Pagina 1 van 2
vragen van een nieuwe 440 eigenaar
Geplaatst: 20.04.2009 - 17:14
door weking
Besten,
Ik heb me net een volvo 440 2.0 van '96 met 138000 km's gekocht.
Ik zit wel met enkele vragen: waarom zijn er zo weinig 2 liters te zien? Zijn deze motoren minder betrouwbaar? Ook is er een probleem met het contactslot, openen wil ie altijd, maar sluiten doet hij meestal enkel één deur. Is dit een bekend gegeven en weet iemand de oplossing? Zijn er nog andere roestplaatsen dan de wielkasten vanachter? Dat ik die meteen ook mee behandel.
groeten,
weking
Geplaatst: 20.04.2009 - 18:21
door ALF
Welkom op het forum!
Ik denk dat er sowieso gewoon minder 2 liters verkocht zijn, dus nu ook minder te zien zijn.
De rest van de vragen kan ik je helaas niet bij helpen.
Geplaatst: 20.04.2009 - 18:29
door Wiebe
De eerste types 2.0L hadden problemen.. Ze slurpten namelijk olie. En 1.8 is qua verbruik en gewicht toch iets gangbaarder dan een 2.0.
Geplaatst: 20.04.2009 - 18:33
door rene en erica
ik heb iets roest onder de deuren maar ik durf niet te zeggen dat dat een typische 4** serie probleem is.
Geplaatst: 20.04.2009 - 18:34
door Wiebe
Vind ik niet echt een typisch 4** probleem. Die van mij roest daar namelijk niet.
Geplaatst: 20.04.2009 - 18:46
door Roderic E34T
Ik heb een 2.0 uit 1993 met 322.000km.

:shock:
Ik heb er 1 met een groene oliestop. Ik heb via hier begrepen dat dat het betrouwbare blok is.
Ik heb dan ook nauwelijks olieverbruik.
Sinds ik hem heb, heb ik er dik 1500km mee gereden, maar tot op heden nog geen druppel olie hoeven bij te vullen...
En het verbruik? Vergeleken bij mijn BMW is deze zuinig!!:mrgreen:
Geplaatst: 20.04.2009 - 19:23
door weking
Ik zal al blij zijn als ik hem de helft van die kilometers kan laten rijden.
Is er eigenlijk een groot verschil qua ervaring tussen een 1.8 en een 2.0? Ik heb net mijn verzekering met 400 euro op jaarbasis zien omhooggaan(mijn vorige was een xantia break 1.9 td) en ik hoop dat de wagen zijn 200 cc extra dan ook waard is.
bedankt voor de ontvangst op de site, ik ga hier zeker veel plezier aan beleven.
Geplaatst: 20.04.2009 - 20:55
door Roderic E34T
Dat is geen probleem om hem dat te laten rijden...
En 400 euro per jaar omhoog?? :shock:
Ik betaal 600 op jaarbasis voor een WA+ verzekering!!
Geplaatst: 20.04.2009 - 21:44
door stereo
succes met de wagen,
Geplaatst: 20.04.2009 - 22:21
door mightyspawn
De 2.0 ltr is net zo zuinig of zuiniger als de 1.8.Gaat dan wel om laatste type 2ltr. Moderner blok en multipoint injectie. Ipv monopoint, wat eigenlijk gewoon een wat modernere carburateur is.
Geplaatst: 20.04.2009 - 23:18
door weking
tot nu betaalde ik ook een 600euro, is nu dus 1000euro geworden. Maar ik twijfel er sterk aan om van verzekeringkantoor te wisselen. Maar het is ook weer zo'n last om dat allemaal te regelen.
Geplaatst: 20.04.2009 - 23:30
door Roderic E34T
weking schreef:tot nu betaalde ik ook een 600euro, is nu dus 1000euro geworden. Maar ik twijfel er sterk aan om van verzekeringkantoor te wisselen. Maar het is ook weer zo'n last om dat allemaal te regelen.
Last om te regelen?? Wel nee joh!
Check gewoon op internet waar je het best uitkomt qua hoogte en voorwaarden, aanvragen en zij doen de rest.

Geplaatst: 21.04.2009 - 01:42
door RobsterS70R
Ik betaal €220, WA + rechtsbijstand. :oops:

Geplaatst: 21.04.2009 - 17:54
door nielo
Ik betaal 360 per jaar wa + met ongeval en bijstand.
Geplaatst: 21.04.2009 - 18:38
door mightyspawn
1000 per jaar? totaal gekkewerk. betaal 300. mijn 740 is dan wel weer wat duurder.
Geplaatst: 21.04.2009 - 19:12
door Iroll
1000 per jaar? totaal gekkewerk.
Als je man bent, geen schadevrije jaren hebt en een ongunstige postcode dan ben je dat kwijt. Ik betaal voor mijn WA met rechtsbijstand en inzittende verzekering €150 p.j voor mijn 480. Maar dat is met 25 schadevrije jaren.
Geplaatst: 21.04.2009 - 19:23
door Pas259
660 per jaar voor een 850... met 125 KW en 1 schade vrije jaar, en ben 22.
Geplaatst: 21.04.2009 - 21:38
door sleutelaar
mijn vergelijk is tussen een 2.0 en 1.8. die allebei 2 ton gelopen hebben.
Met de 2.0 (groene peilstok) is duidelijk meer geragd, loopt iets luidruchtiger, bij koude start lijkt ie een kantelend zuigertje te hebben, dit verdwijnt bij warm rijden. amper olieverbruik.
Wel iets meer koppel. Heeft ook iets meer verbruik, maar in dit kader weer moeilijk te vergelijken, want: heeft automaatbak.
Met de 1.8, loopt iets mooier rond als ie warm is..
ook weinig olieverbruik.
Zelf zou ik nieuw toch de 2.0 gekozen hebben denk ik. en er zuinig mee om zijn gegaan.
Ik zou qua roest ook even de bodemplaat onder de achterbank bekijken. Plus de laadbak.
Ik vind overigens multi-point injectie niet perse beter. Je zou niet alleen 4 aparte injectoren moeten hebben maar ook 4 aparte lambda sondes.
met een monopoint kan je er met iets meer zekerheid vanuit gaan dat alle 4 cilinders ongeveer hetzelfde mengsel krijgen.
Geplaatst: 21.04.2009 - 22:11
door 440rijder
Om op de vraag te antwoorden van de sloten, ik had er 1 die wel eens niet wilde, maar na een rondje WD40 achter de deurpanelen (loshalen, valt mee qua werk) op het systeem deden (en doen) alle 4 het netjes.
Geplaatst: 22.04.2009 - 00:25
door mightyspawn
sleutelaar schreef:
Ik vind overigens multi-point injectie niet perse beter. Je zou niet alleen 4 aparte injectoren moeten hebben maar ook 4 aparte lambda sondes.
met een monopoint kan je er met iets meer zekerheid vanuit gaan dat alle 4 cilinders ongeveer hetzelfde mengsel krijgen.
Beter dat het voor de cilinder klopt dan wanneer het de uitlaat ingaat. Daarom is multipoint nu eenmaal zuiniger. Niks tegen mono, maar tis gewoon een achterhaald systeem. Wat tijdelijk tussen carb en multi een tijdje werd toegepast vooral in de lagere klassement. Wel vreemd dat Renault dit blok wel voorzien heeft van een multipoint. Waarom Volvo niet blijft mij een raadsel. Kostenbesparing en van de model zal eind 94 wel bekend geweest zijn dat die eind 96 uitgefaseerd zou worden.