Pagina 1 van 1

S40 en V50 Edition

Geplaatst: 16.11.2005 - 15:48
door Ben
Per direct zijn de Volvo S40 en S40 met aantrekkelijke geprijsde optiepakketten leverbaar onder de noemer ’Edition I’ en ’Edition II’.

De Editions zijn interessant voor zakelijke rijders. De populairste accessoires zijn voor een geringe meerprijs gebundeld, wat weer scheelt in de bijtelling. De Editions zijn verkrijgbaar op de 1.8 (125 pk), 2.4 (140 pk), 1.6D (110 pk) en 2.0 D (136 pk).
De ’Edition I’ kost op de benzineversies € 1.300 en op de diesels € 1.460. Daarvoor heb je dan onder meer klimaatregeling, 16-inch lichtmetalen velgen, inbraakalarm, regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel, met leer bekleed stuur met audiobediening, mistlampen voor, verlichte make-up spiegels, verlichting in de buitenspiegels en een hoogteverstelling voor de passagiersstoel.
Voor de ’Edition II’ vraagt Volvo € 2.750 op de benzinemodellen en € 2.910 op de diesels. Ten opzichte van de ’Edition I’ heeft deze versie verder nog het Air Quality System, een uitgebreider alarm, parkeersensoren achter, een High Performance audio-systeem, elektrisch inklapbare buitenspiegels, met leer beklede versnellingspook, stootlijsten in carrosseriekleur en opklapbare middenarmsteun achter. Bovendien kan de klant kiezen uit hout- of aluminiuminleg op het dashboard.
De S40 Edition I is er vanaf € 27.510, de V50 kost met hetzelfde pakket € 28.960. De ’Edition II’ is er respectievelijk vanaf € 28.960 en € 30.410.

bron: autoweek

Geplaatst: 17.11.2005 - 08:49
door Paul
Overigens is dit alleen interessant als je niks hebt om in te ruilen, dus puur de zakelijke lease rijder.
Want er zit heel weinig marge op deze auto's en daarom krijg je minder voor je oude terug! Dus kan je als particulier gewoon beter een normaal model nemen.

Het zijn als het ware de Europa modellen van de vorige generatie volvo's!

Geplaatst: 19.11.2005 - 17:03
door Denktank
Volgens mij maakt het niet uit of je prive rijdt of leaset.
Voor de lease is het prettig voor de leaseprijs.
Maar ook prive kun je een goede deal maken.

Als je iets in te ruilen hebt krijg je meestal geen korting. Het gaat primair trouwens toch om het verschil wat je moet bijbetalen. Meer korting = minder inruil.
Het eerste gewin is kattegespin:
Je moet zo'n Edition model juist op langere termijn bekijken. De importeur voert deze uitvoering ook in om goed uitgeruste modellen in de markt zetten die later weer worden ingeruild. Edition uitvoeringen zijn namelijk later als inruilauto ook weer gemakkelijk door te verkopen, omdat er de juiste opties opzitten die de tweedehandskoper graag op een auto aanwezig ziet.
Dus je kunt dan wel eens meer korting bedingen op een Base of Kinetic uitvoering, maar aan het einde van de rit kan de inruilwaarde wel eens tegenvallen ten opzichte van een Edition vanwege de lagere courantheid.
En wie is er dan het goedkoopst uit?

Overigens is op een Edition nog altijd 2 % korting te realiseren (dan heb je in totaal circa 9 % korting te pakken).
Mijn advies: altijd voor de Edition-uitvoering gaan. Ook particulier.

Denktank

Geplaatst: 19.11.2005 - 17:33
door Paul
Ok super! Ik vind het in ieder geval wel erg leuk als ik volgend jaar een lease auto mag uitzoeken :-)

Geplaatst: 20.11.2005 - 19:14
door Blue-Eyes
Lijkt wel heel erg op de MOMENTUM uitvoering!

Geplaatst: 20.11.2005 - 19:29
door bart simpson
Blue-Eyes schreef:Lijkt wel heel erg op de MOMENTUM uitvoering!
Min of meer ja, alleen voor € 2.800,-- minder :shock: geen wonder dat hij netto geprijsd is.