Volvo C70 valt uit, maakt zomaar toeren......
Geplaatst: 20.04.2009 - 21:30
Hallo volvo liefhebbers,
Ik heb heb een Volvo C70 2,4 turbo uit 2000.
Hij heeft 91dkm gereden, echter;
Als ik hem start, slaat mijn toerenteller onder de 1000 rpm.
Vervolgens gaat ie boven de 1000 rpm en zakt ie weer in! Als hij warm is, loopt ie gewoon goed. Bij elke stoplicht krijg ik hetzelfde verhaal!Soms valt ie als ik hem 's ochtens start uit!en dit gebeurd ook als ik dan 's ochtends een bocht neem, valt ie gewoon uit en als ik niet oppas rij ik zo de bosjes in!
Een monteur heeft ernaar gekeken en vertelde mij dat ik de bobines moest vervangen. Deze heb ik laten vervangen, een paar maanden reed ie weer goed. Daarna begon hetzelfde verhaal weer opnieuw! Toen werd er mij verteld dat de luchtmassa meter het probleem was!Deze vervangen en ook nog de bougies erbij gedaan. Weer een paar maanden verder heb ik hetzelfde probleem.
Wie kan mij helpen?Wie heeft er mee info over?
Ik ben zelf de 2de eigenaar, de eerste vorige heeft hem nieuw gekocht en netjes 40dkm gereden, vervolgens kon hij door zijn gezondheid niet meer rijden en heeft hij in 4 jaar maar 10dkm gereden. Vervolgens heb ik hem gekocht. Ik rij er dagelijks in, meestal snelwegkilometers. Ik rijd hem rustig warm en laat hem ook elke keer afkoelen voordat ik hem uit doe.
Elke info is welkom!want ik snap er niks meer van!een auto die maar 91dkm heeft gereden en nu al dit heeft?......
Alvast bedankt!
ps. er werd mij ook verteld van een persoon die dezelfde heeft meegemaakt, dat ik weleens lekkende kleppen heb!( maar deze had dit probleem in een Ford)
Groetjes
Hong
Ik heb heb een Volvo C70 2,4 turbo uit 2000.
Hij heeft 91dkm gereden, echter;
Als ik hem start, slaat mijn toerenteller onder de 1000 rpm.
Vervolgens gaat ie boven de 1000 rpm en zakt ie weer in! Als hij warm is, loopt ie gewoon goed. Bij elke stoplicht krijg ik hetzelfde verhaal!Soms valt ie als ik hem 's ochtens start uit!en dit gebeurd ook als ik dan 's ochtends een bocht neem, valt ie gewoon uit en als ik niet oppas rij ik zo de bosjes in!
Een monteur heeft ernaar gekeken en vertelde mij dat ik de bobines moest vervangen. Deze heb ik laten vervangen, een paar maanden reed ie weer goed. Daarna begon hetzelfde verhaal weer opnieuw! Toen werd er mij verteld dat de luchtmassa meter het probleem was!Deze vervangen en ook nog de bougies erbij gedaan. Weer een paar maanden verder heb ik hetzelfde probleem.
Wie kan mij helpen?Wie heeft er mee info over?
Ik ben zelf de 2de eigenaar, de eerste vorige heeft hem nieuw gekocht en netjes 40dkm gereden, vervolgens kon hij door zijn gezondheid niet meer rijden en heeft hij in 4 jaar maar 10dkm gereden. Vervolgens heb ik hem gekocht. Ik rij er dagelijks in, meestal snelwegkilometers. Ik rijd hem rustig warm en laat hem ook elke keer afkoelen voordat ik hem uit doe.
Elke info is welkom!want ik snap er niks meer van!een auto die maar 91dkm heeft gereden en nu al dit heeft?......
Alvast bedankt!
ps. er werd mij ook verteld van een persoon die dezelfde heeft meegemaakt, dat ik weleens lekkende kleppen heb!( maar deze had dit probleem in een Ford)
Groetjes
Hong