Pagina 1 van 1
Help!! Wie kan mij helpen?
Geplaatst: 26.04.2009 - 13:49
door debby32
Mijn volvo 264 gl uit 1978, loopt alleen op lpg.
Met een b280e motor uit een 760 serie inbouwd.
Starten doet hij, lopen doet hij, na 2 a 3 minuten gaat hij
onregelmatig lopen en slaat dan uit.
Ik heb de rotor en de verdeelkap nagekeken en is ok!
Ben nu al bij verschillende garages geweest en ze hebben er
geen verstand van.
Wie woont er bij mij in de buurt die me eventueel kan helpen
tegen een vergoeding?
Geplaatst: 26.04.2009 - 13:57
door Jordos
Dan lijkt me dat het mengsel te rijk staat. Als je motor koud is kan hij wat rijker mengsel wel kwijt, maar zodra hij warmer wordt stikt ie erin.
Maar eigenlijk weet ik niets over injectie, dus het kan ook iets totaal anders zijn... Als hij op lpg wel goed loopt, lijkt me je ontsteking wel in orde.
Geplaatst: 26.04.2009 - 14:05
door Trucker
Ik weet niet wat voor een type carburateur jij hebt
maar het wel wel eens vookomen dat de VLOTTER (een plastic drijvertje)
van het RVS beugeltjes los gaat
dit komt omdat de vlotter altijd in de vlotterkamer ligt te rammelen (omdat de auto op gas rijdt en dan gebruik je de vlotterkamer niet) en dan gaan de nageltjes los
Geplaatst: 26.04.2009 - 15:18
door jos245
Ik weet niet in welke regio je woont maar Toms Classics in Enschede weet wel het een en ander van PRV motoren.
Geplaatst: 26.04.2009 - 16:10
door debby32
jos245 schreef:Ik weet niet in welke regio je woont maar Toms Classics in Enschede weet wel het een en ander van PRV motoren.
Hallo ik heb een foutje gemaakt in het berichtje! De auto loopt alleen maar op lpg en de benzine wordt helemaal niet gebruikt daar rijd hij dus helemaal niet op!!. Het is dus een lpg auto zonder benzine.
Geplaatst: 26.04.2009 - 17:34
door admiral
koelvloeistof niveau :?:
Geplaatst: 26.04.2009 - 17:42
door oudevolvo
Ja, dit lijkt inderdaad op een bevroren verdamper.
Zitten de slangen wel goed aangesloten?
I sde verdamper na die 2 a 3 minuten warm of koud?
Geplaatst: 29.04.2009 - 14:42
door Vilvi
Ik sleutel regelmatig aan 6 cylinder Volvo's,heb zelf ook een 264 en een 265 alsook een 760.
Op zich wil ik wel een keer naar jouw 264 kijken,ik heb een sleutelschuur in Woudenberg(bij Amersfoort).
Stuur maar een pm.
Geplaatst: 29.04.2009 - 20:54
door Fat Rat
Trucker schreef:Ik weet niet wat voor een type carburateur jij hebt
maar het wel wel eens vookomen dat de VLOTTER (een plastic drijvertje)
van het RVS beugeltjes los gaat
dit komt omdat de vlotter altijd in de vlotterkamer ligt te rammelen (omdat de auto op gas rijdt en dan gebruik je de vlotterkamer niet) en dan gaan de nageltjes los
Een B280E heeft een injectiesysteem, volgens mij motronic injectie zelfs.
Geplaatst: 30.04.2009 - 00:05
door debby32
Fat Rat schreef:Trucker schreef:Ik weet niet wat voor een type carburateur jij hebt
maar het wel wel eens vookomen dat de VLOTTER (een plastic drijvertje)
van het RVS beugeltjes los gaat
dit komt omdat de vlotter altijd in de vlotterkamer ligt te rammelen (omdat de auto op gas rijdt en dan gebruik je de vlotterkamer niet) en dan gaan de nageltjes los
Een B280E heeft een injectiesysteem, volgens mij motronic injectie zelfs.
Het injectie systeem werkt helemaal niet helaas!! alle draden zijn doorgeknipt naar de injectoren, daarom loopt hij ook niet op benzine.
