Pagina 1 van 1
En toen was het gasklephuis echt stuk
Geplaatst: 20.03.2009 - 10:23
door HansS60
Na 193000 km heeft het originele gasklephuis het begeven.
Vorige week geen vermogen meer op snelweg, auto op de vluchtstrook en super beroerde stationairloop. Na 2 x opnieuw starten liep ie weer als een zonnetje. Wel natuurlijk veel foutmeldingen die na 2 dagen vanzelf weer verdwenen. Echter binnen een week weer dezelfde problemen. Herstart gaf geen oplossing meer dus op de noodloop naar de dealer (Garage Helpman Groningen). Ik was er toch vlakbij. Direkt geholpen, auto aan de diagnose: "het gasklephuis is kapot meneer, wilt u er nu direkt een nieuwe in?" Ja, natuurlijk, heb al es een software-update gehad maar wil dat de auto betrouwbaar is. Rekening € 648,= incl. btw. Goede service, snelle montage en weer een heerlijk rijdende S60.
Geplaatst: 20.03.2009 - 10:34
door FrankS60
Nou die rekening is ook te overzien als je alle spookverhalen zo af en toe eens leest. Veel plezier weer met je S60! Wat voor motor heb je er trouwens in en welk MY?
Geplaatst: 20.03.2009 - 10:40
door HansS60
Ja, rekening viel wat dat betreft wel mee.
Motor 2,4 140PK benzine, bj 2001
Geplaatst: 20.03.2009 - 22:34
door aertssenhjc
Blijft vooralsnog de ****** kwaliteit van dit zogenaamde "kwaliteits" product!!!
Ga niet weer een discusie uitlokken maar, ik kan me hier heel boos om maken!!
Waarom zijn Americanen wel goed genoeg om VOLLEDIGE vergoeding te krijgen en Europeanen (die liberaler) zijn niet?
........
Igg heel veel plezier met je weer lekker rijdende Volvo!!!
Groet,
Hans
mod-edit/warning: Vloeken is op het Volvo-Forum niet gewenst.
Geplaatst: 20.03.2009 - 22:44
door 24AB2
Waarom zijn Americanen wel goed genoeg om VOLLEDIGE vergoeding te krijgen en Europeanen (die liberaler) zijn niet?
iets anders rechtsysteem
uitval tijdens een ritje op een Interstate - klappen een paar medeweggebruikers tegen je aan en je hebt een miljoenen claim aan je broek
m.a.w. : valt onder de categorie "eieren voor je geld kiezen "
of het rotte eieren zijn is aan een ieder zelf te beslissen
Geplaatst: 20.03.2009 - 23:03
door aertssenhjc
24AB2 schreef:Waarom zijn Americanen wel goed genoeg om VOLLEDIGE vergoeding te krijgen en Europeanen (die liberaler) zijn niet?
iets anders rechtsysteem
uitval tijdens een ritje op een Interstate - klappen een paar medeweggebruikers tegen je aan en je hebt een miljoenen claim aan je broek
m.a.w. : valt onder de categorie "eieren voor je geld kiezen "
of het rotte eieren zijn is aan een ieder zelf te beslissen
Kan hier ook gebeuren. alleen weet "Ford" dat de mensen die een evt. klacht in dienen een slagingskans hebben van +- 5 á 10% op daadwerkelijke uikering van evt schade claim. hier zit een heel team achter die dit berekend.
Geplaatst: 20.03.2009 - 23:03
door V70 T5 assen
Hans neemt het gewoon en betaald en rijd weer verder , zonder de eeuwige discussie .
Ik zeg nu niet hulde aan hans , maar ik vind het ook wel iets hebben zo van ik neem het.
Rest mij nog 1 vraag is dat gasklephuis even duur als die van een T5 (afgezien van het beetje meer werk ivm de bereikbaarheid)
Dan kan ik er vast rekening mee houden de mijne is ook van 2001 ,anderzijds ik heb al een gele sticker .
Mag ik er dan vanuit gaan dat de ETM al vervangen is ???
Geplaatst: 20.03.2009 - 23:22
door 24AB2
voor zover ik heb begrepen heeft Volvo t.a.v. dit probleem een graduele coulance regeling getroffen
vanuit mijn optiek acceptabel aangezien ingeval van het voorbeeld dat ik aangaf de kosten worden gedekt door de "grote massa " welke wij allen zijn waar we allen aan betalen en allen van profiteren
( is in het rechtsysteem van USA iets anders geregeld )
sluit mij vollledig aan bij V70 T5 assen : geen discussie aub
( t.a.v. Uw vraag : wellicht kan iemand als "Hadico " hier een antwoord op geven )
Geplaatst: 20.03.2009 - 23:59
door HansEindhovenV70
Ik dahct dat Volvo dit na het programma Tros Radar nu de ETM gewoon vergoed in geval van problemen?? Waarom betalen?
