Pagina 1 van 1

Verbruik van S60 2.4i Kinetic 06-2007

Geplaatst: 25.03.2009 - 08:52
door gravedigger25live
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het gemiddelde verbruik van een Volvo S60 2.4i Kinetic.
Ik heb een hele mooi S60 2.4i gezien, gegevens:
- 37.000 km
- bouwjaar 06-2007
- 125/170 (kW/PS)
- Kinetic uitvoering
- handgeschakeld
- orinoco grün metallic" Metallic
- voor maar € 14.950,-

Het is helemaal niet gek voor zo'n prijs.
Maar hoe bevalt deze auto? veel lawaai of heel rustig zakelijk auto.
En hoe is het verbruik op 50 km, 80 - 100 km en 120 km wegen?

Anders heb ik 2 andere types op oog en dat is:
S40 N 2,4i Kinetic
- € 13.950,-
- 03/2007
- 36.000 km
- 125/170 (kW/PS)
- handgeschakeld
- "brillant blau metallic" Metallic

S40 1.8 FlexiFuel Kinetic Faceli
- € 13.950,-
- 02/2008
- 30.000 km
- 92/125 (kW/PS)
- handgeschakeld
- "orinoco blau metallic" Metallic

Hoe is deze auto's met het verbruik?

Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten
Richard Nikolaas

Geplaatst: 25.03.2009 - 16:10
door HansEindhovenV70
Hoi,
Gezien de prijzen die je noemt kan het haast niet anders zijn dan auto's waar wat mee aan de hand is.... voor dergelijke bodemprijzen koop je anders geen auto van nog geen 2 jaar oud!

Hans

Geplaatst: 25.03.2009 - 17:35
door aertssenhjc
Ik denk dat hier een addertje zit.....

Geplaatst: 25.03.2009 - 19:39
door Autoshampoo
Ben het met de heren eens, lijkt me stug dat dit oke is. Is het geen import waar de BPM ofzo nog bij moet?

Gemiddelde verbruik van de 2.4 140pk ligt rond de 9,1l/100km volgens het nieuwe rijden. Verbruik van de 170pk ligt iets hoger en ligt dus - aldus verschillende reviews - rond de 10l/100km.

Geplaatst: 25.03.2009 - 19:40
door Paul
Ja zijn Duitse auto's maar dat komt ook omdat meneer uit Duitsland komt, heeft dus geen BPM :)

Geplaatst: 25.03.2009 - 20:24
door basbbb
Ik had gister en vandaag een s40 2.4 automaat als leenauto. Verbruik viel me fors tegen. Ik kwam uit op 1 op 8.
Had misschien ook te maken met dat de thermostaat niet lekker werkte waardoor de motor pas na 8-10km echt op temperatuur was. Maar dan nog, 1 op 8 vind ik wel erg veel voor relatief kleine lichte auto.

140pk en 170pk versie gebruiken in principe exact hetzelfde, alhoewel doormiddel van de rechtervoet met de 170pk een groter verbruik bereikt kan worden.

De s40 ligt erg strak op de weg, maar voelt wat kleiner en goedkoper aan dan een s60. Ik weet niet hoe een s60 van 2007 rijdt. Ik heb wel een c70 gereden van 2008, als je met die vergelijkt ligt de s40 (gt uitvoering) strakker op de weg. Me eigen s60(2003) is de mindere m.b.t. wegligging ten opzichte van s40 gt.

Geplaatst: 26.03.2009 - 09:57
door gravedigger25live
Hallo allemaal

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
Tja ik woon inderdaad in Duitsland en ik geloofde het ook eerst niet maar die kerel heeft volgens mij een aantal lease auto's gekocht of zo want hij heeft een hele wagenpark staan met S40, V50, C30, S60, V70 en S80.
Ik dacht ook dat het een schade auto is maar nee helemaal schade vrij ik weet het ook niet, ik zal binnenkort daar even heen gaan proefritje maken.

