Pagina 1 van 1

kraken bij achteruit rijden 440 '95

Geplaatst: 08.03.2009 - 19:29
door kc103
Als mijn 440 koud is en ik rij achteruit hoor ik een zwaar krakend geluid aan de achterkant (vnl rechtsachter). Na een minuut of 10 is het geluid weg. De eerste 10 minuten hoor ik het ook wel in vooruit maar dan een heel stuk minder. Het lijkt wel of achterrem blijft hangen maar het helpt niet gelijk als ik bijvoorbeeld de handrem tijdens het rijden op laat komen.


Iemand enig idee???

Alvast bedankt!

Geplaatst: 10.03.2009 - 16:11
door kc103
Remtrommels achter schoongeblazen en met remmenreiniger schoon gemaakt. Zo op het oog niets aan de hand.

Ik weet wel dat de veroorzaker van het gekraak de rechter achterrem is want die blijft dan wat hangen. Na een paar keer rond draaien van het wiel is het probleem weer weg maar in het begin loopt ie zeer zwaar aan.

Na schoonmaken is probleem nog niet verholpen!
Veertjes zijn allemaal heel in trommel.
Cilinder werkt ook volgens mij

Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dat op kan lossen?
Moet je iets smeren of iets?

Geplaatst: 10.03.2009 - 17:42
door Blade
Weetje zeker dat de Cilinder goed is? Beiden kanten in ingedrukt ? Ook meteen ff achter rubbertjes kijken voor lekkage :wink:

Geplaatst: 10.03.2009 - 18:28
door kc103
Hoe kan ik de cilinder op een goede werking controleren?

Als ik de rem intrap komen de stiftjes in ieder geval naar buiten.
Of zegt dit te weinig?

Wat betreft die rubbertjes, bedoel je de rubbers op de cilinder aan beide kanten?
Kan ik daar een beetje achter kijken zonder dat er remvloeistof lekt?
Ik deed ze een beetje opzij maar toen kwam er wel vloeistof vrij.

Geplaatst: 10.03.2009 - 18:31
door Blade
Dan is die dus lek. Hoort geen vloeistof uit te komen. Mogelijk dat de zuigertjes niet lekker terug komen, en dan blijft je rem iets hangen.

Geplaatst: 10.03.2009 - 20:39
door kc103
Bedankt voor je antwoord dat wordt dan naar garage want daar ga ik zelf niet aan klooien.

Re: kraken bij achteruit rijden 440 '95

Geplaatst: 11.03.2009 - 17:28
door 440rijder
kc103 schreef:Als mijn 440 koud is en ik rij achteruit hoor ik een zwaar krakend geluid aan de achterkant (vnl rechtsachter). Na een minuut of 10 is het geluid weg.
Hoe lang is jouw oprijlaan?? ;)

Geplaatst: 12.03.2009 - 14:28
door kc103
nou als ik uit mijn karage met mijn luxe bolide achteruit rij is het een heel eind :3some:

Maar goed: remcilinder inderdaad lek, zowel links en rechts vervangen!

kosten 150 euro ex btw :happy6:

slot kan erop en bedankt :salute:

Geplaatst: 12.03.2009 - 20:28
door kc103
Helaas pindakaas, slotje kan nog niet :(

Remcilinder waren blijkbaar wel lek??!!

Maar probleem is er nog steeds.

Alleen als de auto koud is en ik rij zacht achteruit lijkt het echt of rem rechtsachter blijft hangen. je voelt ook een weerstand. In het begin dacht ik steeds dat ik te weinig gas gaf bij achteruit rijden omdat hij bijna afslaan ging. Je hoort dan echt een tokketok krrr (zwaar verroeste rem-geluid).

Als auto wat warmer is dan geen enkel probleem meer, wiel draait gewoon los rond. Ik twijfel nu uberhaupt of rem het wel is.
direct weer naar garage gegaan en gezegd probleem nog steeds aanwezig.
Monteur ging er weer mee rijden en natuurlijk niets aan de hand. Stabilisatorstang is t niet, uitlaat is t niet....
Auto nu maar laten staan, kan ie t morgenochtend zelf horen.
Hoop niet dat ik nu voor jan l. die cilinders heb laten vervangen.
Monteur vond ze lekken. Ik heb ze van de week bekeken en waren aan buitenkant helemaal droog. Alleen als ik het rubber wat opzij schoof was er wat olie, maar goed ben benieuwd morgen naar de uitslag???!!

Geplaatst: 14.03.2009 - 18:08
door kc103
En het was de .......uitlaat.

Toch de uitlaat die net aan trilde op de achteras. Dit gaf dat krakende geluid.
Uitlaat zit links maar door het resoneren klonk het juist bij het rechterachterwiel.

Vandaag even het rubber waar de de demper aanhangt wat ingekort en probleem opgelost.

Alleen nu nog een lekkage van pakking carterpan oplossen en kan weer tijden vooruit (hoop ik)

Geplaatst: 15.03.2009 - 23:10
door philippevk
nieuwe carterpan pakking is toch niet heel veel werk? (of zeg ik iets raars).
-auto omhoog (bruk of op blokken)
-beschermplaat los
-olie aftappen
-alle bouten los van carterpan (zijn er veel)
-even kijken naar krukas en lagerschalen
-oude pakkinngresten eraf halen (zowel blok als pan)
-nieuwe pakking erop
-alle bouten kriskras aandraaien
-olie bijvullen

Geplaatst: 23.03.2009 - 21:03
door kc103
Nou ja niet moeilijk. ::?
Is het ook niet maar er zat een vloeibare pakking tussen en wat een gedoe om die zooi er goed af te krijgen.
Originele pakking bij de dealer bestelt en gehaald.
Alle bouten los gehaald, rechterkant kom je moeilijk bij maar gelukt.
Pakking er tussen en beetje passen en meten er weer onder.
Kriskras aangedraaid, niet te strak..
Olie er in en ......... lekt nog steeds. :(
Volgende dag bouten tikkie strakker...iets minder lekkage maar nog steeds niet lekdicht????? pffffffff
:evil:

Geplaatst: 23.03.2009 - 22:16
door philippevk
Op het juiste moment vastgezet?
Evt wat extra vloeibare pakking ertussen (is een idee)
Carterpan nog recht (eventueel op een spiegel zetten en kijken of die "wiebelt")

Geplaatst: 24.03.2009 - 09:30
door Iroll
Pas op met vloeibare pakking. Als je teveel gebruikt wordt het in je carter geperst als je de boutjes aandraait en dan kan het de oliepomp en/of oliekanalen verstoppen. Oorzaak van het lekken kan zijn dat idd de pan iets krom is getrokken doordat de boutjes te strak aangetrokken zijn geweest of op de pasvlakken zitten nog resten van de oude pakking.

Geplaatst: 26.03.2009 - 23:29
door Ramon&Ramon
Als hij aan de rechterkant van het blok lekt(dus niet aan de stuurkant)lekt het dekseltje van het oliepomp aandrijf gedeelte,dat is een plastic dop die onder het uitlaatspruitstuk zit aan de rechterkant boven de aandrijfas!