123 ignition op B20B
Geplaatst: 26.04.2009 - 22:22
Naar aanleiding van enthousiaste reacties van mede Volvo-rijders overweeg ik ook de aanschaf van een 123-ignition.
Ik begreep dat er op de 123-ignition verschillende motoren ingesteld kunnen worden; ook de B20B. Nu heeft een B20B een vacuumVERLATING i.p.v. vacuumVERVROEGING. Het vacuumslangetje zit bij de B20B namelijk achter de gasklep (gezien richting inlaatspruitstuk); bij de meeste andere motoren zit het vacuumslangetje vòòr de gasklep, hetgeen dus ook een omgekeerde werking van het vacuummechanisme vraagt.
Nu is mijn vraag: weet iemand of de is de 123-ignition ook werkelijk is voorzien van deze vacuumVERLATING als hij wordt ingesteld op B20B?
Heeft er al iemand ervaring met de 123 op een B20B?
Ik heb een B20B met c-nokkenas en Weber-carburateur.
Waar is de 123 het voordeligst aan te schaffen, of zijn ze overal even duur?
Ik hoop trouwens wel dat m'n toerenteller gewoon blijft functioneren met een 123-ignition?!?
Ik heb een Smiths toerenteller (niet origineel) waar de draad vanaf de contactpuntjes met een dubbele lus ononderbroken doorheen loopt. Die dubbele lus is dus een soort spoel waarin pulsjes worden opgewekt waarop de toerenteller functioneert. Vanaf de toerenteller loopt de draad ononderbroken door naar de bobine.
Wie weet of dit blijft werken? Je zou verwachten van wel, want ook de 123 zal pulsjes naar de bobine sturen, maar toch...
Ik begreep dat er op de 123-ignition verschillende motoren ingesteld kunnen worden; ook de B20B. Nu heeft een B20B een vacuumVERLATING i.p.v. vacuumVERVROEGING. Het vacuumslangetje zit bij de B20B namelijk achter de gasklep (gezien richting inlaatspruitstuk); bij de meeste andere motoren zit het vacuumslangetje vòòr de gasklep, hetgeen dus ook een omgekeerde werking van het vacuummechanisme vraagt.
Nu is mijn vraag: weet iemand of de is de 123-ignition ook werkelijk is voorzien van deze vacuumVERLATING als hij wordt ingesteld op B20B?
Heeft er al iemand ervaring met de 123 op een B20B?
Ik heb een B20B met c-nokkenas en Weber-carburateur.
Waar is de 123 het voordeligst aan te schaffen, of zijn ze overal even duur?
Ik hoop trouwens wel dat m'n toerenteller gewoon blijft functioneren met een 123-ignition?!?
Ik heb een Smiths toerenteller (niet origineel) waar de draad vanaf de contactpuntjes met een dubbele lus ononderbroken doorheen loopt. Die dubbele lus is dus een soort spoel waarin pulsjes worden opgewekt waarop de toerenteller functioneert. Vanaf de toerenteller loopt de draad ononderbroken door naar de bobine.
Wie weet of dit blijft werken? Je zou verwachten van wel, want ook de 123 zal pulsjes naar de bobine sturen, maar toch...