Pagina 1 van 2
automaat met gevoel voor humor?
Geplaatst: 22.04.2009 - 21:32
door Volvo v70 t5
Beste mede Volvo rijders,
Sinds ruim 2 jaar rijden we nu Volvo en dat bevalt uitstekend!
Ik had alleen een vraag over mijn geartronic automaat, deze schijnt nogal gevoelig te zijn voor gebreken? In mijn geval schakelt de automaat soms ( 1 x per maand, of 1x per 1600km) van zijn 2 naar 3 terwijl hij tussen het schakelen in even in neutraal lijkt te staan waardoor de toeren oplopen en hij niet gelijk naar zijn 3e schakelt. Als hij dat wel doet 1 sec later dan schokt/valt hij in de 3e versnelling. Dit vind ik vervelend, voor de rest schakeld de automaat boterzacht zonder schokjes. Dit is tot nu toe alleen maar voorgekomen met een warme motor (LPG G3). De automaat is bij 195.000km voorzien van nieuwe olie, er zit ookal een nieuwe etm op (190.000km) en de boordcomputter geeft bij het uitlezen geen fouten.
Nu twijfel ik of het aan het massavleigwiel ligt (dan zou dit dan toch vaker voor moeten komen dacht ik) Hebben jullie hierover iedeen over wat het kan zijn? en misschien een oplossing hiervoor? Voor een automaatrevisie lijkt het mij nog te vroeg zoals ik al schreef de automaat schakeld voorde rest super!
Ik zie jullie reacties graag tegemoet,
mvg,
Volvo V70 T5 geartronic 09-2000 LPG G3 221.500KM
Geplaatst: 25.04.2009 - 16:32
door Hans
MIsschien even opnieuw de software laten installeren...
Geplaatst: 25.04.2009 - 21:23
door Rob2u
hans anesthesie schreef:MIsschien even opnieuw de software laten installeren...
Ik zou dan eerst even laten uitlezen welke versie van de software er nu geinstalleerd is; opnieuw dezelfde versie erin zetten helpt niets. Een nieuwere versie zou wel iets kunnen betekenen!
Misschien zou je een reset kunnen helpen; de bak leert dan opnieuw in. Maar ik moet zeggen dat ik daar nog nooit echt van gelezen heb dat dit "storingen" oplost.......
Geplaatst: 25.04.2009 - 21:53
door Oceanracer
Een automaat heeft toch geen tweemassavliegwiel?
Geplaatst: 26.04.2009 - 21:18
door Volvo v70 t5
Beste mede Volvo rijders,
Allereerst bedankt voor de reacties, ik zal a.s. woensdag even langs de garage rijden om te onderzoeken of er een update/nieuwere software versie voor de automaat beschikbaar is. De monteur van de garage zei de vorige keer dat hij dacht aan een ring in de versnellingsbak (dus mechanisch probleem). Waardoor bij een bepaalde stand van de automaat bak aandrijving tijdens het ontkoppelen de versnelling niet goed pakt en daardoor hem langer ontkopelt dan normaal en het even later (binnen 1sec) opnieuw probeerd de versnelling in te schakelen. Maargoed afgelopen week veel gereden (Duitsland) en geen misschakeling opgemerkt.
Volvo V70 T5 Geartronic 09-2000 LPG G3 221.000KM
Geplaatst: 05.05.2009 - 21:22
door Volvo v70 t5
Beste mede Volvo rijders,
afgelopen maandagavond (27-04) de auto weggebracht er was een storing opgetreden, motormanagement. De motor was niet vooruit te branden en stotterde/flodderde.De specialist zei ligt aan de ETM maar deze is door hem al vervangen bij 194000KM pas anderhalf jaar geleden (27.000km mee gereden). Nieuwe software gedownload, dit baat ook niet. Nu is de ETM gelukkig onder garantie van de specialist vervangen.
Want 27.000KM in 1,5 jaar is wel een heel erge korte levensduur voor een ETM, wat zijn jullie ervaringen hiermee wat betreft de levensduur/KM-duur van de ETM?
Gelukkig hebben we tot nu toe geen misschakeling meer otdekt.(750KM)
Volvo V70 T5 Geartronic 09-2000 LPG G3 222.000KM
Geplaatst: 05.05.2009 - 21:25
door Oceanracer
Mijn (nieuwe) ETM zit er nu dik 2 jaar in en er is sindsdien zo'n 70.000 km mee gereden. Langzaam maar zeker voel ik er bij lage toerentallen wel weer eens een schokje inkomen...
Geplaatst: 05.05.2009 - 21:30
door Thijs
Dat is eigenlijk toch van de zotte, na 70000 km al schokken... Jammer dat zo veel dingen tegenwoordig niet goed en degelijk in elkaar gezet kunnen worden met allerhande strategien als LEAN, KAIZEN, etc als kwaliteitsverbeteraars en kwaliteitshandhaaf programma's...
Geplaatst: 05.05.2009 - 21:48
door Oceanracer
Misschien stel ik (en jij misschien ook wel) wel te hoge eisen aan onze auto.

