Pagina 1 van 2
Motorstoring na chippen
Geplaatst: 29.03.2009 - 19:59
door JacoS80
Nadat mijn auto (S80 2.5D) bij Fasttech gechipped is heb ik een raar fenomeen.
Alleen in de ochtend bij een koude motor geeft de auto een motormanagement storing en gaat de auto in noodloop voor een paar kilometer. Ik heb de auto bij de dealer uit laten lezen en resetten. Volgens de computer was de storing te wijten aan een te hoge laaddruk.
Het rare is dat het alleen 's morgens vroeg is bij koude motor, ik zorg daarbij dat ik niet boven de 2500rpm kom.
Als de motor warm is heb ik nergens last van of ik nu vol gas geef of bij deellast rij nul problemen. Verder rijdt de auto perfect.
Heeft iemand ooit van deze klacht gehoord of heeft iemand een idee wat je hier mee kan?
Geplaatst: 29.03.2009 - 20:12
door euerw
terug gaan naar Fasttech?
Geplaatst: 29.03.2009 - 20:21
door JacoS80
Ik heb pas een mail gestuurd naar FT maar nog geen reactie, ik zal ze morgen eens bellen. Ik twijfel niet aan de deskundigheid van de jongens van FT.
Ik ben eigenlijk benieuwd of iemand anders eenzelfde probleem heeft gehad?
Geplaatst: 29.03.2009 - 22:30
door edraket
Waarschijnlijk heb je een storing in de auto die naar voren komt door het chippen. De soring komt denk ik niet door het chippen zelf. Is de laaddruk sensor wellicht stuk. Ik zou anders even langsrijden bij ze. Ik denk dat ze bij Fasttech je auto wel kunnen uitlezen (ook dynamisch!).
Geplaatst: 31.03.2009 - 19:10
door tjompe
Tuning niet weg door het resetten ?
T.
Geplaatst: 31.03.2009 - 19:18
door JacoS80
wat is er gereset?
Re: Motorstoring na chippen
Geplaatst: 01.04.2009 - 15:29
door tjompe
JacoS80 schreef:Nadat mijn auto (S80 2.5D) bij Fasttech gechipped is heb ik een raar fenomeen.
Alleen in de ochtend bij een koude motor geeft de auto een motormanagement storing en gaat de auto in noodloop voor een paar kilometer. Ik heb de auto bij de dealer uit laten lezen en resetten. Volgens de computer was de storing te wijten aan een te hoge laaddruk.
Het rare is dat het alleen 's morgens vroeg is bij koude motor, ik zorg daarbij dat ik niet boven de 2500rpm kom.
Als de motor warm is heb ik nergens last van of ik nu vol gas geef of bij deellast rij nul problemen. Verder rijdt de auto perfect.
Heeft iemand ooit van deze klacht gehoord of heeft iemand een idee wat je hier mee kan?
Geplaatst: 01.04.2009 - 20:01
door JacoS80
Tja dat is de storingsmelding.
Geplaatst: 01.04.2009 - 20:02
door JacoS80
Vandaag bij Fasttech geweest.
Marco heeft een poreuze slang gevonden wat wel eens de boosdoener zou kunnen zijn.
Morgenochtend weet ik het maar heb hele goede hoop dat het nu voor elkaar is.
Geplaatst: 02.04.2009 - 18:14
door JacoS80
Helaas, helaas.....vanmorgen weer een motormanagement storing. Volgende poging is het turbodrukregelventiel vervangen. Is besteld en zal morgen bij de dealer binnen zijn. Nu maar duimen dat dit wel helpt.
Geplaatst: 03.04.2009 - 07:57
door FrankS60
Dat schijnt vaker stuk te gaan, IPD heeft er een vervangende unit voor op de markt gebracht die beter zou zijn dan de originele...
Geplaatst: 03.04.2009 - 14:36
door JacoS80
Vandaag een verkeerd regelventiel bij de dealer binnen gekomen, we gaan morgen dus op herhaling. Overigens vanmorgen storingsvrij gereden.
Geplaatst: 06.04.2009 - 18:00
door JacoS80
Zaterdag het nieuwe regelventiel geplaatst en vanmorgen @#$%$#@ weer storing.
Het is alleen maar 's morgens vroeg bij temperaturen onder de 8 graden. Ik wordt gek, geen flauw idee wat het nu nog kan zijn.
Geplaatst: 06.04.2009 - 18:17
door asta
Ik zit te denken aan Condens vorming, zodra de motor op temperatuur komt dan verdampt de condens weer en is je probleem weg.
Maar waar je dit zou moeten zoeken?
Ik denk dat Fasttech al goed bezig was met slechte slangen te vervangen.
Geplaatst: 07.04.2009 - 14:55
door edraket
Heb je al eens een reinigingsmiddels geprobeerd? En wat voor brandstof tank je precies?
Ik had onlangs ook een storing in mijn auto. Met optrekken kwam het vermogen er niet vloeiend meer uit. Eerst V-power getankt en een flesje Forte Diesel cleaner in de tank. Had al een nieuw brandstof filter klaar liggen, maar dat was niet nodig. na 200 km was het probleem opgelost en hij rijdt nu alweer 1000 km als vanouds.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik voorheen altijd merkloze diesel tankte. Nu dus niet meer. Mijn garage gaf ook aan dat met merkloze benzine het brandstof filter heel snel vervuild, en met V-power of iets vergelijkbaars echt brandschoon blijft!
Geplaatst: 07.04.2009 - 17:58
door JacoS80
Die tip had ik ook gekregen maar helaas zonder resultaat.
Ik heb echt geen flauw idee wat het nu nog kan zijn.
Misschien de laaddruksensor maar vervangen.
Geplaatst: 07.04.2009 - 20:44
door Hapee
Kijk ook eens naar je luchtmassameter (of heeft Hartog dat al gedaan?). Gegeven jouw motor (2.5D) verwacht ik dat er een Bosch LMM in zit en dat zijn nu niet direct hele degelijke dingen. Kunnen ook rare storingen door komen.
Zo'n Bosch LMM werkt op basis van een platina (gloei-)draadje en er zit ook een temperatuur sensor in. Een beetje een "friemel-ding". Meet dus de luchthoeveelheid en -temperatuur. Wellicht dat bij koude motor/lage temperaturen één van de twee functies niet goed werkt (of allebei). Het motormanagementsysteem krijgt de verkeerde waardes en een storing is het gevolg. Verklaart ook de storing "hoge laaddruk". Mogelijk dat de tuningssoftware hier gevoeliger voor is. Zou verklaren waarom de storing na het tunen is opgetreden.
Geplaatst: 07.04.2009 - 20:53
door JacoS80
Heb ikzelf ook aan gedacht, bij Fasttech hadden ze het idee dat dit het absoluut niet kon zijn.
Ik heb hier nog een LMM liggen welke oké was toen ik 'm uit de V70 heb gehaald. Is allicht het proberen waard.
Geplaatst: 07.04.2009 - 21:24
door Hapee
Zou het zeker proberen. Je hebt het ding toch liggen. Ben benieuwd!
Geplaatst: 07.04.2009 - 22:56
door edraket
Fasttech meet de lmm altijd even met de tester tijdens de testrit. Ze kunnen dan de conditie ervan vaststellen. Ik neem aan dat als ze zeggen dat deze goed is je daar ook vanuit kunt gaan. Maar niet geschoten is altijd mis.