat niet vrij....
Als je daarbij te ver op of terug schakelt doet een geartronic ook niet mee...(je kunt b.v. bij 20km/u niet opschakelen naar 5 of bij 100km/u niet terugschakelen naar 2)
Gebruikersavatar
RrRrR
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23

NVT
Your Dream - Your Mind - Your Goal
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Oh, dat moet ik eens proberen.
Ik gebruik die versnellingen eigenlijk nooit. Ja 1 keer toen ik ´m net had :twisted:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Ik wil niet bot overkomen, maar volgens mij moet je ook niet de pook bewegen tijdens het rijden van D naar N...


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

thuuR schreef:Ik wil niet bot overkomen, maar volgens mij moet je ook niet de pook bewegen tijdens het rijden van D naar N...
Ik had met iets andere woorden hetzelfde eerder geschreven.
Gast

Ik ben het ook wel met Bart en anderen eens. Als er onder normaal gebruik geen probleem is waarom dan er naar zoeken? Ik heb ook een automaat met 4 versnellingen en ik heb hem nog nooit onder het rijden in N gezet. Ik ga het dus ook niet proberen.
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Als ik met 80 een stoplicht nader (en het staat op rood) zet ik de automaat ook in N en waarom niet? Mocht, terwijl ik nog rijd, het stoplicht weer op groen springen dan zet ik 'em weer in drive. Zowel met de Volvo als met de Corvette heb ik geen trillingen of andere problemen wanneer ik dat doe. Als je die wel hebt is er iets aan de hand. De vraag (of suggestie, Bart) waarom je dat zou doen is niet relevant. Het gaat erom dat er iets mis is dat zich ook op andere momenten kan openbaren.

Dirk

ps de Volvo gaat trouwens eerder in de versnelling dan de Corvette. Toch iets verfijnder blijkbaar...
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

kuiper schreef:Als ik met 80 een stoplicht nader (en het staat op rood) zet ik de automaat ook in N en waarom niet? Mocht, terwijl ik nog rijd, het stoplicht weer op groen springen dan zet ik 'em weer in drive. Zowel met de Volvo als met de Corvette heb ik geen trillingen of andere problemen wanneer ik dat doe. Als je die wel hebt is er iets aan de hand. De vraag (of suggestie, Bart) waarom je dat zou doen is niet relevant. Het gaat erom dat er iets mis is dat zich ook op andere momenten kan openbaren.

Dirk

ps de Volvo gaat trouwens eerder in de versnelling dan de Corvette. Toch iets verfijnder blijkbaar...
Trek ook eens aan de handrem met 150km/u, en vertel me van je ervaringen......trild hij? was het zinvol? is het normaal?


Het in N zetten onder het rijden hoort simpelweg niet, een rare reactie van de auto is dan ook niet abnormaal maar had vermijdbaar geweest door het ding gewoon te gebruiken zoals het bedoelt is.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

kuiper schreef:Als ik met 80 een stoplicht nader (en het staat op rood) zet ik de automaat ook in N en waarom niet? Mocht, terwijl ik nog rijd, het stoplicht weer op groen springen dan zet ik 'em weer in drive. Zowel met de Volvo als met de Corvette heb ik geen trillingen of andere problemen wanneer ik dat doe. Als je die wel hebt is er iets aan de hand. De vraag (of suggestie, Bart) waarom je dat zou doen is niet relevant. Het gaat erom dat er iets mis is dat zich ook op andere momenten kan openbaren.

Dirk

ps de Volvo gaat trouwens eerder in de versnelling dan de Corvette. Toch iets verfijnder blijkbaar...
En waarom niet?

Omdat dit een zinloze actie is.
Vroeger kon je hierdoor iets zuiniger rijden. Met de moderne motoren is dat al zeker een jaar of vijftien anders geworden. Als je een stoplicht nadert, kun je de auto laten uitrollen in D en dan gebruikt hij zo weinig mogelijk = helemaal niets. Als je hem laat uitrollen in N zal via de bypass toch nog benzine gebruikt worden om de motor stationair te laten draaien om uitvallen te voorkomen. In D kan de motor niet uitvallen doordat ie meedraait met de uitrollende auto; dus gebruikt ie dan niks.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “S80”