Pagina 1 van 1

Spruitstukpakking aangeschaft.

Geplaatst: 26.03.2009 - 12:18
door Bigjelmo
Misschien een domme vraag, maar klopt het dat een spruitstukpakking in / uitlaat (voor een 440 2.0 i uit 1994) één pakking is. Want ik ben bij de automaterialenzaak voor een pakking geweest. En daar zeiden ze dat dit de enige pakking is die ze hebben voor een 2.0 i.

Alvast bedankt.

Geplaatst: 26.03.2009 - 21:01
door walker
Ik weet dat ze allemaal een pakking hebben. 440 en 460 1.6 1.8 en 2.0 en ik denkt dat 480 hetzelfde heeft.

Geplaatst: 26.03.2009 - 21:30
door Auk
Klopt, is één pakking.

Geplaatst: 27.03.2009 - 07:15
door Bigjelmo
Bedankt voor het antwoord, dan kan ik aan de slag.

Geplaatst: 27.03.2009 - 09:34
door Ramon&Ramon
De zachte kant van de pakking komt tegen de kop aan!

Geplaatst: 27.03.2009 - 09:47
door Bigjelmo
De zachte kant van de pakking komt tegen de kop aan!
Dat is goed om te weten, dank je.
Als het goed weer blijft en ik heb de tijd, dan ga ik er dit weekend aan beginnen.

Geplaatst: 27.03.2009 - 11:28
door Iroll
Draai de moeren vast vanuit het midden naar buiten toe zodat de boel zich goed kan zetten. Hier heb je de aanhaalmomenten van de moertjes:

Geplaatst: 27.03.2009 - 11:32
door Ramon&Ramon
Goed schoonmaken is nog belangrijker:)

Geplaatst: 27.03.2009 - 12:13
door Bigjelmo
Bedankt voor de tips en het schema Ramon en Iroll.
Volgens een aantal berichten hier op het forum "moet" het binnen 4 uurtjes te doen zijn als leek.
Maar als het gelukt is heb ik weer iets om trots op te zijn en een hoop euries bespaart.

Geplaatst: 27.03.2009 - 12:24
door Ramon&Ramon
Binnen 4 uurtjes gaat dat wel lukken:)

Geplaatst: 27.03.2009 - 13:05
door Bigjelmo
Binnen 4 uurtjes gaat dat wel lukken:)
Ik zal er wel langer over doen, maar ik ben al blij als het me lukt.

Geplaatst: 01.04.2009 - 18:58
door midwestern
Nou ? Gelukt ?

Geplaatst: 01.04.2009 - 20:21
door Bigjelmo
Nou ? Gelukt
Dat wordt zaterdag, afgelopen weekend was ik ziek en door de weeks heb ik geen tijd.

Geplaatst: 05.04.2009 - 09:22
door Bigjelmo
Het is gelukt.
Alleen later heb ik alle verroeste slangklemmen die ik onder de motorkap kon vinden vervangen voor nieuwe. En nu is er een koelvloeistofleiding vooraan op de motor (onderin) afgebroken, die hele leiding was net als de slangklem goed verroest.
Dus dat wordt zonder 440 naar de Elandrun, en dat terwijl net de bodykit erop zit.

Geplaatst: 08.04.2009 - 07:49
door midwestern
oudere Volvo's hebben hun gebreken, maar altijd leuk en spannend. Je hebt tenminste niet zo'n torenhoge afschrijving als bij een nieuwe auto en altijd wat te doen, succes :thumbright: