nogmaals koppeling
Geplaatst: 09.03.2009 - 11:00
Nogmaals koppeling
Ik ben nieuw op dit forum en zal mij derhalve kort voorstellen alvorens u te vermoeien met mijn vragen.
30 jaar oud, werk als ambtenaar in een blauw pak. En heb sinds een jaar een Volvo s60 D5, bj 2003, km stand: 200.000. Technische kennis: beperkt. Zo dat was dat.
Probleem: tijdens accelereren is mijn toerenteller er een paar keer vandoor gegaan. Dit zal waarschijnlijk m'n koppeling zijn. Ik heb op dit forum al het eea gelezen over dit probleem. Gezien het feit dat dit een dure grap is maar eens wat rond gebeld naar wat Volvogarages, volvospecialisten en "normale" garage's. Ik krijg van met name de Volvospecialisten te horen dat het niet nodig is om het dual-mass vliegwiel te vervangen als deze nog goed is. Wel werd mij aangeraden de krukaskering meteen te laten vervangen.
Nu bespaar ik graag zo'n 750 euro aan een dual-massvliegwiel maar ik
zit er niet op te wachten om over een aantal maanden alsnog het vliegwiel te moeten laten vervangen.
Wat is nu verstandig om te laten vervangen, complete koppeling met dual-mass vliegwiel of alleen de koppeling (incl drukgroep enz )
Ik hoor/ lees het wel groet,
Ik ben nieuw op dit forum en zal mij derhalve kort voorstellen alvorens u te vermoeien met mijn vragen.
30 jaar oud, werk als ambtenaar in een blauw pak. En heb sinds een jaar een Volvo s60 D5, bj 2003, km stand: 200.000. Technische kennis: beperkt. Zo dat was dat.
Probleem: tijdens accelereren is mijn toerenteller er een paar keer vandoor gegaan. Dit zal waarschijnlijk m'n koppeling zijn. Ik heb op dit forum al het eea gelezen over dit probleem. Gezien het feit dat dit een dure grap is maar eens wat rond gebeld naar wat Volvogarages, volvospecialisten en "normale" garage's. Ik krijg van met name de Volvospecialisten te horen dat het niet nodig is om het dual-mass vliegwiel te vervangen als deze nog goed is. Wel werd mij aangeraden de krukaskering meteen te laten vervangen.
Nu bespaar ik graag zo'n 750 euro aan een dual-massvliegwiel maar ik
zit er niet op te wachten om over een aantal maanden alsnog het vliegwiel te moeten laten vervangen.
Wat is nu verstandig om te laten vervangen, complete koppeling met dual-mass vliegwiel of alleen de koppeling (incl drukgroep enz )
Ik hoor/ lees het wel groet,