Geplaatst: 21.03.2009 - 10:06
door denkweb
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als je met een NL-voertuig een crash op de interstate veroorzaakt door dit defect... misschien grappig om eens uit te gaan vissen.
Geplaatst: 21.03.2009 - 12:55
door 24AB2
denkweb schreef:Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als je met een NL-voertuig een crash op de interstate veroorzaakt door dit defect... misschien grappig om eens uit te gaan vissen.
wel ja . die amerikanen zijn op hun achterhoofd gevallen
lees dit eens :
http://foreignborn.com/visas_imm/enteri ... ourcar.htm
snelle quote : The original manufacturer is required to affix a label to the vehicle certifying that these standards have been met
Geplaatst: 21.03.2009 - 22:39
door aertssenhjc
aertssenhjc schreef:Blijft vooralsnog de ****** kwaliteit van dit zogenaamde "kwaliteits" product!!!
Ga niet weer een discusie uitlokken maar, ik kan me hier heel boos om maken!!
Waarom zijn Americanen wel goed genoeg om VOLLEDIGE vergoeding te krijgen en Europeanen (die liberaler) zijn niet?
........
Igg heel veel plezier met je weer lekker rijdende Volvo!!!
Groet,
Hans
mod-edit/warning: Vloeken is op het Volvo-Forum niet gewenst.
Vandaar ook die !@#$%^&*(.. is niet vloeken/schelden. dit laat ik aan ieders eigen verbeelding over.
Maar toch is het een ( Nederlandse) tendens... "ik laat het er maar bij zitten"
dit is het laatste wat ik er over zeg (dat beloof ik)
Verders een fijn weekend!!!!
Geplaatst: 21.03.2009 - 22:48
door FrankS60
Dat we het er vaak bij laten zitten is omdat het vechten tegen de bierkaai is... Er is zo'n enorm lomp apparaat in NL dat eventuele geschillen moet oplossen dat je tegen de tijd dat je een uitspraak hebt al een andere auto hebt!
Geplaatst: 22.03.2009 - 09:29
door denkweb
Buiten dat; een rechtzaak kost meer dan wat je betaald voor de revisie van het gasklephuis. En naief ben ik ook niet; na 10 jaar kan er simpelweg wel eens iets stukgaan. Als dit alternatief er niet was geweest en de kosten tot de gebruikelijke 900-1000 euro waren opgelopen dan had ik dit zeker aan de kaak gesteld; al duurde het 100 jaar.
De kosten van de rechtzaak zelf zullen wellicht verhaalbaar zijn, maar de tijd en energie die je er in steekt, kilometers enz. enz. maken het niet echt een aantrekkelijke optie.
Geplaatst: 11.04.2009 - 18:36
door H.J.
Hallo allen,
Ik had ook tot voor kort de bekende problemen met mijn gasklephuis. Ik heb een S60 2.4T aut. van december 2000 met 80.000 km op de teller. Met deze km stand ga je er natuurlijk niet vanuit dat het gasklephuis stuk gaat, maar tegendeel is waar. Gelet op de lage km. stand geen coulance of enige vorm van garantie. Mijn auto was gewoon te oud en de km. stand maakte niets uit was het antwoord van Volvo. Al met al zal het een dure grap worden. Bij navraag bij een Volvo Dealer zou het ongeveer 900 euro gaan kosten. Bij sub volvo dealertjes bij mij in de buurt zou het ongeveer 1100 euro zijn.
's avonds maar eens op marktplaats gekeken en warempel, te koop aangeboden een splink slinter nieuw gasklephuis (met gele sticker) voor 399 euro. Gelijk gebeld en ik had hem voor 399 euro. De volgende dag nog bij de bovengenoemde garages prijs opgaaf gedaan wat het zou kosten om het gasklephuis in te bouwen.
Bij de sub volvo dealers 3 uur voor het inbouwen a 75 euro per uur werkloon, software 40 euro, pakking ongeveer 10 euro. Totaal 275 euro.
Bij Volvo Dealer 1 1/2 uur werkloon, software en pakking. Totaal 150 euro.
Dus voor diegene, die net als ik, niet voor coulance of garantie in aanmerking komt, kijk eens op marktplaats. Hier staat geregeld een NIEUW gasklephuis te koop.
Mijn kosten totaal 549 euro, alles origineel en tot op heden geen enkel probleem meer gehad. De auto rijdt alsof hij net uit de fabriek komt.
Ik dacht dat de schade zo nog wel te over zien is.
Groet H.J.