Pagina 1 van 2
Bezoekje Rica
Geplaatst: 11.03.2009 - 15:44
door asta
Ik ben zojuist even met de auto langs Rica gereden in Wateringen.
Aangezien ze vlak bij mij zitten kwam ik er toch langs.
Heb het e.e.a. aan info ingewonnen en vroeg ze of ik een afspraak moest maken hiervoor.
Gezien hij kennelijk wat tijd over had heeft hij de tuning direct uitgevoerd.
Dus er is weer een T5 met wat extra lucht op de Nederlandse snelwegen, nu maar even kijken hoeveel zuiniger hij gaat rijden !

Geplaatst: 11.03.2009 - 16:14
door Jolly Breeze Racing
Ben benieuwd hoe dat rijdt.
Heb je ook op de rollenbank gestaan, voor en na tuning?
Geplaatst: 11.03.2009 - 16:31
door asta
Nee heb niet op de rollenbank gestaan nee, maar merkte wel duidelijk een verschil.
Onderin bij het wegrijden pakt de auto feller op, daarnaast maakt hij een ander (beter geluid) bij het vol vermogen optrekken.
Zal binnenkort nog eens langsrijden om te vragen hoeveel de auto nu gekregen heeft, al kan je dat denk ik ook van de specs van hun website aflezen aldaar deze niet volledig stroken met de werkelijke waarde.
Ik heb duidelijk te kennen gegeven dat ik binnen een veilig gebied wilde blijven en ik hier wel eens waarden zie die boven die van Rica uitkomen ( 250 pk 380Nm).
Wat niet betekend dat deze waarde op het randje balanceren maar ik de huidige waarde die de auto nu gekregen heeft meer dan zat vind, hij moet het ook nog op de weg brengen!
Geplaatst: 11.03.2009 - 16:42
door Paul
En nu nog die nieuwe velgen eronder....
Toevallig nog interesse in 17inch Spartacus (helemaal nieuw)?
Geplaatst: 11.03.2009 - 17:45
door Nightfire
Wow dan heb je echt een 'monster'......ben benieuwd of het bevalt....
@ Paul, heb wel intresse.....PB?
Geplaatst: 11.03.2009 - 17:48
door Paul
PB

Geplaatst: 11.03.2009 - 17:49
door asta
Heb alleen even de 80 km weg voor Rica afgereden zojuist, morgen ga ik weer de snelweg op.
Mij gaat het erom dat de auto bij een laag toerental ruim power heeft om even in te halen, dus Nm zijn belangrijk.
Ik ben geen stoplichten ridder, en zal hooguit een keer willen kijken wat de maximum snelheid is in Duitsland die hij kan halen.
Moet wel zeggen dat het optrekken een stuk vlotter verloopt en de motor heel anders klonk dan voorheen.
Zijn er meerdere die dit opgevallen is?
Geplaatst: 11.03.2009 - 18:46
door asta
Paul schreef:En nu nog die nieuwe velgen eronder....
Toevallig nog interesse in 17inch Spartacus (helemaal nieuw)?
Nee ik houd het bij de velgen en banden die ik er nu onder heb, 18" word echt te stug voor mij.
Geplaatst: 12.03.2009 - 07:04
door asta
Nou ben net binnengelopen op het werk en ja hij is wel sneller dan hij was.
Ging de snelweg op en in no time had ik de toegestane snelheid overschreden.
Met name het inhalen op lage toeren is beter geworden, mag ook wel met 60 Nm toename.
Geplaatst: 12.03.2009 - 08:11
door Henrico
Mag ik vragen wat de tuning gekost heeft?
Ben gewoon nieuwsgierig

Geplaatst: 12.03.2009 - 12:24
door Nightfire
Gok? 500 euro..... op de site van Rica kun je het zo zien........
Geplaatst: 12.03.2009 - 14:53
door asta
Vaag, ik had de kosten neergezet die je trouwens ook zo op hun site kunt vinden.
€ 580 ex b.t.w. voor auto ouder dan 3 jaar.
Geplaatst: 13.03.2009 - 20:05
door VolvoTech
En dat kan best met dezelfde software iets goedkoper.
Altijd even naar de speciale aanbieding vragen via de email.
Geplaatst: 14.03.2009 - 06:09
door asta
VolvoTech schreef:En dat kan best met dezelfde software iets goedkoper.
Altijd even naar de speciale aanbieding vragen via de email.
Dus ze hanteren twee prijslijsten?
Beetje jammer, ik zal ze even een mail sturen voor hun reactie.
Bedankt.
Geplaatst: 14.03.2009 - 08:46
door VolvoTech
Nee, vast niet. je kunt ons vragen naar een aanbieding.
Geplaatst: 15.03.2009 - 11:34
door Soeski
asta schreef:Heb alleen even de 80 km weg voor Rica afgereden zojuist, morgen ga ik weer de snelweg op.
Mij gaat het erom dat de auto bij een laag toerental ruim power heeft om even in te halen, dus Nm zijn belangrijk.
Ik ben geen stoplichten ridder, en zal hooguit een keer willen kijken wat de maximum snelheid is in Duitsland die hij kan halen.
Moet wel zeggen dat het optrekken een stuk vlotter verloopt en de motor heel anders klonk dan voorheen.
Zijn er meerdere die dit opgevallen is?
Ik kan het helaas niet vergelijken, ik kreeg de V50 direct getuned mee en heb dus niet met een niet-getunde gereden. Ik vind het echter nog redelijk tam, dat optrekken. Kan ook liggen aan het feit dat je (bij de Geartronic) zo ver dat gas in moet trappen voor er iets gebeurt. Zelfs met optrekken al.
Geplaatst: 15.03.2009 - 11:35
door Soeski
asta schreef:Vaag, ik had de kosten neergezet die je trouwens ook zo op hun site kunt vinden.
€ 580 ex b.t.w. voor auto ouder dan 3 jaar.
Ja, ik heb iets meer moeten betalen hihi...maar daar heb ik dan garantie bij van Volvo en dat kost ook centjes zag ik bij Rica. Ik ben wel benieuwd wat ze er in hebben gestopt maar het zou inderdaad 250pk/380nm moeten zijn (wat Rica ook specificeert).
Geplaatst: 15.03.2009 - 11:42
door Ben
Soeski schreef: Kan ook liggen aan het feit dat je (bij de Geartronic) zo ver dat gas in moet trappen voor er iets gebeurt. Zelfs met optrekken al.
Dan klopt er iets niet.
Je auto is óf niet getuned, óf niet goed getuned.
Geplaatst: 15.03.2009 - 11:55
door Soeski
Ik denk dat het tunen wel goed gebeurd is, maar ik ben gewend aan een auto die al gaat als je op het gaspedaal zou blazen! Bij een automaat moet ik gewoon verder trappen. Ik merk het in bochten ook; ik laat gas los, rijd de bocht door, trap het pedaal weer in en dan accelereer ik niet. Verder trappen en we gaan weer! Er lijkt een stukje dode zone te zijn in het pedaal. Ook uit stilstand wegrijden is wennen, zachtjes gas in en er gebeurt niks. Verder trappen en ineens gaan we.
Geplaatst: 15.03.2009 - 11:57
door Ben
Toch zou ik er dan maar eens naar laten kijken, of ga eens in een ongetuned auto rijden. Een goed getunede automaat hangt echt wel aan het gas.