Pagina 1 van 2
Genoeg geweest
Geplaatst: 03.05.2009 - 23:51
door PaulS40
S40 2.0D, begin 2005
Hieronder een lijstje met de belangrijkste problemen:
Permanent motorproblemen waarbij er nu al tig dingen vervangen zijn onder motorkap. Hij rijdt steeds ietwat beter, maar het probleem is nog steeds aanwezig is... Rijplezier vrijwel nihil
-> egr-klep, turbokleppen, you name it, er zijn er geen originele meer...
radio die vastzit op preset 10 (na een paar updates 99% opgelost, komt sporadisch nog eens voor)
radio slechte ontvangst bij inschakelen achterruitverwarming, ontstoorder voor antenne vervangen
parkeerhulpsensor kapot
schakelaar op versnellingsbak stuk, gevolg: niets dat verbonden is met de achteruit versnelling werkt (geen licht, geen parkeerhulp...)
klimaatsysteem problemen, diverse malen
gps scherm dat niet meer omhoog komt
contactslot vervangen wegens geweigerde sleutel
regensensor ziet plotseling geen regen meer
Zelfs het inroepen van hulp van volvo customer care en een technieker van vcb lost het probleem niet op
Jammer maar helaas, een zéér zware ontgoocheling.
volvo komt er nooit meer in.
Geplaatst: 04.05.2009 - 00:30
door Pas259
Laat ik je even uit je droom verhelpen, elk merk kan een auto uitgeven die problemen heeft
Audi, Mercedes, Citroen, Volvo, Volkswagen.
Super auto's worden niet meer gemaakt.
Geplaatst: 04.05.2009 - 00:43
door Stinky
Ik lees dat iemand in 4 jaar tijd en 62.000 km verder er
niet in geslaagd is een goede garage te vinden. Hee hoo
ik geloof best dat Volvo af en toe een slechte auto maakt,
maar je had zelf, in al die tijd, aan de bel kunnen trekken
bij deze en gene en een goede auto onder de bips kunnen
hebben.
Nu heb je 4 jaar gesukkeld en geef je Volvo de schuld...
Geplaatst: 04.05.2009 - 07:43
door vin940
Goh wat een geklaag allemaal, heb je nooit op het forum gezien. Maar kan je zeggen dat elk merk wel wat heeft hoor. Misschien de volgende keer eens vragen, of deze problemen bekend zijn. Er zitten hier veel mensen op het forum, die er verstand van hebben. En zo proberen we iedereen te helpen.
Geplaatst: 04.05.2009 - 10:03
door Paul
Welkom op het forum, is de auto ook in Beesd geweest?
Geplaatst: 04.05.2009 - 10:12
door Dwight
Voor mijn werkgever ben ik onder andere verantwoordelijk voor het wagenpark. We rijden met Fords. Op dit moment staan er twee bij de dealer vanwege steeds terugkerende problemen met de ABS.
Kort geleden drama verhalen gehoord van iemand met een BMW uit de 7-serie. Kortom: de electronica werkt soms als een duiveltje in de hedendaagse auto's ( ongeacht het merk ).
Geplaatst: 04.05.2009 - 10:15
door Renkel
Jammer....
Geplaatst: 04.05.2009 - 12:48
door Ben
Paul schreef:Welkom op het forum, is de auto ook in Beesd geweest?
Volgens mij woont deze forummer in Belgie.
Geplaatst: 04.05.2009 - 13:18
door Paul
Ohw, nou bij uw Volvo Verdeler?
Geplaatst: 04.05.2009 - 14:23
door PaulS40
Volvo Cars België heeft al eens een technieker erop gezet en naar de garage gestuurd toen hij daar binnen was. Dit is wellicht de Belgische versie van Beesd?
Maar hij is nog steeds stuk.
Da's het grote probleem met die auto. Er gaat altijd alweer iets stuk nog voor het vorige opgelost is, voor zover het opgelost raakt natuurlijk. Want dat motorprobleem moet een groot misterie zijn, men vindt het blijkbaar maar niet. Zowat alles dat hier op het forum terug te vinden is over vermogensverlies etc met de 2.0D is al gebeurd. Hij rijdt telkens welliswaar beter, maar nog steeds niet zoals het hoort en gaat al snel weer achteruit.
Hij gaat overmorgen weer binnen voor klimaatproblemen en de gebruikelijke motorproblemen.
We zien dan wel weer hoe het daarna verloopt...
Enfin, er is sowieso een einde in zicht, einde lease is nog 3/4de jaar.
Volhouden is al wat we kunnen doen zeker...
