Pagina 1 van 1

c 70

Geplaatst: 09.03.2009 - 16:30
door jorish
Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe de c70 nieuw model rijdt.
Heb je erg last van de wind met en zonder windblokker.
Ik heb nu een 2zitter cabrio en ervaar nagenoeg geen wind.
Is een 2.4 genoeg of is het beter een 2.4i meer pk's
Wat is een reeel verbruik voor zo'n c70?

mvrgr jorish

s40 1.8 e 1 2006

Geplaatst: 09.03.2009 - 16:32
door Auk
Mods edit:

Topic verplaatst naar juiste rubriek.

Geplaatst: 10.03.2009 - 20:52
door Frenk
Dag jorish,

Eerst en vooral welkom op dit forum.
Ik heb een maand of 7 mijn C70 en kan dus wel iets vertellen over die wagen.
-) De wagen is voor mij het summum van rijden. Goede wegligging, roomzachte 5-pitter, goede ophanging, zeer mooie lijn, goede uitrusting, kortom voor mij een droomwagen. :D
-) Zelf heb ik gekozen voor een 2.4 140 pk en nadien laten "herzetten" naar 170 pk of iets meer (wegens de fiscaliteit in België). :wink:
Die ingreep maakt dat hij boven de 3700 tr/min blijft doortrekken. Met een 140 pk blijft hij wat hangen rond dat toerental.
Het is geen scheurijzer, maar gaat er goed vandoor. Hij weegt ook bijna 1700 kg.
-) Wat het openrijden betreft...heerlijk!
Met of zonder windblokker is het zeer aangenaam rijden, maar...met windblokker mag het al wat frisser zijn en kan er al wat sneller gereden worden.
Het windgeruis is naar mijn normen zeer laag.
-) Het verbruik op de autoweg kan ik houden rond de 8 a 8,5 liter/100 km. In de stad heb ik toch wel wat meer. Reken maar op gemengd stad/autoweg op een 10,5 liter/100 km. In de zeer koude periode en enkel stad had ik een verbruik van om en bij de 12 liter/100 km maar enkel stad dan.
Nu ja...wanneer men valt voor zo'n wagen dan neem je dat er graag bij denk ik...

Grtz,

Geplaatst: 13.03.2009 - 13:58
door jbr
hallo Joris,

Ik ben vanaf september vorig jaar in het bezit van een C70.
Tot nu toe bevalt hij grandioos. Vanaf circa 10 graden en een beetje zon kun je al lekker toeren. Tot 16/17 graden is een windblokker wel noodzakelijk voor de wind in je nek.
Afgelopen zaterdag heb ik nog gereden. Uiteraard met deze windblokker, de stoelverwarming aan en de kachel wat hoger dan normaal.....heerlijk.
Zelf rij ik de 2.4i met geartronic en kan het verschil met mijn V70 met een 2.5 turbo 200 Pk wel goed merken. V
oor relaxed toeren is een 2.4i 170Pk wel voldoende, toeren is tenslotte wat je doet met een cabrio.
Verbuik gemiddeld, met zeer kleine afstandjes en rustige rijstijl, 11 tot 13 liter per 100 (zuinig is wat anders).

Veel succes met je beslissing

Geplaatst: 13.03.2009 - 14:51
door PTR
Beste Joris,

Om maar met de deur in huis te vallen: gewoon dóen, zo'n C70!

Sinds juni 08 ben ik in het bezit van een C70 met een 2.4i benzinemotor (handgeschakeld). De rij-eigenschappen zijn super, zowel op langere afstanden (autobaan/vakantie) als bij het kortere werk (stadsverkeer/bochtige wegen).

De 2.4i is een heerlijke motor: hij heeft meer dan genoeg souplesse bij lagere toeren, maar mocht het je allemaal nog niet snel genoeg gaan dan komt bij hogere toeren het koppel pas ècht los. Je voelt bij normaal gebruik echt dat de motor nog veel meer in zich heeft.
Hiervoor had ik een V50 met dezelfde motor: je merkt wel dat de C70 wat zwaarder is, maar de 2.4i-motor krijgt de auto nog steeds vlotjes van zijn plek. Omdat ik al heel tevreden was de 2.4i motor in de V50, heb ik die ook in de C70 besteld: ik zou je deze motor ook aanraden.

Het verbruik schommelt bij mij tussen de 9 - 10 liter per 100 km. Met name op korte afstand gaat het verbruik omhoog (maar ja, dat is bij iedere auto). Bij veel lange ritten ga ik zeker onder de 9 liter per 100 km.

Ik heb de windblocker van Volvo er meteen bij besteld: met name als het wat warmer is dan vergeet ik soms zelfs om 'm omhoog te doen. Alleen bij wat frissere temperaturen ( <15 C) dan is het wel aangenamer om de windblocker te gebruiken. Het windgeruis valt trouwens heel erg mee, ook zonder windblocker.
Overigens vind ik de Volvo-windblocker erg degelijk en mooi afgewerkt (de achterbank wordt namelijk ook 'horizontaal' afgesloten maar blijft via 2 ritssluitingen nog wel bereikbaar) en praktisch te monteren: een aanrader.

Laat je het ons nog even weten wat het geworden is?