Pagina 1 van 2

Geplaatst: 31.03.2009 - 09:14
door Johann
Even een foto met een zonnetje er bij,


Afbeelding

Geplaatst: 31.03.2009 - 09:36
door bookkeeper
errug mooi... ik kan niet wachten tot ik mijn Ice white limited edition krijg...

eehhh is deze verlaagd??

Geplaatst: 31.03.2009 - 18:27
door Johann
bookkeeper schreef:
eehhh is deze verlaagd??
Ja zit een KW variant 3 onder. Volledig in hoogte en in en uitgaande demping instelbaar.

Geplaatst: 01.04.2009 - 00:29
door Fredhead
Heel fraai

Geplaatst: 01.04.2009 - 07:14
door Hjalmar
Ziet er goed uit :D

Geplaatst: 01.04.2009 - 07:24
door bookkeeper
Johann schreef:
bookkeeper schreef:
eehhh is deze verlaagd??
Ja zit een KW variant 3 onder. Volledig in hoogte en in en uitgaande demping instelbaar.
Johan, hoe denk jij over het laten monteren van Heico sportveren op een V70 LE met 18" Odysseus velgen, is het comfort te vergelijken met een V50 met spprotonderstel...? moeilijke vraag misschien..

Geplaatst: 01.04.2009 - 07:27
door Hjalmar
Johan, hoe denk jij over het laten monteren van Heico sportveren op een V70 LE met 18" Odysseus velgen, is het comfort te vergelijken met een V50 met spprotonderstel...? moeilijke vraag misschien..
Het comfort is ongeveer gelijk aan die van een V50, ik heb de vergelijkiing zelf kunnen maken. Maar de wegligging is wel totaal anders tussen de V50 en V70. Dat is natuurlijk wel van zelfsprekend.

Geplaatst: 01.04.2009 - 07:52
door Johann
Denk dat een verlaagde V70 ongeveer 't zelfde gevoel geeft als een V50, Misschien nog wel iets comfortabeler

Geplaatst: 01.04.2009 - 11:43
door bookkeeper
Johann schreef:Denk dat een verlaagde V70 ongeveer 't zelfde gevoel geeft als een V50, Misschien nog wel iets comfortabeler
ondanks de 18" 225/45 op de V70??

Stuiteren de medepassagiers, kinderen op de achterbank, niet uit de auto???

ik twijfel...aaaahhhh plus dat ik wel erg tegen mijn maximum lease bedrag aan kom te zitten...

luxe problemen zijn lastig !!! :(

Geplaatst: 01.04.2009 - 15:05
door Johann
Het KW onderstel is nogal straffer dan alleen verlagingsveren. Rij zelf met 245/40-18 banden en het is denk ik vergelijkbaar met een C30 met iets bredere bandjes qua hardheid.

Grootste verschil voor het comfort zit 'm in de schokbrekers, minder in de veren.

Gek genoeg voelt een beladen auto vaak meer comfy aan dan een lege auto.

Geplaatst: 01.04.2009 - 17:51
door Paul
Mods-edit

Heb het even los gehaald van de Wit of niet, aangezien we het hier nu wel erg offtopic over het verlagen hadden.

Geplaatst: 03.04.2009 - 16:06
door Thijs
Persoonlijk vindt ik dit net ff te laag, het voorwiel zakt te diep de kast in mijnsinziens.

Verder blijft het een prachtige bolide hoor!!!

Geplaatst: 03.04.2009 - 16:41
door Walter
we verlagen ons tot off topic zegmaar

Johann, hoeveel lager is ie nu dan standaard? En hoeveel bodemvrijheid heb je nog?

Geplaatst: 03.04.2009 - 16:49
door Johann
R-Design is al iets lager dan standaard. Weet niet hoeveel ie nu lager is, voor denk ik een CM of 2 en achter iets minder.

Geplaatst: 03.04.2009 - 16:49
door bookkeeper
Johan,

wellicht nog meer off topic, maar wat is jouw ervaring of mening over spacers??

http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=en&e1=548

Geplaatst: 03.04.2009 - 18:08
door Johann
Ervaring, heb met mijn V70R en S60R heel lang met 10 mm spacers gereden op voor en achteras. Rij op dit moment met mijn 850 met 10 mm spacers op de achteras. Helemaal geen problemen mee mits je goed let op hoe de spacers aanliggen en of er geen hoge plekjes opzitten mochten ze een keer er af zijn geweest. Soms bij het loshalen willen ze op de naaf plakken en meestal gebruiken monteurs dan een beitel of schroevendraaier om de spacer er af te wippen en vaak blijft er dan een hoger plekje op de spacer zitten welke er voor zou kunnen zorgen dat de spacer later bij montage niet meer helemaal vlak kan aanliggen. Even goed op letten dus. Ook de juiste lengte bouten er bij gebruiken en spacers met centreernaaf gebruiken. Er zijn ook 5 mm spacers zonder naaf in de handel en daar ben ik persoonlijk niet kapot van.

Even over die Heico dingen, Duitsers hebben er een handje van de wielen zover mogelijk naar buiten te zetten zodat het bijna lijkt of ze buiten de wielkuipen uitsteken. Vandaar ook de keuze voor de 30 mm spacers = 15 mm per kant. In mijn optiek is dit teveel. 10 mm is precies goed bij een 8J velg ET 55

Geplaatst: 03.04.2009 - 18:48
door bookkeeper
Helder verhssl ! Heb je een goed adres waar ik de spacers kan kopen en eventueel laten monteren..
. Is er een risico als de garage bij onderhoud de spacers beschadigd en weer monteerd?
Kan je iets aan brengen om te voorkomen dat ze vast gaan zitten

Geplaatst: 04.04.2009 - 11:32
door D5R-Design
Erge mooooooi man ik had hem nog niet gezien.
Het grote broertje van mijn bescheide V50 (als hij klaar is na de pasen)
Klasse

Geplaatst: 27.04.2009 - 21:03
door Johann
Afbeelding

Geplaatst: 27.04.2009 - 21:10
door Paul
Zit je weer in Zweden Johann?