Pagina 1 van 1

V70 24D MY2006 perikelen

Geplaatst: 21.03.2009 - 12:50
door BlackcurrantV70
In oktober 2008 was het eindelijk gelukt, een V70 gekocht, recente 2dehands, MY2006 met 24D (163PK) en 6 speed geartronic.
Nogwel in mijn favoriete kleur binnen en buiten (Blackcurrant pearl en oak).

De auto stond te koop bij een officiele Volvo dealer, had 35000km gelopen en was van 1 eigenaar geweest, carpass erbij, 1 jaar Volvo Selected Used car garantie enz...

Na aankoop een volledige diagnose laten uitvoeren bij VAB in Antwerpen (onafhankelijk diagnose centrum) de auto werdt in perfecte staat bevonden.

Samengevat een pracht van een V70.

Na ongeveer 1 maand 1e probleempje, de centrale luchtroosters in het dashboard blazen enkel nog erg koude lucht, diagnose, s/w laden en kleppen caliberen, alles netjes onder garantie, probleem opgelost.

Enkele weken geleden, op de snelweg plots "Motor Management Service Vereist" melding op BC, direct op een parking gestopt en Volvo assitance gebeld, mocht doorrijden. daarna naar de dealer, bleek na uitlezen de wervelklep stuk, volgens de dealer een zwak puntje van de V70, er komt een nieuwe in volledig onder garantie, deze wordt aanstaande maandag vervangen.

Verleden week bleef plots na het sluiten van de achterklep de melding "achterklep open" op de BC staan en ook kofferverlichting bleef branden.
Terug naar de dealer nu bleek de bedrading van de koffer ter hoogte van de linker scharnier gebroken, wordt weer onder garantie vervangen.

Gisteren na een tankbeurt probeer ik met de knop op de bestuurdersdeur alle deuren op slot te doen, blijkt de linkerachterdeur niet op slot te gaan, alle andere deuren wel.
dus probeer ik het nog een keer, nu gebeurt er niks meer, de 3 deuren die op slot waren, zijn niet meer open te maken met de knop op de bestuurdersdeur, de linker achterdeur die nog los was, blijft los.

Herhaaldelijke pogingen lossen niks op.

Als ik thuis aan kom open ik alle deuren met de hendel aan de binnenkant van elke deur, alle deuren eens geopend en gesloten en nu werkt het weer allemaal feilloos, los en vast zonder problemen.

De auto heeft nu 47000km, laatste beurt was op 32000, volgens de delaer was de volgende beurt pas op 60000km, maar gisteren plots melding "tijd voor reg service" op BC.

Al deze kleinigeheden hebben zich voorgedaan sinds oktober verleden jaar en gisteren, ik heb wel nog garantie tot oktober, maar ik begin me wel al te vragen of het nog gaat stoppen aan dit tempo want wat als de garantie verlopen is en de probleempjes aan dit tempo verder gaan ?

Volgens de dealer was de vorige eigenaar een man die met pensioen ging en de auto niet meer kon betalen, ik heb de gegevens van de man en denk er sterk aan om hem eens te bellen.

Lijken deze klachtjes normaal voor een V70 van net 3 jaar oud en 47000km op de teller?

Geplaatst: 21.03.2009 - 13:21
door Thijs
Hmm, vervelend zulke probleempjes. Het zijn alleen allemaal wel probleempjes waar ik hier op het forum meer over gelezen heb, b.v de wervelklep en de deuren en het blazen van koude lucht... Helaas komen deze probleem(pjes) te vaak voor. De bedrading in het scharnier zal wel een productiefout geweest zijn, dit gaat volgens mij normaliter niet stuk..

Mijn auto heeft nu 333.333 km gelopen, en er zijn onder garantie toch wel een hoop dure dingen vervangen, maar verder moet ik zeggen probleemloos, gelukkig!

Succes verder iig! Ik hoop dat het stopt, die storingen voor je, je moet ervan kunnen genieten!!

