Pagina 1 van 1
C70 Tuning
Geplaatst: 19.04.2009 - 23:41
door jstarrenburg
As woensdag laat ik mijn C70 (MY2007) D5 tunen (alleen software (OBD), niet chippen). Gaat van 180pk naar 220pk en 350NM naar 440NM. Tevens wordt de Geartronic mee-"getuned", ik vind dat ie nogal traag reageert als je het gas intrapt. De auto zou daarna een stuk levendiger moeten zijn. Ben benieuwd...
Iemand die hier al ervaringen mee heeft?
Geplaatst: 20.04.2009 - 00:50
door drowel
heb mijn C70 T5 laten chiptunen... ben nu toch wel benieuwd, wat is het verschil precies tussen OBM???? en chiptunen?
Die extra peekaas en hogere koppel zijn natuurlijk altijd lekker!
Geplaatst: 20.04.2009 - 00:51
door drowel
foto van je C70?
Geplaatst: 21.04.2009 - 15:17
door koen_dr
Mijn BSR postpakket is aangekomen... Straks uitpakken en dan hopelijk beginnen met het tunen

Geplaatst: 21.04.2009 - 20:03
door Frenk
koen_dr,
Om 15:17 heb je dit mailtje gepost en het is nu 20:00 uur!
't Wordt tijd voor een verslagje héé...

Geplaatst: 21.04.2009 - 20:55
door koen_dr
haha...
Ben net terug van een grote toer me ne big smile :wav:
Het was op zo'n 3,5 minuut geflikt en erna alles eerst even opnieuw goed warm gereden en de eerste indruk na +- 35min rijden is zeeeer goed. Waar de auto adem miste is nu power bijgekomen en hij trekt van ver onderin dik door... Net voorbijgestoken op achterbaan, van 80 naar 160 voor je het goed en wel beseft!!!
Power bovenin, waar normaal bij 3400 toeren de adem op, gaat ie nu gelijk op van 2000 tot 4000 toeren....
Ik kreeg hem zelfs met kickdown op de autosnelweg niet voorbij 4050 toeren, wat ik zeer goed vind want het extreme maakt alleen brokken. De bak speelt het spel dus goed mee... Binnen een paar dagen goed en duidelijk verslag ze!
Geplaatst: 27.04.2009 - 22:32
door jstarrenburg
De tuning is naar volle tevredenheid gebeurd. Door optimalisatie van motormanagement en geartronic parameters (OBD = On Board Diagnose=sw matig) is mn C70 D5 een heeeeele fijne (en hij was al top!) auto geworden. Absolute aanrader: snellere reactie op gaspedaal, rappe spurt vanaf stilstand, tussensprint (70-150 km) geeft het gevoel dat de motor door kan blijven trekken en dat iemand je aan de achterkant stevig voort zit te duwen (je kent het wel: je wordt stevig in je stoel gedrukt).
Doordat alleen geoptimaliseerd wordt, zou de toleranties van motor en automaat niet moeten worden overschreden.
En het leukste: verbruik neemt niet toe, zelfs niet bij bij regelmatig even doortrekken. Wel tijdig loslaten, want je zit in no time ruim boven de maximale snelheid.
Kortom: aanradertje voor nog meer rijplezier!