Pagina 1 van 1

V40 2.0 Phase III met Lpi Stottert op benzine.

Geplaatst: 28.04.2009 - 02:17
door Roon V40 2.0 lpi
Mijn V40 2.0 met Lpi bj 2005 loopt niet lekker op benzine. Het motormanagement lampje ging ook branden. Na het overschakelen op gas loopt ie perfect. Volgens de Volvo dealer was er een benzine injector verstopt, omdat die maar weinig wordt gebruikt. Ze hebben een speciaal middel aan de benzine toegevoegd, er vervolgens een flink stuk op benzine mee gereden en het probleem leek opgelost. Vervolgens een maand prima gelopen. Nu 2 dagen nadat er benzine is getankt, komt het probleem weer terug. En ging het motormangement lampje weer branden. Klopt het dat de injector verstopt kan zitten en zo ja, hoe is te voorkomen dat ie weer gaat verstoppen? Of kan er iets anders aan de hand zijn?

Geplaatst: 28.04.2009 - 11:40
door Wiebe
Kan inderdaad zijn dat die weer verstopt zit. Je kan het voorkomen door vaker op benzine rijden. De injector kan ook stuk zijn natuurlijk.

Ik zou even langs een automaterialenzaak een flesje injector cleaner halen en dat in de tank gooien en dan even een flink stuk op benzine rijden.

Geplaatst: 29.04.2009 - 15:05
door v4O
Je zou je brandstof- en luchtfilter kunnen vervangen, altijd goed.
Er zijn ook wel verhalen van dergelijke problemen (verstopte injectoren) n.a.v. het leegrijden van de tank. Of dit ook klopt weet ik niet, de meningen over residu lopen geloof ik nogal uiteen.

Geplaatst: 03.05.2009 - 00:50
door Roon V40 2.0 lpi
Enkele dagen geleden weer bij de Volvo dealer geweest. Oorzaak weer niet gevonden. Op dat moment liep ie weer wel goed op benzine en op gas. Uitlezen leverde niets op, vervolgens gereset en lampje was uit. Weer middel aan benzine toegevoegd en flink stuk op benzine gereden. Heeft toen een paar uur stil gestaan. Na starten brandde het motormanagement lampje weer. De motor liep wel goed op benzine en gas en blijft ook goed lopen tot nu toe. Lampje blijft wel branden. Vage klacht dus.

Geplaatst: 03.05.2009 - 11:16
door JJapie
Wat is dan de melding die de dealer uitleest?

Geplaatst: 03.05.2009 - 23:02
door Okke
Kan het niet met zekerheid zeggen, echter ik heb hetzelfde gehad. Gas prima, benzine ging motor management lampje branden. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk lpg rijden, alleen bij mij schakelde ie wel erg snel over (dus het benzine systeem wordt dan naar mijn idee wel erg weinig gebruikt).

Injectoren ultrasoon laten reinigen (verse benzine/ filter). Daarna gewoon wat vaker op benzine gereden (elke week even net wat langer)...komt bij mij niet meer terug. Tank ook niet teveel in een keer, maar zorg dat de tank tegen de helft aan bijft en er regelmatig 5 liter vers bijkomt (bij mij meestal een keer in de 2 a 3 weken).

Geplaatst: 06.05.2009 - 11:30
door Roon V40 2.0 lpi
Vanmorgen weer een stotterde motor. Direct naar de Volvo dealer gegaan. Daar aangekomen liep ie weer goed op benzine en gas. Toch even uitgelezen. Voorgaande keren leverde dat niets op. Nu zou het aan de lambda sonde liggen. Monteur denkt dat dit het niet is. Denkt eerder aan een lekkende gas injector. Gaspomp zekering eruit gehaald en laten lopen tot ie afsloeg. Daarna gestart op benzine. Liep weer goed. Geen storingsmelding. Na terugplaatsen zekering even gereden, uit gezet en na 5 minuten wachten weer gestart. Meteen weer een storingsmelding, terwijl de motor prima loopt. We kregen het advies om 2 weken op benzine rijden terwijl de zekering van de gaspomp eruit is, wie weet of de storing dan weg blijft.

Geplaatst: 06.05.2009 - 16:59
door Volvov40 rijder
ik heb ook reeds te maken met een vergelijkbaar probleem denk ik
als ik de auto start loopt ie zo mooi als een tiet maar zodra de temperatuur meter in het midden staat slaat mijn motormanagemant aan en gaat(gaan) mijn gasinjectors tikken en dat houd niet eerder weer op totdat ik de auto weer opnieuw heb aangezet kga binnenkort wat injector reiniger proberen en anders maar naar de dealer en uitlaten lezen!

Geplaatst: 10.05.2009 - 00:41
door v4O
Heb je Vialle LPI? Als ik het goed heb begrepen wordt bij Vialle LPI de gastoevoer automatisch afgesloten zodra je op benzine overschakelt. Het enige gas waar je dan nog last van zou kunnen hebben -in geval van een lekkende gasinjector- is het gas wat nog in de leidingen zit vanaf de tank. Dit is maar een kleine hoeveelheid en zou in dat geval niet voor structurele problemen moeten zorgen. Misschien kan iemand dit bevestigen?