Pagina 1 van 1
Deurvanger
Geplaatst: 25.04.2009 - 14:36
door bartdep
Zoals velen hier is ook mijn deurvanger kapot. Hij maakt het bekende knakkende geluid bij het openen en sluiten van het portier. Nu heb ik pas geleden de aansluiting bij de deur al laten lassen dus dat is gemaakt.
Vandaag heb ik de deurbekleding verwijderd om te kijken hoe het komt dat het scharnier niet goed functioneert, maar ik heb helaas niets kunnen constateren en weet ook niet hoe ik het moet maken.
Weet iemand van jullie waardoor het komt dat het scharnier zo scharniert en wat er aan te doen is?
Geplaatst: 25.04.2009 - 16:36
door Wiebe
Hij is uitgesleten, daardoor maakt de deur een knakkend geluid als je de deur open en dicht doet. Nieuwe halen.. zal 2 a 3 tientjes kosten.
Geplaatst: 25.04.2009 - 22:18
door bartdep
Wiebe schreef:Hij is uitgesleten, daardoor maakt de deur een knakkend geluid als je de deur open en dicht doet. Nieuwe halen.. zal 2 a 3 tientjes kosten.
Welk onderdeel is dat dan precies, het gedeelte aan de carrosserie of het gedeelte in de deur? Of het gedeelte tussen carrosserie en deur?
Geplaatst: 25.04.2009 - 22:30
door wpee
Het gedeelte in de deur.
Als de pen versleten is dan past een M6 boutje er doorheen, dan moet je die langere nemen waar aan het laatste eind geen draad zit, daar is het ook dikker en past het maar net.
Bij mij knakt het al 5 jaar....... volgens mijis demonteren erg lastig in die omgeving daar. Ik denk dat het hele mechaniscme eruit moet.
Wie weet (foto's) hoe het gaat?
Geplaatst: 26.04.2009 - 23:01
door mightyspawn
Slappa constructie van die deurvangers vergeleken met de uitvoering van de 2/7/9 serie. Iig is de deurvanger gaar. Nieuwe bestellen bij Volvo. ZIjn nog leverbaar. Gaat om dat hele geval wat met 2 bouten vastgeschroefd wordt in de deur.
Verder eventueel de beugel die aan de auto zit losschroeven en er achter kijken of het metaal niet slap is of gescheurd is. En dit laten lassen en even in de primer zetten
Geplaatst: 29.04.2009 - 10:26
door sleutelaar
ik zou naar de sloop gaan en een deurvanger of iig de pin uit die van een achterdeur halen
Geplaatst: 11.05.2009 - 07:57
door wpee
Even gecontroleerd hier, even schrikken, ook de kant in de carroserie is ingescheurt, Dat de deurvanger zelf knakt in de aansluiting vind ik niet zo erg, maar dat de carroserie inscheurt, dat moet ik niet hebben.
Zijn er verstevigingsplaatjes voor aan de carosseriezijde of kan ik zelf beter een plaatje erop bakken/p[oppen/schroeven om het geheel meer stevigheid te geven.
Geplaatst: 11.05.2009 - 12:45
door Blade
Ik las de scheur altijd dicht. Gaat dan weer jaren mee. Ff bijspuiten of tectyleren.
Geplaatst: 11.05.2009 - 12:52
door wpee
Poika schreef:Ik las de scheur altijd dicht. Gaat dan weer jaren mee. Ff bijspuiten of tectyleren.
De binnenkant kom je lastig bij, heb gisteren even gekeken, maar de bekleding kan er eenvoudig vanaf, stekkers los en je kan de deur er vanaf nemen.
Tectileren aan binnenzijde is wel lastig denk ik zo, of moet ik ergens anders kijken? Heb ik een opening gemist?
Geplaatst: 11.05.2009 - 18:35
door Blade
Lak rondom kaal halen, en van buitenaf lassen. Daarna voorizichtig met de slijptol afvlakken.
Geplaatst: 12.05.2009 - 07:10
door wpee
done
Geplaatst: 20.11.2009 - 22:55
door wpee
tja, deurvanger constructie is net weer gescheurd langs de las. ik denk dat ik er maar een grote plaat onder leg en deze vastzet/schroef/las aan de goede stukken carrosserie.
Of is hier een revisiesetje voor?
Het gat dus om een gescheurd carroserie deel waar de deurvanger aan vast geschroefd zit.
Geplaatst: 01.12.2011 - 14:57
door longneck
-even 2 vraagjes, ook mijn volvo 440 heeft last van klonk bij deur. Als ik hem open doe kan ik hem een beetje schuin omhoog tillen. Op de onderste aansluiting zit speling. Is dit te voorkomen door nieuw pinnetje bovenin te zetten. Of moet ik dat onderste gedeelte wat aan de deur zit vervangen?
Er zit geen scheur in voor zover ik kan beoordelen.
-Wat is een goede prijs voor distributieset incl. montage