Ik heb de advertentie opgezocht en hieronder de link geplaatst.
S60
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lffxejymsmjv

S40 2.4
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lzdwrzhtdhkw

S40 1.8F
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lzfwtxcsjctx

Maar de S60 2.4 heeft een gemiddelde verbruik van 1L op 8 km oke maar is het gecombineerd? en wat is snelweg verbruik. Volgens Volvo gegevens (op volvo site) klopt het niet 1L op 8km, maar ik geloof dat ze de auto niet buiten het verbruik hebben gemeten.

Is het verbruik van een S40 2.4 hetzelfde? of net iets minder omdat de auto iets lichter is.
Maar als ik zo kijk valt het me nog tegen, ik bezit nu een Volvo v40 1.8 en verbruik is ong gecombineerd 1L op 12 a 14km en snelweg zo wie zo 1L op 14km.
Misschien is het toch verstandig dat ik de 1.8F neem want tankstation in de buurt heeft E85 benzine voor 0.899 euro per liter dus dit lijkt me beter.

Ik ben met basbbb mee eens de ruimte van S40 valt me iets tegen dus daarom keek ik naar een S60. Helaas heeft de dealer alleen S60 2.4 en geen 2.0.
Ik heb nog een vraag, waarom heeft Volvo geen meerdere modelen met Flexifeul? bijvoorbeeld S60 2.0 F? is daar reden voor, andere techniek voor de motor?

Heel erg bedankt
Met vriendelijke groeten
Richard

Geplaatst: 26.03.2009 - 13:40
door Autoshampoo
Paul schreef:Ja zijn Duitse auto's maar dat komt ook omdat meneer uit Duitsland komt, heeft dus geen BPM :)
Leuk, zo'n internationaal forum, maar soms ook wel eens lastig, haha.


Je laat 3 mooie auto's zien! Aparte kleur van die S60!

Geplaatst: 26.03.2009 - 15:38
door gravedigger25live
Internationaal hahahaha jajaja en maar 5 km van de grens en dan een wereld van verschil hahahaha.
Toen ik ook keek naar mn V40 wist ik ook niet wat ik zag, die prijzen zijn echt laag.
Maar mn V40 was een beetje haast koop want ik moest snel een auto hebben vanweg mn werk. Mn werk is 55 km verder op dus ja wel handig een auto.
Dus mn eerste gedacht was een betrouw en veilig auto dus een Volvo en mn volvo heeft me 1 keer laten staan verder onderhoud dingetjes.

Die kleuren van S60 en S40 orinoco grün metallic" Metallic
en orinoco blau metallic" Metallic wel appart.

Geplaatst: 26.03.2009 - 22:39
door Sorcerer
Autoshampoo schreef:Ben het met de heren eens, lijkt me stug dat dit oke is. Is het geen import waar de BPM ofzo nog bij moet?

Gemiddelde verbruik van de 2.4 140pk ligt rond de 9,1l/100km volgens het nieuwe rijden. Verbruik van de 170pk ligt iets hoger en ligt dus - aldus verschillende reviews - rond de 10l/100km.
Ik kwam rond de 8,2L/100km uit volgens het nieuwe rijden, en 9L/100km volgens het oude rijden ;) Veel snelweg trouwens. Denk niet dat de 170pk veel onzuiniger is trouwens.

Geplaatst: 27.03.2009 - 08:35
door gravedigger25live
oke ong 1L op 12 Km hmm dat rijd mn V40 nu ook zonder katalysator soms iets meer op de snelweg.

En hoe rijdt de S60? zeker heel rustig op de weg, genoeg koppel onderin.
Ik hou wel van dat zakelijk auto rijden, lekker rustig rijden en soms op de autobahn ff de gas erop, dat doe ik nu ook wel eens of en toe 195 kmu moet kunnen en te veel het nieuwe rijden lijkt ook niet gezond voor de auto want dan wordt de auto sloom van ff een keer gassen (natuurlijk met een warme motor) dan komt alles weer wat los.

