Het moment komt naderbij dat onze XC70 met 185pk D5 klaar zal staan...(eerste week januari 2006). Mijn vraag is...heeft iemand al gereden met de nieuwe D5, al dan niet in combinatie met de nieuwe 6-traps Geartronic? Wat zijn de verschillen, is het een grote verbetering? Graag hoor ik jullie ervaringen!
Thom
D5 185pk GT
- vOlOv
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
- Locatie: Leiden
Hoi Thom,
Als vervangend vervoer een dag in de S60 D5 185 PK gereden. Zelf rij ik S40 2.0D. Wat een blok is dat die nieuwe D5
. (5 cilinder geluid is zo mooi). 400 Nm, geweldig. De S60 was de MT.
Geen spijt is mijn gok.
(Btw, kan naar 460 NMm, 226 PK met Rica.)
Als vervangend vervoer een dag in de S60 D5 185 PK gereden. Zelf rij ik S40 2.0D. Wat een blok is dat die nieuwe D5

Geen spijt is mijn gok.
(Btw, kan naar 460 NMm, 226 PK met Rica.)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zal dat niet komen omdat deze 5 traps eigenlijk een 6 traps is?RrRrR schreef:En dat is nu helemaal verleden tijd. De vijf trappen doen hun werk voortreffelijk. Het comfort blijft gewaarborgd en alles is nu in harmonie! Echt weer een top combinatie van Volvo.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41084
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik ben best tevreden met mijn 'ouwe' D5 automaat/geartronic.
Tuurlijk kan het altijd beter maar.............d'r moet wat te wensen overblijven.
Tuurlijk kan het altijd beter maar.............d'r moet wat te wensen overblijven.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70