Pagina 1 van 1

ETM in T6

Geplaatst: 22.04.2009 - 20:22
door Rob Bakker
:?

Ik kan het niet echt terug vinden waar onder de (overvolle) kap de ETM zit.

Heeft iemand een idee waar hij zich bevind in een S80 T6 MY1999?

Geplaatst: 22.04.2009 - 20:34
door Paul
Ga je hem zelf vervangen?

Geplaatst: 22.04.2009 - 20:55
door dreday
hij zit onder je inlaat spruitstuk.

het is alleen niet de makkelijkste klus om zelf te vervangen.

zelf vervangen kan natuurlijk altijd, als je over de nodige software beschikt zodat je de etm weer aan kan melden.

zo niet zal je tog echt naar de volvo dealer moeten gaan.


succes er mee in iedergeval.


mvg andre

Geplaatst: 22.04.2009 - 21:27
door Rob Bakker
Deels nieuwschierigheid, en om eens te zien of hij al een keer vervangen is.

(geel vs. witte stikker)

Software kan ik niet laden, dus dat wordt niet veel.....

Geplaatst: 23.04.2009 - 06:49
door DrRossi
Stotteren kan ook goed een bobine zijn, je krijgt dan wel vrij snel een driehoekje!!

Geplaatst: 23.04.2009 - 07:13
door Rob Bakker
Er is geen verdere melding, Het stotteren is wel begonnen na een keer een driehoekje, maar ik heb hem ook laten uitlezen, en daar komt een ETm & brandstofpomp storing naarvoren

Geplaatst: 23.04.2009 - 19:40
door dreday
als het je brandstof pomp is zou ik even uitkijken als ik jou was.

die twee turbo,s die willen wel natuurlijk. alleen als er te weinig brandstof aanwezig is, fikken je zuigers af.

zou er heel zeker van zijn dat het stotteren niet van te weinig brandstof is.

als het je etm is stotterd die niet maar gaat die zitte halen. en niet gekontreleerd gas geven, tot die op een gegeven momend helemaal niks meer doet.

echt stotteren word vaak veroorzaakt bobines, brandstof, luch massa meter en dat soort onderdelen

succes

mvg dre

Geplaatst: 24.04.2009 - 11:50
door Rob Bakker
Laatste keer uitlezen gaf alleen de fout etm en temperatuur achterste sensor in de uitlaat,

Maar ik ben er uit. Maandag wordt hij toch terug gereden naar Ede voor de laatste garantiepunten ;)

Geplaatst: 26.04.2009 - 20:32
door dreday
als het een melding is van te hoge uitlaad gas temperateur.
dan zou die dus alsnog te arm kunnen lopen.

zou even rustig aan doen met de auto.
en eerst de etm laten vervangen.
dan nog maar eens kijken hoe de auto rijd.

die etm storing zal tog eerst op gelost moeten
worden om het andere uit te sluiten.


succes

mvg dre

Geplaatst: 01.05.2009 - 13:04
door Rob Bakker
Nou,

Hij heeft twee nachtjes overnacht bij de dealer! (mede doordat we 2 uur heen moesten rijden om hem weg te brengen 8) )

Resultaat is een nieuwe ETM, met gele sticker dit keer, en een nieuwe achterste sonde in de uitlaat.

Moet zeggen dat hij nu nog gelijkmatiger loopt dan bij aanschaf.

We kregen een mooie volle V70 D5 mee als leenauto! 28500 km op de teller (te koop voor +/-50.000,- een jaar oud :shock:) enigste wat miste was een automaat, schuifdak en BLIS denk ik zo.

Toch blij met de garantie erbij :wink:

Geplaatst: 01.05.2009 - 20:49
door Bart
Goed nieuws Rob. Kun je je onderschrift ook weer veranderen ;-)

Geplaatst: 01.05.2009 - 21:51
door Rob Bakker
idd, moest nog gebeuren :D