Geplaatst: 27.03.2009 - 09:44
door josas
De allereerste x in een s60, is een bad van luxe. Je voelt aan alles dat je in een hoger segment rijdt dan in een v40.
Zeer relaxed op de snelweg of op rijkswegen.
Al is mijn 2.5T niet te vergelijken met een 140 pk. Verbruik volgens BC is 9.2/100km
Tegenwoordig, nu ik weer gewend ben, zou ik soms een directer sturende auto wensen en een wat kleinere draaicirkel....

Geplaatst: 27.03.2009 - 14:12
door Autoshampoo
Sorcerer schreef:
Autoshampoo schreef:Ben het met de heren eens, lijkt me stug dat dit oke is. Is het geen import waar de BPM ofzo nog bij moet?

Gemiddelde verbruik van de 2.4 140pk ligt rond de 9,1l/100km volgens het nieuwe rijden. Verbruik van de 170pk ligt iets hoger en ligt dus - aldus verschillende reviews - rond de 10l/100km.
Ik kwam rond de 8,2L/100km uit volgens het nieuwe rijden, en 9L/100km volgens het oude rijden ;) Veel snelweg trouwens. Denk niet dat de 170pk veel onzuiniger is trouwens.
Is dat met veel snelwegkilometers? Netjes verbruik!

Geplaatst: 31.03.2009 - 12:59
door Sorcerer
gravedigger25live schreef:oke ong 1L op 12 Km hmm dat rijd mn V40 nu ook zonder katalysator soms iets meer op de snelweg.

En hoe rijdt de S60? zeker heel rustig op de weg, genoeg koppel onderin.
Ik hou wel van dat zakelijk auto rijden, lekker rustig rijden en soms op de autobahn ff de gas erop, dat doe ik nu ook wel eens of en toe 195 kmu moet kunnen en te veel het nieuwe rijden lijkt ook niet gezond voor de auto want dan wordt de auto sloom van ff een keer gassen (natuurlijk met een warme motor) dan komt alles weer wat los.
Rijdt heerlijk rustig ja. Koppel onderin bij een ongeblazen 2.4 is wat je ervan zou verwachten. Bij een turbomotor is dat natuurlijk een stuk meer, maar hij trekt redelijk vlot naar de 200 km/h om daarna vrij abrupt te stoppen bij circa 215 km/h op de teller; daar wordt hij begrensd. De gewone 2.4-motor is erg rustig trouwens (weinig roffel, meer soort brom). Sturen is inderdaad een tikkie indirect, maar dat is juist wel comfortabel op lange afstanden. Draaicirkel leer je mee leven. Wees maar blij dat je geen R rijdt, want die heeft werkelijk een astronomisch grote draaicirkel die bijvoorbeeld keren op een weg totaal onmogelijk maakt (tenzij je er een minuut ofzo voor uittrekt).

Geplaatst: 31.03.2009 - 15:24
door gravedigger25live
Ik geloof het best maar ik ben zelf even meer op onderzoek gedaan in duitsland en kom erachter dat in duitsland geen belasting kent voor op lpg of g3 of gas (zijn vele soorten gas rijden, is er ook daar weer verschil in).
Ik wil geen aardgas dat is erg populair in duitsland maar goed als ik een s60 neem met 2.4t met lpg of g3 of gas installatie dan kost me per jaar (ja echt per jaar) 170 euro en dat is hetzelfde voor een benzine auto.
Ik dacht tadaaaa!!!!! probleem opgelost ik denk/hoop volgend jaar een mooi s60 in mn bezit te hebben.

Trouwens de prijzen voor een mooi ford mustang met 4.0 V 305PS uit 2007/2008 kost maar per jaar 380 euro (zag toevallig een advertentie) dus ik zeur niet meer sorry.

Maar ik wil heel graag de luxe van een s60 maar een s80 heb ik ook gezien maar die is voor iets te duur in aanschaf.

met vriendelijke groet
richard