Beste liefhebbers,
Aangezien ook ik niet kon ontsnappen aan het pop-up probleem en geen zin had om een nieuw paar aan te schaffen (a 230euri p/s meen ik) ben ik ze zelf gaan "reviseren".
Uitbouwen zat niet heel erg tegen en binnen de kortste keren had ik ze er allebei uit.
Open gemaakt en idd er zat een dikke laag corrosie aan de binnenkant.
Schoongemaakt en een beetje vaseline er op.
Het spul weer in elkaar gezet en voorzien van een nieuw laagje waterdichtmaakspul (arylaat kit).
Maar nu...
Heb geen foto gemaakt van toen het motortje nog gemonteerd zat en heb het armpje die de stang met de koplamp verbindt er af gehad en weet nu niet meer hoe het gezeten heeft.
Is belangrijk ivm de goede stand van de koplamp. (hoogte)
Zoekt het motortje zelf het nulpunt op als je hem weer elektrisch aansluit??
En is er info over het afstellen van de koplamp, heb wel eens iets gelezen over aftekenen op de garage muur??? maar welke maten hanteer je dan??
Wie kan mij helpen met een duidelijke foto of goede tips...
Grtz. Kerel480
Koplamp motortjes revitaliseren
- Kerel480
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29.11.2006 - 18:32
- Locatie: Schiedam Groenoord
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 classic 2,5T 20V 1997 met 140.000km Regent/Turbo Red Pearl (418)
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
- Kerel480
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29.11.2006 - 18:32
- Locatie: Schiedam Groenoord
..Nog meer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 classic 2,5T 20V 1997 met 140.000km Regent/Turbo Red Pearl (418)
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
- Locatie: Zutphen
Wat ik heb gedaan toen ik de koplampmotoren heb vervangen:
-Auto uit, contact uit, lampen uit
-motorkap open
-losse motortje, zonder arm aan de as, aansluiten
-motorkap open houden
-contact aan, lampen aanzetten
-druk met een schroevendraaier o.i.d. in het 'slot' waar normaal de motorkapvergrendeling in valt. Het motortje draait nu naar de bovenste positie
-schroevendraaier weer eruit
-contact en lampen weer uitzetten
Nu heb je het motortje in de bovenste stand. Je kan nu de arm aan het asje bevestigen in de stand waarbij de koplamp helemaal omhoog staat. Vervolgens de koplamp unit weer in de auto monteren.
Bovenstaande handelingen kan je ook herhalen om het motortje weer naar beneden te draaien. Zo kan je controleren of het soepel draait en of het motortje, na het asje een halve slag gedraaid te hebben, weer stopt.
-Auto uit, contact uit, lampen uit
-motorkap open
-losse motortje, zonder arm aan de as, aansluiten
-motorkap open houden
-contact aan, lampen aanzetten
-druk met een schroevendraaier o.i.d. in het 'slot' waar normaal de motorkapvergrendeling in valt. Het motortje draait nu naar de bovenste positie
-schroevendraaier weer eruit
-contact en lampen weer uitzetten
Nu heb je het motortje in de bovenste stand. Je kan nu de arm aan het asje bevestigen in de stand waarbij de koplamp helemaal omhoog staat. Vervolgens de koplamp unit weer in de auto monteren.
Bovenstaande handelingen kan je ook herhalen om het motortje weer naar beneden te draaien. Zo kan je controleren of het soepel draait en of het motortje, na het asje een halve slag gedraaid te hebben, weer stopt.
- Kerel480
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29.11.2006 - 18:32
- Locatie: Schiedam Groenoord
De oplossing.
-Verlichting helemaal uitzetten
-Motorkap open (in de service-stand hahaha)
-Zekering 14 er uithalen (deze is oa van de koplamp-motortjes)
-Motortjes monteren en elektrisch aansluiten
-Zekering terugzetten
-Contact aanzetten (bij mij gingen beide motoretjes in de dichtstand)
-Even testen of ze allebei werken (verlichting herhaaldelijk aan/uit zetten)
-Koplamp dichtklappen en de beugel monteren
-Moer van de beugel op het motortje vastdraaien
-Nu de Verlichting inschakelen en voila klaar is Kees
Heb de motortjes in de dichtstand gemonteerd omdat dit een redelijk vaste maat is, in de openstand heb ik teveel variabelen.
Hoef de koplamp nu niet nog eens extra aftestellen zoals ik in eerste instantie dacht.
Maar dat moet de APK in November uitwijzen, ik heb iig meer dan 500euri uitgespaard door het niet in de garage te laten doen.
Volgende project worden de raam-mechanisme-motortjes denk ik.
Bedank voor de tips..
Grtz. Kerel480
-Verlichting helemaal uitzetten
-Motorkap open (in de service-stand hahaha)
-Zekering 14 er uithalen (deze is oa van de koplamp-motortjes)
-Motortjes monteren en elektrisch aansluiten
-Zekering terugzetten
-Contact aanzetten (bij mij gingen beide motoretjes in de dichtstand)
-Even testen of ze allebei werken (verlichting herhaaldelijk aan/uit zetten)
-Koplamp dichtklappen en de beugel monteren
-Moer van de beugel op het motortje vastdraaien
-Nu de Verlichting inschakelen en voila klaar is Kees
Heb de motortjes in de dichtstand gemonteerd omdat dit een redelijk vaste maat is, in de openstand heb ik teveel variabelen.
Hoef de koplamp nu niet nog eens extra aftestellen zoals ik in eerste instantie dacht.
Maar dat moet de APK in November uitwijzen, ik heb iig meer dan 500euri uitgespaard door het niet in de garage te laten doen.
Volgende project worden de raam-mechanisme-motortjes denk ik.
Bedank voor de tips..
Grtz. Kerel480
V70 classic 2,5T 20V 1997 met 140.000km Regent/Turbo Red Pearl (418)
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
- dailyhero
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
- Locatie: Amsterdam
fantastisch zo beschrijving .
zo te zien moet ik ook deze operatie ondergaan een van mijn koplampen blijft soms openstaan. ik ga eerst de contanten goed schoon maken maar als het niet help waag ik deze procedé volgen! inderdaad het prijs voor een nieuwe motor is niet kinderachtig. ik hoop dat het me ook luk :thumbleft:
zo te zien moet ik ook deze operatie ondergaan een van mijn koplampen blijft soms openstaan. ik ga eerst de contanten goed schoon maken maar als het niet help waag ik deze procedé volgen! inderdaad het prijs voor een nieuwe motor is niet kinderachtig. ik hoop dat het me ook luk :thumbleft:
dAILYhERO
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 13.09.2008 - 20:59
- Locatie: Winterswijk
hoe heb je de motor opengemaakt?Kerel480 schreef:Open gemaakt en idd er zat een dikke laag corrosie aan de binnenkant.
Volvo 480 Turbo 1991 305
Volvo 740 Turbo 1986 130
Volvo 740 Turbo 1986 130