Even voorstellen en vragen over S60
Geplaatst: 27.03.2009 - 17:53
Mijn naam is Peter en ik ben sinds 4 maanden in het bezit van mijn droom een Volvo S60 D5 uit 2003 met 158.000 km op de teller. Mijn auto is een Sports edition uitvoering met half beige leer, 17 inch wielen, verlichting in de spiegels en het edition II pakket. De auto is titanium grijs.
Een wereldauto waar ik met plezier aan poets.
Bij aanschaf heb ik de distributieriem en waterpomp laten vervangen. Tevens heb ik de auto een grote beurt laten geven. Ondertussen heb ik al het een en ander aangepast aan mijn smaak. Xenon geplaatst, een sierstuk op de uitlaat, een chroomstrip op de kofferklep geplaatst, 17 inch tethys ipv Thor, een Heico pookknop, een Macrom 2 din Dvd speler met volvo mutebox en bluetooth Nokia carkit ipv de Hu 1205, een DLS speakersysteem ipv de performance speakers en word de wang van de bestuurdersstoel volgende week met Colourlock behandeld. Ook heb ik de bovenste motorsteun eigenhandig vervangen daar ik vond na een maand rijden dat steeds meer speling in de aandrijving ontstond....
Een aantal zaken wil ik nog aanpassen:
- 25 mm verlaging
- De trekhaakkogel demonteren van de " vaste trekhaak" en een afdekkap erop zetten.
- Een beschaafd subwoofertje plaatsen in de kofferbak
Maar nu:
De laatste tijd valt mij toch een en ander op met betrekking tot het weggedrag:
- Ik vind de auto "Zompig" rijden in de voortrein. Hij kleeft niet meer aan de weg zoals in het begin heb ik het gevoel. Ook komt het stuur niet meer terug in de neutraalstand en trekt hij af en toe naar rechts of naar links. Hij stuurt ook zwaarder ten opzichte van 4 maanden geleden..Rare geluiden zoals beschreven op dit forum in de voortrein heb ik tot op heden niet. Af en toe een knikje als ik instuur en tegelijkertijd een drempel op rijd maar daar kan ik me niet echt druk om maken want dit doet de auto niet constant. De banden spanning van alle banden staat op 2,3 bar. Het reservoir van de stuurbekrachtiging heb ik ook gecontroleerd. Deze is niet echt leeg maar ook niet vol. Het plastic pijpje is gewoon aanwezig in het reservoir, De slang aan het reservoir is wel vettig en zweet. Ook rond de dop is het vettig. Er is geen sprake van duidelijk zichtbare lekkage.
- Bij gas loslaten en weer geven voel ik nog steeds speling in de aandrijving. De bovenste motorsteun heb ik eigenhandig vervangen conform de handleiding. Nu is de motorsteun bevestigd aan een lange zwarte stang die ook weer op rust op twee rubbers. In deze stang zit iets speling kan dit kwaad? en zo ja kan ik die rubbers waar de zwarte stang aan vast zit zelf vervangen? Wat kosten deze rubbers?
Mogelijk dat jullie mij kunnen helpen,
Vriendelijke groet,
Peter
Een wereldauto waar ik met plezier aan poets.
Bij aanschaf heb ik de distributieriem en waterpomp laten vervangen. Tevens heb ik de auto een grote beurt laten geven. Ondertussen heb ik al het een en ander aangepast aan mijn smaak. Xenon geplaatst, een sierstuk op de uitlaat, een chroomstrip op de kofferklep geplaatst, 17 inch tethys ipv Thor, een Heico pookknop, een Macrom 2 din Dvd speler met volvo mutebox en bluetooth Nokia carkit ipv de Hu 1205, een DLS speakersysteem ipv de performance speakers en word de wang van de bestuurdersstoel volgende week met Colourlock behandeld. Ook heb ik de bovenste motorsteun eigenhandig vervangen daar ik vond na een maand rijden dat steeds meer speling in de aandrijving ontstond....
Een aantal zaken wil ik nog aanpassen:
- 25 mm verlaging
- De trekhaakkogel demonteren van de " vaste trekhaak" en een afdekkap erop zetten.
- Een beschaafd subwoofertje plaatsen in de kofferbak
Maar nu:
De laatste tijd valt mij toch een en ander op met betrekking tot het weggedrag:
- Ik vind de auto "Zompig" rijden in de voortrein. Hij kleeft niet meer aan de weg zoals in het begin heb ik het gevoel. Ook komt het stuur niet meer terug in de neutraalstand en trekt hij af en toe naar rechts of naar links. Hij stuurt ook zwaarder ten opzichte van 4 maanden geleden..Rare geluiden zoals beschreven op dit forum in de voortrein heb ik tot op heden niet. Af en toe een knikje als ik instuur en tegelijkertijd een drempel op rijd maar daar kan ik me niet echt druk om maken want dit doet de auto niet constant. De banden spanning van alle banden staat op 2,3 bar. Het reservoir van de stuurbekrachtiging heb ik ook gecontroleerd. Deze is niet echt leeg maar ook niet vol. Het plastic pijpje is gewoon aanwezig in het reservoir, De slang aan het reservoir is wel vettig en zweet. Ook rond de dop is het vettig. Er is geen sprake van duidelijk zichtbare lekkage.
- Bij gas loslaten en weer geven voel ik nog steeds speling in de aandrijving. De bovenste motorsteun heb ik eigenhandig vervangen conform de handleiding. Nu is de motorsteun bevestigd aan een lange zwarte stang die ook weer op rust op twee rubbers. In deze stang zit iets speling kan dit kwaad? en zo ja kan ik die rubbers waar de zwarte stang aan vast zit zelf vervangen? Wat kosten deze rubbers?
Mogelijk dat jullie mij kunnen helpen,
Vriendelijke groet,
Peter





