Pagina 1 van 1

1400 en 1700 motor

Geplaatst: 18.11.2005 - 20:10
door 2 Fast 4 U
Ik loop al een tijdje met de vraag rond of het mogelijk is om een 1400 motor te wisselen met een 1700 motor ik heb een 340 automaat uit '86 en vind de vermogen eigenlijk wat weinig is dit te doen zonder aanpassingen??

Geplaatst: 18.11.2005 - 21:10
door Gast
Is het misschien niet handiger om een nette 1700 te zoeken? Zo duur zijn die 300 series toch niet meer?

Geplaatst: 18.11.2005 - 21:57
door 2 Fast 4 U
het probleem is mijn vrouw wil alleen nog met een automaat rijden en die zijn standard alleen op de 1400 motoren

re

Geplaatst: 26.11.2005 - 17:23
door Ramon&Ramon
dat gaat dus niet lukken

Geplaatst: 26.11.2005 - 19:52
door 2 Fast 4 U
dus de aansluiting van de krukas nar de koppeling past niet

Geplaatst: 03.12.2005 - 16:35
door antiekeradio
het koppel van de 1700 is aan de hoge kant voor de standaard vario.

zonder wijzigingen aan de setup krijg je snel riemslip en gaan de riemen dus maar kort mee.

wat wel kan is een 'pepmotor' inbouwen, die hebben weinig koppel onderin, maar op hogere toeren komt de beer los. bijvoorbeeld een alpineblok. (hier ook zeker géén turbo, want zie 1700)

Groetjes Wouter

Geplaatst: 08.05.2006 - 23:46
door Caerbannog
Kan je dan niet beter een B20 inbouwen met een automaat van een 240 (als dit uberhaupt passen gaat...)

Geplaatst: 09.05.2006 - 11:59
door Michel740Turbo
Caerbannog schreef:Kan je dan niet beter een B20 inbouwen met een automaat van een 240 (als dit uberhaupt passen gaat...)
dat zal dan wel een hoop knip en paswerk worden want de bak van een 300 ligt onder de achterbank :wink: :lol:

Geplaatst: 09.05.2006 - 13:11
door Caerbannog
Een 360 is toch ook met B20 geleverd? Dit is toch dezelfde B20 als in de 240 als ik mij niet vergis? Dan zou het toch niet het allergrootste probleem moeten zijn? :P

Geplaatst: 11.05.2006 - 22:02
door Brinky
Nope, in de 360 ligt een B200. Veel fijner dan zo'n logge B20... ;)

Geplaatst: 07.06.2006 - 03:34
door aart
hi allen ik heb n probleempje met mn 340dl1400variomatic hij schommeld n beetje alstie stationair loopt de carb is vastgedraaid nieuwe bougies erin[zaten ook losjes,de oude dus] nieuwe contaktpunten hoeft niet daar dat elektronisch geregeld is?kleppen stellen lijkt me niet nodig want hij maakt niet veel herrie,hij start goed[ook toen alles nog losjes zat] hij trekt goed op en het benzieneverbr.is ook normaal vlgs mij ,moet ik ermee leren leven of weet iemand n goed afstelgoeroe ik heb t idee dat het i.d carb zit die ziet er nogal ingewikkeld uit.Er zitten ook v.die z.g naverbranders in leuke techniek,maar ik zou graag het e.ea goed afgesteld hebben hij slaat niet af maar schommeld n beetje.

Geplaatst: 24.06.2006 - 16:43
door Maurice Pierik
Brinky schreef:Nope, in de 360 ligt een B200. Veel fijner dan zo'n logge B20... ;)
correctie:
In een 360 ligt een B19 of een B200. (340 is ook met B19 geweest)
In een Volvo 240 kan ook een B19 of B200 liggen. Hoezo log?
Een B20 is een ouder blok met onderliggende nokkenas. Zit o.a. in Amazon/140 en bepaalde 240's van allereerste jaren.

Een automaat in een 2-liter Volvo 300 kun je echter helemaal vergeten, tenzij je nogal briljant bent.

Mocht je het lukken, dan moet je reservewiel wel los in de kofferbak mikken, want dat gaat anders niet meer.

Tip: koop een nette 440 automaat.

Geplaatst: 13.07.2006 - 18:33
door Ramon&Ramon
ik heb een 360 met een V8 erin!:)

Geplaatst: 13.07.2006 - 18:42
door menjo
Zo een?

Afbeelding