Deuk in voorscherm repareren/spuiten, kosten?

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Vandaag is er iemand met z'n Volkswagen busje achteruit tegen mijn 480 aan gereden. We moeten nog even zien of het verzekeringswerk wordt, aangezien de aansprakelijke het liever zelf betaald als het niet te veel is.

De schade:
Deuk in het voorscherm, tussen de rand bij het wiel en de stootstrip. De rand van het scherm zit een kleine vouw in en hierdoor is er blank metaal te zien.
Afbeelding
Ik ga zo snel mogelijk langs een schadehersteller om te vragen wat zoiets moet kosten. Alleen wordt dit waarschijnlijk na het weekend. Heeft iemand enig idee wat zoiets (verzekeringstechnisch) gaat kosten?
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Ik zat laast te wachten in mijn auto op een parkeerterein van de AH toen een net geparkeerde auto zijn deur tegen mijn auto aangooide

Resultaat een klein deukje en door de lak heen, man wilde zelf niet betalen dus verzekeringswerk, uitdeuken en spuiten van het achterscherm € 893.00. Ik roep maar wat !!
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Ik ben zojuist toch nog even naar de schadehersteller geweest omdat ik het toch liever snel voor elkaar heb. En je schatting komt aardig in de buurt. Nieuw voorscherm en het hele (de-)montage en spuiten verhaal bij elkaar: € 823.00! Ik vermoed dus dat het wel verzekeringswerk wordt.

In eerste instantie leek het mee te vallen, maar toen de persoon die de schade opnam nog eens goed keek, bleek dat er een knik in het voorscherm zit, die vanaf de deuk een heel stuk (15cm) naar boven loopt. Dat was mij in het donker gisteren nog niet opgevallen. Dit betekent een nieuw voorscherm en een hoop extra werk. Wordt het drie keer zo duur van.
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Tipje: zoek ergens een identiek voorscherm, ben je voor €75,- klaar.

Wanneer je hulp nodig hebt, stuur me even een pm.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Inderdaad een goede oplossing. Ik laat het eerst even zo, totdat de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij van zich heeft laten horen en ik weet hoeveel ik vergoed krijg.
Plaats reactie

Terug naar “De 480”