Alhoewel ik dat wel graag zou willen voor de veiligheid.
Als nog bedankt jongens voor alle goede tips en jullie horen nog van mij!
Geplaatst: 30.04.2009 - 08:04
door Fat Rat
ow op die fiets....
hmm misschien eens wat met afstellen aan de verdamper dan, mengsel wat armer zetten...
Geplaatst: 30.04.2009 - 10:16
door Jordos
Ik geloof dat een te rijk lpg mengsel niet zo veel kwaad kan, maar dan... hoe rijk is het?
Wat ik zou doen, Debby, is nog eens een stukje rijden, en dan wanneer hij begint te bokken, onder de motorkap kijken of er rijp op je verdamper zit. Als dat het geval is, heb je een koelprobleem zoals anderen al suggesteerden.
Geplaatst: 30.04.2009 - 11:46
door debby32
Jordos schreef:Ik geloof dat een te rijk lpg mengsel niet zo veel kwaad kan, maar dan... hoe rijk is het?
Wat ik zou doen, Debby, is nog eens een stukje rijden, en dan wanneer hij begint te bokken, onder de motorkap kijken of er rijp op je verdamper zit. Als dat het geval is, heb je een koelprobleem zoals anderen al suggesteerden.
Hallo jordos, Ik heb de test gedaan van dat 2 a 3 min laten draaien en dan kijken of de verdamper warm of koud is wat s9606564 vroeg.
De slangen naar de verdamper zijn wel warm na 2 a 3 min lopen.
De verdamper is niet extreem koud in ieder geval dus geen rijp.
Hahahaha en wat jij zegt jordos over dat stukje rijden dat kan ik wel gaan doen, maar kom je me dan terug slepen want als hij uitslaat doet hij het dus niet meer!

Dus dat lijkt me geen goed plan

.
Ik woon in vledderveen drenthe dus voor degene die vroegen in welke regio ik zit hier is het antwoord.
groetjes debby
Geplaatst: 30.04.2009 - 16:05
door jos245
Kun je evt. een foto van de verdamper maken?
Geplaatst: 01.05.2009 - 09:48
door Jordos
Oke, dan is dat wel in orde. Denk ik dat de verdamper zelf naar zn grootje is. Hoe oud is die? Controleer ook even je luchtfilter, als die vies is dan wordt je mengsel vanzelf heel rijk, en je oliepeil.
Geplaatst: 05.05.2009 - 14:53
door Vilvi
Het kan inderdaad ook de verdamper zijn.
Waarom zijn destijds alle bedrading van de benzine-injectors doorgeknipt......
Ik zelf vermoed dat de kabelboom verteerd is en op het moment dat dan de motor warm wordt en de temperatuursensor een ander signaal afgeeft deze via kortsluiting de regelunit van slag laat gaan.
Dit heb ik zelf al meegemaakt.
Die kabelbomen van zowel de 260 als de 760 tot 1988 zijn slecht en vallen na al die jaren uit elkaar met alle gevolgen van dien.
Dat wordt een zoekplaatje en waarschijnlijk dan ook andere bedrading,waarschijnlijk is de motor dan ook weer in staat om op benzine te lopen.
Geplaatst: 08.05.2009 - 09:35
door dave145
temp sensor
Geplaatst: 13.05.2009 - 12:46
door debby32
Hallo jongens,
sorrie dat ik jullie even in steek had gelaten, maar had wat problemen met internetverbinding. Bedankt voor alle goede tips, En vilvi ik neem zowiezo contact met je op maar heb het momenteel ook heel druk! ik heb je pb bericht ontvangen met je tel nr. dus je hoort nog van mij. Ik denk ook dat het de verdeamper is maar nog geen tijd gehad om de andere erop te zetten.
Als het zover is horen jullie het.
groetjes debby
P.S. ik zoek nog een schokbreker van een 242 bijrijderskant want die is versleten en 2 veren van een station voor een 242 vanwege het doorzakken door de lpg installatie, in de kofferbak.
Geplaatst: 14.05.2009 - 16:19
door Vilvi
Laat maar horen tzt.
PS,die onderdelen voor de 242 heb ik ook liggen.