Geplaatst: 21.03.2009 - 13:26
door Oceanracer
Problemen met de bedrading bij het scharnier van de achterklep heb ik hier toch ook wel al geregeld langs zien komen. Toegegeven, meestal zijn de auto's dan wel wat ouder met meer km's. Maar zie het positief: Alles wat nu kapot gaat, valt nog onder garantie. Tegen de tijd dat het oktober is, rijdt ie als nieuw.

Geplaatst: 21.03.2009 - 13:26
door edraket
Wel erg vervelend voor je al deze klachten. HEt zijn helaas wel allemaal klachten die ik al eens eerder heb gelezen. Ik denk wel dat het niet zoveel zin heeft de vorige eigenaar te bellen. Het zijn allemaal zaken die niets te maken hebben met onzorgvuldige behandeling.

Maar die wervelklep: wat doet die nu precies bijeen diesel? Is dat de electronische gasklep?

Geplaatst: 21.03.2009 - 15:39
door Gast
In vind ook dat je teveel problemen hebt, zeker met een zo'n lage km-stand.
Een draadbreuk bijvoorbeeld zou je eerder met mijn auto verwachten, gezien de km-stand. (Zelfde auto)
Ik zou de vorige eigenaar eens bellen, misschien wel schade gehad.

Geplaatst: 21.03.2009 - 19:57
door Move D5
He Ivo,

Balen dat je zoveel storingen hebt. Dit mag je toch niet overkomen met zo'n jonge auto van een zgn kwaliteitsmerk.

Ik zou toch ook die man eens bellen. Je weet nooit welke info je daar nog uit kan halen.

Succes

Geplaatst: 21.03.2009 - 21:17
door HansEindhovenV70
Denk inderdaad eentje die mogelijk van achteren flinke schade gehad heeft??

Geplaatst: 22.03.2009 - 09:57
door BlackcurrantV70
Tijdens de diagnose in Antwerpen is destijds de dikte van de laklaag op meerdere plaatsen gemeten, waardoor er duidelijk geen spuitwerk aan de auto gebeurd was, de garage verzekerde me ook dat de auto ongevalvrij was.

ga proberen om de vorige eigenaar te bellen, gisteren ewerd de telefoon er niet opgenomen.

Geplaatst: 22.03.2009 - 21:35
door BlackcurrantV70
De vorige eigenaar aan de lijn gehad, het verhaal van de dealer klopte perfect.

Auto heeft nooit een aanrijding of klachten gehad bij de vorige eigenaar.

De auto werd na ongeveer 18 maand terug aan de dealer ingeruild voor een C30, omdat het pensioen van de man niet meer volstond om de V70 te houden.

Laat ons hopen dat ik dus tot nu toe pech gehad heb en enkele kwaaltjes kort na mekaar de kop op staken.

Het blijft een heerlijke auto.

Fingers crossed.

Geplaatst: 22.03.2009 - 22:15
door Gast
Gewoon pech dus. :wink:
De auto dacht gewoon: "ik zit nu nog in de garantie". :P

Geplaatst: 14.04.2009 - 12:48
door BlackcurrantV70
Alle kwaaltjes zijn mooi onder garantie verholpen.

Wat vreemd is, is dat sindsdien mijn verbruik met bijna 1 liter/100km gedaald is.

Vroeger zat ik gewoonlijk aan 7,5l/100km op de BC, nu steeds tussen 6,5 en 7.

Kan dit te maken gehad hebben met de wervelklep die stuk was ?
Kan geen andere oorzaak bedenken.

Geplaatst: 14.04.2009 - 13:07
door Move D5
Wellicht dat de motor bijverwarming niet meer inschakelt nu de buitentemperatuur boven scandinavische waardes blijft?

Geplaatst: 14.04.2009 - 13:11
door BlackcurrantV70
Heb geen bijverwarming :-(

anders had ik waarschijnlijk ook een standkachel ?

Geplaatst: 16.04.2009 - 12:58
door Move D5
Oh ja, dat was ook zo............-)