Pagina 1 van 1
Retrofit roetfilter
Geplaatst: 20.11.2005 - 14:17
door bart simpson
Waarom heeft het immer milieuvriendelijk (lijkende) Volvo nog geen retrofit roetfilter? en maakt men daar (op het eerste gezicht) ook geen werk van?
Geplaatst: 20.11.2005 - 14:48
door CeeBee
Zo milieuvriendelijk is Volvo niet.
Anders maak je geen grote zware auto's met benzine verslindende motoren erin.
Thank god.

Geplaatst: 22.11.2005 - 13:02
door xc70-fan
volvo heeft het sleutelbos als filter.
Geplaatst: 05.12.2005 - 09:40
door VolvoZoeker
Nu maar afwachten tot het verplicht wordt door de vaak bemoeizuchtige regering.

Geplaatst: 05.12.2005 - 10:13
door bart simpson
VolvoZoeker schreef:Nu maar afwachten tot het verplicht wordt door de vaak bemoeizuchtige regering.

Waarom zo negatief? Ik geloof best dat alle kleine beetjes helpen, en er is een subsidie die het nu mogelijk maakt om tegen sterk gereduceerde prijs een roetfilter te monteren, alleen hare majesteit Volvo levert het niet omdat ze er niet mee bezig is (was), dat valt me meer van Volvo tegen als van onze overheid.
Geplaatst: 05.12.2005 - 21:46
door VolvoZoeker
Daar heb jij weer gelijk in. Nou ja, even afwachten tot Volvo om de hoek komt met iets voor oudere (1999) volvo;s bijvoorbeeld.

Geplaatst: 05.12.2005 - 23:44
door bart simpson
Er bestaat reeds wat bij:
www.hjs.com het valt me alleen van Volvo niet mee dat er juist door hen helemaal niets aangeboden wordt, dan zijn andere fabrikanten met het milieu meer begaan.
Geplaatst: 06.12.2005 - 09:14
door HANS144
Andere fabrikanten zijn echt niet meer begaan met het milieu hoor!!
Ze proberen alleen maar de "boel" voor te zijn voordat het echt verplicht wordt. en nu misschien al een paar auto's meer te verkopen met dit als verkoop-argument!!
Ik denk dat Volvo veel slimmer is en iedereen onderzoek laat doen en daar later goedkoop van mee profiteerd

Geplaatst: 06.12.2005 - 12:45
door VolvoZoeker
Daarnaast is het toch ook de vraag of het ook tegelijk verplicht wordt voor oudere (niet nieuwe) auto's??? Of voeren ze die verplichting tegelijk in???
Geplaatst: 06.12.2005 - 12:58
door menjo
Goedkoop? Verplicht?
Iets wat zo veel verschil maakt in milieubelasting moet je wat mij betreft als fabrikant direct leveren zodra het mogelijk is. De klant betaald toch gewoon als ze het willen, dus wat is het probleem?
Geplaatst: 06.12.2005 - 13:15
door bart simpson
menjo schreef:Goedkoop? Verplicht?
Iets wat zo veel verschil maakt in milieubelasting moet je wat mij betreft als fabrikant direct leveren zodra het mogelijk is. De klant betaald toch gewoon als ze het willen, dus wat is het probleem?
Een autofabrikant heeft ook nog zoiets als een maatschappelijke verantwoordelijkheid en als de overheid meebetaald uit vanuit diezelfde verantwoordelijkheid lijkt het mij dat je dat zelf voor het (jouw) nageslacht eigenlijk ook over zou moeten hebben... echt veel zal het na aftrek van subsidie toch ook niet meer kosten.
Geplaatst: 06.12.2005 - 13:41
door menjo
Mee eens. Als een fabrikant echt z'n verantwoordelijkheid neemt zou hij helemaal geen diesels meer leveren. Maar dat is niet zo goed voor de verkopen gok ik

Geplaatst: 06.12.2005 - 16:38
door VolvoZoeker
Misschien helemaal stoppen met auto's maken??? Ik zou wel eens willen kijken hoeveel meer mijn s80 diesel vervuilt t.o.v. mijn voormalige Ford F150 benzine.

Geplaatst: 06.12.2005 - 16:58
door menjo
De fijnstof die jouw diesel uitstoot (en die benzine motor niet) doodt jaarlijks een paar duizend mensen in Nederland.
Geplaatst: 06.12.2005 - 17:18
door bart simpson
menjo schreef:Mee eens. Als een fabrikant echt z'n verantwoordelijkheid neemt zou hij helemaal geen diesels meer leveren. Maar dat is niet zo goed voor de verkopen gok ik

Diesels met roetfilter zijn behoorlijk schone machines, dat kun je van een FSI motor van VAG niet zeggen, die stoten meer fijnstof uit dan een diesel zonder roetfilter (bron TNO)
Geplaatst: 06.12.2005 - 17:28
door menjo
Ja goed, met roetfilter kan ik een diesel nog wel tolereren