Geplaatst: 05.05.2009 - 21:49
door Gast
Heb je wel een nieuwe ETM gekregen toendertijd?
Was het geen gereviseerde?
Geplaatst: 05.05.2009 - 21:55
door Rob2u
AlexV70 schreef:Heb je wel een nieuwe ETM gekregen toendertijd?
Was het geen gereviseerde?
Gereviseerd hoeft helemaal niet slechter te zijn........ :?
Ik rijd nu al 6 maanden (6000km) zonder ook maar een enkele hapering rond met een gereviseerd exemplaar van ACtronics

Geplaatst: 05.05.2009 - 22:02
door hadico
Misschakelen ruw op en terugschakelen kan mogelijk aan de afdekking van (ik dacht b5) deksel liggen hier is voor de oudere modellen een modeficatie op geweest,is geen grote ingreep en in half uur van buitenaf te vervangen.
Het deksel houd een regelplunjer op zijn plaats modeficatie bestaat uit een deksel en nieuwe afdichtring op de plunjer .
Geplaatst: 05.05.2009 - 22:34
door Oceanracer
AlexV70 schreef:Heb je wel een nieuwe ETM gekregen toendertijd?
Was het geen gereviseerde?
Geen idee. Als de dealer zegt dat ik een nieuwe ETM nodig heb, ga ik er vanuit dat ik ook een nieuwe gemonteerd krijg. En hij zag er toen ook wel splinternieuw uit. En als die van jouw (wel) nieuw was, zal die van mij ook wel nieuw zijn geweest, denk je niet?
Geplaatst: 05.05.2009 - 22:37
door Volvo v70 t5
AlexV70 schreef:Heb je wel een nieuwe ETM gekregen toendertijd?
Was het geen gereviseerde?
Het was bij mij een gereviceerde, nu ook zit er weer een gereviceerde ETM in, de volvo specialist zegt ook dat deze op zijn minst 100.000KM mee moet gaan, of veel meer. De orginele zat er bij mij tot 194.000KM in.
Volvo V70 T5 geartronic 09-2000 LPG G3 222.000KM
Geplaatst: 05.05.2009 - 22:44
door Gast
Rob2u schreef:AlexV70 schreef:Heb je wel een nieuwe ETM gekregen toendertijd?
Was het geen gereviseerde?
Gereviseerd hoeft helemaal niet slechter te zijn........ :?
Ik rijd nu al 6 maanden (6000km) zonder ook maar een enkele hapering rond met een gereviseerd exemplaar van ACtronics

Ja, daar heb ik er drie van gehad.
Toen maar een nieuwe van Volvo...
Geplaatst: 05.05.2009 - 22:45
door Gast
Oceanracer schreef:AlexV70 schreef:Heb je wel een nieuwe ETM gekregen toendertijd?
Was het geen gereviseerde?
Geen idee. Als de dealer zegt dat ik een nieuwe ETM nodig heb, ga ik er vanuit dat ik ook een nieuwe gemonteerd krijg. En hij zag er toen ook wel splinternieuw uit. En als die van jouw (wel) nieuw was, zal die van mij ook wel nieuw zijn geweest, denk je niet?
Oh sorry,
Ik reageerde op @Volvo V70 T5.
Geplaatst: 05.05.2009 - 22:48
door Oceanracer
Dat begrijp ik nu ook. Praatte weer eens voor mijn beurt.

Geplaatst: 06.05.2009 - 09:05
door FelixB
Mijn T5 schokte ook een beetje toen ik hem kocht. Nadien lange tijd met zuiverende benzine (BP98) gereden en nu loopt ie heerlijk.
Wellicht vervuilde/goedkope benzine getankt?
Geplaatst: 06.05.2009 - 09:57
door Oceanracer
Ik tank al 6 jaar bij de zelfde pomp, maar hij kan natuurlijk andere benzine leveren. Ik moet ook nodig eens zo'n reinigingsgoedje in de tank doen, denk ik. Hij is nl ook aan een beurt toe, dus dat zal ik vandaag even toevoegen. Eens zien of dat helpt.
Geplaatst: 06.05.2009 - 19:47
door Volvo v70 t5
Alex:
Ja, daar heb ik er drie van gehad.
Toen maar een nieuwe van Volvo...
De Volvo-specialist waar wij altijd heen gaan had alleen maar goede (KM) ervaring met de gereviceerde ETM's. Hij zei dat wij gewoon pech hadden gehad en dat de gereviceerde ETM van ons niet goed gereviceerd was. Vandaar dat de ETM maar 27.000KM mee ging. daarom is dan ook onder garantie van hem / het bedrijf dat reviceerd een nieuw gereviceerde ETM gemonteerd.
Maar je opmerking maakt me nieuwschierig hoeveel KM gingen jou gereviceerde ETMs per stuk mee?
Volvo V70 T5 geartronic 09-2000 LPG G3 222.500KM