Geplaatst: 04.05.2009 - 15:05
door Rene68
Heel vervelend hoor dat soort scheinbaar onoplosbare problemen. Ik neem niet aan dat de dealer er blij mee is. Die wil ook alleen maar gelukkige en tevreden klanten zien natuurlijk.
Maar helaas is het waar wat anderen hier schrijven en daar ben ik zelf helaas er ook een van. Ik heb Vectra gehad waar zelfs bij een km-stand van 115000 (contract liep tot 120.000) nog de volledige bedrading is vervangen. Een Audi 80 die na een dag al moest worden weggesleept....... Gelukkig heb ik met Volvo louter goeie ervaringen in het oplossen van probleempjes........
Geplaatst: 04.05.2009 - 16:57
door lancer
Lijkt een een geval van storing op de CAN bus (het auto netwerk). Er zit denk een een schakelaar of sensor storing te maken (andere goed werkende apparaten lijken dan opeens problemen te hebben), of de bedrading ligt ergens in een knik. Maar ja, de hele auto uit elkaar halen en controleren c.q. de complete draadboom vervangen is heel veel werk.
Geplaatst: 04.05.2009 - 17:09
door Paul
Maar daar lijkt het inderdaad op, terug naar Gent met dat ding!
Geplaatst: 04.05.2009 - 18:34
door PaulS40
Toch iemand die me verstaat
Dat wil ik al zo lang dat men die auto in Gent op de rooster legt.
Als Volvo dat nu ook eens zou willen....
Customer Care zegt enkel : doe naar uw garage, de techniekers daar zullen het oplossen.
Na vele mails en problemen komt dat over als "het interesseert ons eigenlijk niet echt dat je auto niet werkt", al is dat wellicht niet hun bedoeling, maar toch.
Wat kan je nog meer doen, boven customer care zit Zweden neem ik aan, maar dat zal vermoedelijk de moeite niet waard zijn om te contacteren.
En nee, de garage vindt het ook al lang niet leuk meer, die hebben ook liever een tevreden klant en werkende auto natuurlijk. Die weten ook wel dat mijn auto slechte reclame is voor het merk.
Het is niet dat ik Volvo haat nu of volvorijders gek verklaar, begrijp me niet verkeerd.
Tenslotte was ik laaiend enthousiast bij het bestellen van m'n eerste Volvo en de eerste dagen na ontvangst toen ik nog dacht dat het vermogensverlies een normaal gedrag van de motor was.
Maar m'n vertrouwen in het merk is ondertussen gewoon ronduit nihil geworden en een tweede zie ik echt niet meer zitten.
Geplaatst: 04.05.2009 - 18:40
door pieter007
lees dit maar eens door , heb ook probemen ..
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=28425
krijg je dus na veel vragen en doen deze mail ..
elke wagen heeft dit en bla bla bla ... je moet er dus maar mee leven ??
zeikers .. het moest hun wagen eens zijn
Geplaatst: 04.05.2009 - 19:36
door Paul
Nee, ik begrijp je punt echt hoor. Maar je dealer moet dit inderdaad oplossen, zij moeten vervolgens de importeur dit laten oplossen.
Geplaatst: 04.05.2009 - 21:19
door PaulS40
'k ben zo een beetje ten einde raad wat dat betreft.
Customer Care en de garage hebben al meerdere keren de auto besproken dus tja...
Wat kan een mens nog meer doen hé ?
Het enige wat mij nog rest is blijven klagen zolang het niet werkt naar behoren vrees ik.
Enfin, we zullen zien wat de volgende herstelbeurt oplevert.
Geplaatst: 04.05.2009 - 22:26
door pieter007
inderdaad blijven klagen .. deed ik ook
Geplaatst: 04.05.2009 - 23:15
door fjrene
blijven klagen en de kans geven het te herstellen anders een anderre auto vragen desnoods via een advocaat
Geplaatst: 05.05.2009 - 13:45
door T4Freak
Ja het kan ook anders ik heb straks sinds 5 weken een volvo s40 2.0D uit 2004 met 240.000 kmers op de teller altijd ealer onderhouden straks een beurt met distributieriem en dergelijke kost even 950 euro met opk 975.
Geen enkel probleem met heel de auto niet.
18 inches en eibach verlaagd ook hier geen problemen mee.
Misschien een maandagmorgen auto die je gekocht heb.
Zo had ik een Seat Ibiza Cupra R 260 pk niets anders dan elende zelfs groeide er bloemkool in de ecu.
Ding ligt gewoon onder de voorruit bij de ruitenwissermotor.
kortsluiting hierin abs computer opgeblazen en toen dachten ze bij de dealer doodleuk mij uit de garantie te gooien.
Voor mij nooit geen SEAT meer bv.
Succes met de auto.