Pagina 1 van 3
Probleem !!!!
Geplaatst: 13.11.2005 - 22:16
door olympus1
Heb vandaag iets raar opgemerkt !!! Heb een S80 bj 2000 AUTOMATIC!!!
als ik tijdens het rijden van D naar N schakel, net voor hij zijn toeren neutraal gaat,dan word ik trillingen gewaar over heel de auto, zet ik hem terug in D dan verdwijnt dit!! Anderzijds als ik gewoon stilsta word ik echter niets gewaar, ja zeer minieme trillingen van de motor, wat normaal is denk ik !!! Iemand enig idee wat dit kan zijn ?? Hoor tijdens het rijden ook een soort gezoem, ik dacht dat het mss een wiellager was of rollementen, maar nu denk ik dat het mss allemaal wat samenhangt ....
HELLLPPP!!!!!!!
Geplaatst: 13.11.2005 - 22:36
door Ben
Waarom wil je tijdens het rijden van D naar N ?
Ik blijft altijd in D en pas als de auto stil staat gaat ie naar N of P of R
Geplaatst: 13.11.2005 - 23:20
door olympus1
OOK goed, maar het probleem is er dus wel.....
Ze raden het niet om dat tegen hoge snelheden te doen, anders kan het zo geen kwaad als je maar onder de 50 km/h blijft !!!
Het is evenwel niet normaal dat er trillingen ervan voortkomen, dus mijn probleem blijft !!!!
Geplaatst: 14.11.2005 - 07:56
door bart simpson
olympus1 schreef:OOK goed, maar het probleem is er dus wel.....
Ze raden het niet om dat tegen hoge snelheden te doen, anders kan het zo geen kwaad als je maar onder de 50 km/h blijft !!!
Het is evenwel niet normaal dat er trillingen ervan voortkomen, dus mijn probleem blijft !!!!
Het is NIET normaal om tijdens het rijden een automaat in N te zetten, als je dus WEL normaal doet heb je geen last van het probleem, toch?
Geplaatst: 14.11.2005 - 12:37
door Gast
bart simpson schreef:
Het is NIET normaal om tijdens het rijden een automaat in N te zetten, als je dus WEL normaal doet heb je geen last van het probleem, toch?
Dat mag je wel vinden Bart, maar druk je mening voortaan dan wel even wat tactvoller uit hier op het forum. Anders wordt het hier een klankbord van ongenoegen van wat er wel of niet mag en daar zit niemand op te wachten.
Geplaatst: 14.11.2005 - 12:56
door bart simpson
FrankS80 schreef:bart simpson schreef:
Het is NIET normaal om tijdens het rijden een automaat in N te zetten, als je dus WEL normaal doet heb je geen last van het probleem, toch?
Dat mag je wel vinden Bart, maar druk je mening voortaan dan wel even wat tactvoller uit hier op het forum. Anders wordt het hier een klankbord van ongenoegen van wat er wel of niet mag en daar zit niemand op te wachten.
Als je het nog eens leest staat er een vraag.... misschien kun je er ook nog een suggestie van maken.
Geplaatst: 14.11.2005 - 16:15
door Gast
bart simpson schreef:
Als je het nog eens leest staat er een vraag.... misschien kun je er ook nog een suggestie van maken.
Leuk dat je al een eind op dreef bent met je cursus grammatica.......
Geplaatst: 14.11.2005 - 18:52
door s80 1999
dit forum zakt steeds verder weg.
het ging toch over een trilling die er is? toch niet of het nou wel of niet mag tijdens het rijden van N naar D of andersom te doen?
Geplaatst: 14.11.2005 - 19:04
door Ben
Precies heren, kibbelen doen jullie maar via PM

alsjeblieft.

Geplaatst: 14.11.2005 - 20:06
door bart simpson
s80 1999 schreef:dit forum zakt steeds verder weg.
het ging toch over een trilling die er is? toch niet of het nou wel of niet mag tijdens het rijden van N naar D of andersom te doen?
Ik kwam op een ander forum een probleem tegen dat een auto onaanvaardbaar sterk trilde als je bij 150km/uur de handrem aantrok....
Als je dat nu eens niet doet.... in die contekst moet je mijn opmerking lezen.
Normaal zet je een automaat onder het rijden niet in Neutraal, als de automaat nu onder alle omstandigheden wel goed en normaal functioneert lijkt mij niet dat er sprake is van een "probleem".
Zal het hier verder bij laten.
Geplaatst: 14.11.2005 - 20:26
door Ben
Bij een geartronic kun je toch wel onder het rijden 'schakelen' Bart?
Gewoon van automaat in de versnelling duwen. toch?
Geplaatst: 14.11.2005 - 20:59
door bart simpson
Ben schreef:Bij een geartronic kun je toch wel onder het rijden 'schakelen' Bart?
Gewoon van automaat in de versnelling duwen. toch?
Dat kan, maar daarbij draait de automaat niet vrij....
Als je daarbij te ver op of terug schakelt doet een geartronic ook niet mee...(je kunt b.v. bij 20km/u niet opschakelen naar 5 of bij 100km/u niet terugschakelen naar 2)
Geplaatst: 15.11.2005 - 12:08
door RrRrR
NVT
Geplaatst: 15.11.2005 - 13:16
door Ben
Oh, dat moet ik eens proberen.
Ik gebruik die versnellingen eigenlijk nooit. Ja 1 keer toen ik ´m net had :twisted:
Geplaatst: 18.11.2005 - 20:11
door thuuR
Ik wil niet bot overkomen, maar volgens mij moet je ook niet de pook bewegen tijdens het rijden van D naar N...
Gr

