Pagina 1 van 3

Electrisch probleem <opgelost>

Geplaatst: 22.03.2009 - 15:28
door Bart Giesen
27-03 BASEMAN had gelijk! :D

Tegelijkertijd;

Afbeelding

-Dynamo laad niet bij
-Fout in remcircuit buiten werking
-Parkeerrem aangetrokken
-Te wweinig sproeivloeistof

Vreemde is dat die gewoon normaal loopt...
Schijven, blokken rondom, remolie allemaal nieuw
Accu, Varta, pas 2 jaar oud

Betreft een 1.8 Fase 1 '96 16V.
MP3 bak
B4184 is motorcode
.

Geplaatst: 22.03.2009 - 15:28
door Bart Giesen
Mail en tel. via pm

Geplaatst: 22.03.2009 - 15:43
door edraket
Ik zoek me al 15 minuten suf, maar kan echt geen info vinden over de massa punten van jouw auto. Weet je zeker dat het erin staat?

Geplaatst: 22.03.2009 - 16:12
door Bart Giesen
edraket schreef:Ik zoek me al 15 minuten suf, maar kan echt geen info vinden over de massa punten van jouw auto. Weet je zeker dat het erin staat?
.

Hey allereerst thanks! Maar, als je mijn auto selecteerd

-S40
-Bouwjaar 97
-Motor B4184S
-Bak M3P

Dan Informatie ****?
Dan kun je op een gegeven moment boven in het scherm kiezen voor;

-Aandrijving
-Ophanging (icoon van een schokdemper en veer)
-Interieur (icoon van een interieur)
-Remmen (icoon van een remschijf / blok)
etc...

Spanning / electra is iets met ACCU icoon... Daar staat het zo goed als zeker weten.

Geplaatst: 22.03.2009 - 16:26
door edraket
Ik had alles zoals aangegeven ingevuld, en gezocht bij electra. Kan er simpelweg niets vinden, en heb elk menu bij electra gehad.

Geplaatst: 22.03.2009 - 16:27
door Bart Giesen
En als je de zoekfunctie gebruikt; MASSA?

Geplaatst: 22.03.2009 - 16:42
door hadico
De lampjes die blijven branden horen normaal uit te gaan als je dynamo spanning levert heb je de mogelijkheid om het voltage rechtstreeks op de plus van de dynamo te meten?
Mogelijk dat deze gewooen de geest heeft gegeven ook omdat verder alles nog werkt .

Geplaatst: 22.03.2009 - 17:00
door Bart Giesen
Ja maar het is toch TE onlogisch dat het ruitenvloeistof brand! En het P-lampje?...

En dat die het de ene wel doet, en de andere keer niet

Geplaatst: 22.03.2009 - 17:10
door hadico
Lampjes gaan branden met contact aanzetten dit is gedaan ter controle dat ze het ook daadwerkelijk doen op het moment dat er spanning geleverd word gaan ze dan ook uit ik zou toch als eerste de dynamo/spanning even nameten.

Geplaatst: 22.03.2009 - 17:22
door Bart Giesen
Ja dat begrijp, kijk

Afbeelding

Dit is na 5minuten stationair draaien. Als alles in orde zou zijn, zou het toch meteen uitgaan.

-Deur staat los, dus dat lampje klopt
-Remlichtcontrole klopt ook, rem niet aangeraakt, maar die gaat wel uit zodra ik rem
-Handrem staat niet aangetrokken

Geplaatst: 22.03.2009 - 17:29
door hadico
Klopt allemaal en als hij goed laadt dan zou de rest ook direct na het aanslaan uit moeten gaan,heb je de mogelijkheid om de dynamo/spanning te meten begin hier dan mee.

Geplaatst: 22.03.2009 - 17:44
door Bart Giesen
Nee die mogelijkheid heb ik niet...

Maar wil je aub aangeven waarom dan de andere lampen ook branden? Die totaal niets te doen hebben met spanning

Geplaatst: 22.03.2009 - 18:08
door hadico
Dat is het lampcontrole systeem wat hier op zit dit is puur bedoelt als controle op de meest belangrijke lampjes om er zeker van te zijn dat deze het ook doen .
Kijk anders even achterop de dynamo of alles nog goed is aangesloten/vastzit verder kan ik zo ook niet meer vertellen.

Geplaatst: 22.03.2009 - 18:28
door Bart Giesen
Hadico,

Heb ik gedaan. Heb 'm nu lopen... Laat 'm een half uur lopen met alle stroomverbruikers aan. Als die over een half uur nog loopt, ga ik er gemakshalve vanuit dat het massa is.

Geplaatst: 22.03.2009 - 18:41
door spooky202
Heb het zelf ook een keer gehad met m'n 850: ineens gingen er allemaal vreemde lampen branden (motormgmt.; verlichting; brandstof (terwijl ie toch echt nokkie vol zat)).

Bleek uiteindelijk ook de dynamo.

Succes iig!

Geplaatst: 22.03.2009 - 18:43
door Bart Giesen
K K K K K K K K K K ************** T T T T T T

Auto valt net uit, afgelopen en finito!

Geplaatst: 22.03.2009 - 19:12
door hadico
Toch de dynamo ik was er al bang voor ,maar ja kan je beter nu achter zijn dan dat het je onderweg gebeurt ergens langs de snelweg .

Geplaatst: 22.03.2009 - 20:07
door Bart Giesen
Helaas... Heeft iemand een link naar de online Haynes?

Of iemand die wat kan besnuffelen in VADIS... Volgens mij moet de stuurbekrachtigingspomp (wat een woord) los, en zowiezo de muti-riem

Geplaatst: 22.03.2009 - 20:28
door volvo-jan
bedoel je zoiets :?:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

stuurbekrachtigingspomp moet dus inderdaad los.

Geplaatst: 23.03.2009 - 09:23
door Baseman
Is het niet gewoon de spanningsregelaar?
Dan hoeft de dynamo niet los, en is aanzienlijk goedkoper.