Geplaatst: 18.11.2005 - 20:13
door bart simpson
thuuR schreef:Ik wil niet bot overkomen, maar volgens mij moet je ook niet de pook bewegen tijdens het rijden van D naar N...
Ik had met iets andere woorden hetzelfde eerder geschreven.
Geplaatst: 18.11.2005 - 20:53
door Gast
Ik ben het ook wel met Bart en anderen eens. Als er onder normaal gebruik geen probleem is waarom dan er naar zoeken? Ik heb ook een automaat met 4 versnellingen en ik heb hem nog nooit onder het rijden in N gezet. Ik ga het dus ook niet proberen.
Geplaatst: 19.11.2005 - 00:02
door kuiper
Als ik met 80 een stoplicht nader (en het staat op rood) zet ik de automaat ook in N en waarom niet? Mocht, terwijl ik nog rijd, het stoplicht weer op groen springen dan zet ik 'em weer in drive. Zowel met de Volvo als met de Corvette heb ik geen trillingen of andere problemen wanneer ik dat doe. Als je die wel hebt is er iets aan de hand. De vraag (of suggestie, Bart) waarom je dat zou doen is niet relevant. Het gaat erom dat er iets mis is dat zich ook op andere momenten kan openbaren.
Dirk
ps de Volvo gaat trouwens eerder in de versnelling dan de Corvette. Toch iets verfijnder blijkbaar...
Geplaatst: 19.11.2005 - 08:27
door bart simpson
kuiper schreef:Als ik met 80 een stoplicht nader (en het staat op rood) zet ik de automaat ook in N en waarom niet? Mocht, terwijl ik nog rijd, het stoplicht weer op groen springen dan zet ik 'em weer in drive. Zowel met de Volvo als met de Corvette heb ik geen trillingen of andere problemen wanneer ik dat doe. Als je die wel hebt is er iets aan de hand. De vraag (of suggestie, Bart) waarom je dat zou doen is niet relevant. Het gaat erom dat er iets mis is dat zich ook op andere momenten kan openbaren.
Dirk
ps de Volvo gaat trouwens eerder in de versnelling dan de Corvette. Toch iets verfijnder blijkbaar...
Trek ook eens aan de handrem met 150km/u, en vertel me van je ervaringen......trild hij? was het zinvol? is het normaal?
Het in N zetten onder het rijden hoort simpelweg niet, een rare reactie van de auto is dan ook niet abnormaal maar had vermijdbaar geweest door het ding gewoon te gebruiken zoals het bedoelt is.
Geplaatst: 19.11.2005 - 19:00
door Battlecruiser
kuiper schreef:Als ik met 80 een stoplicht nader (en het staat op rood) zet ik de automaat ook in N en waarom niet? Mocht, terwijl ik nog rijd, het stoplicht weer op groen springen dan zet ik 'em weer in drive. Zowel met de Volvo als met de Corvette heb ik geen trillingen of andere problemen wanneer ik dat doe. Als je die wel hebt is er iets aan de hand. De vraag (of suggestie, Bart) waarom je dat zou doen is niet relevant. Het gaat erom dat er iets mis is dat zich ook op andere momenten kan openbaren.
Dirk
ps de Volvo gaat trouwens eerder in de versnelling dan de Corvette. Toch iets verfijnder blijkbaar...
En waarom niet?
Omdat dit een zinloze actie is.
Vroeger kon je hierdoor iets zuiniger rijden. Met de moderne motoren is dat al zeker een jaar of vijftien anders geworden. Als je een stoplicht nadert, kun je de auto laten uitrollen in D en dan gebruikt hij zo weinig mogelijk = helemaal niets. Als je hem laat uitrollen in N zal via de bypass toch nog benzine gebruikt worden om de motor stationair te laten draaien om uitvallen te voorkomen. In D kan de motor niet uitvallen doordat ie meedraait met de uitrollende auto; dus gebruikt ie dan niks.