Pagina 1 van 3

alarm V70

Geplaatst: 06.05.2009 - 23:59
door michel a4
Hallo ik heb een V70 uit 2004 in duitsland gekocht.
Nu heb ik ergens gelezen dat er in de duitsers geen voorbereiding zit.
Waar moeten de kabels lopen?
Ik heb in het dak de verlichting boven de achterbank eruit gehaald ,en daar lopen geen kabels.
Heb ik op de goede plek gezocht,zo ja ,is orgineel alarm dan niet te plaatsen.
Het liefste wil ik klasse 3 en dan orgineel (wat gaat het ongeveer kosten)
Ik had zoiets van of ze de ene of de andere kabel moeten monteren
michel

Geplaatst: 07.05.2009 - 00:05
door Oceanracer
Origineel gaat je niet lukken. Beter after market in (laten) bouwen.

Geplaatst: 07.05.2009 - 00:07
door michel a4
Wat zijn de betere merken,ik wil wel graag een betrouwbare
michel

Geplaatst: 07.05.2009 - 00:12
door Wolfs XC
Origineel kan wel maar kost een vermogen.

Voor het achteraf inbouwen van een origineel Volvo klasse3 alarm in een XC90 moest 2800Euro betaald worden....... :oops: Was ook een Duitse auto.

Er zijn genoeg betaalbare alternatieven met SCM-certificaat.

Suc6

Geplaatst: 07.05.2009 - 00:15
door michel a4
Wat ik wel jammer vind is dat ik een extra kastje krijg,maar ja er zijn ergere dingen
Heb ik trouwens op de goede plek gezocht
michel

Geplaatst: 10.05.2009 - 00:43
door 2001 2.4T
Ben het er nog niet zo mee eens dat een origineel alarm niet zou willen op een 'Duitse v70'. De mijne is ook 'Duits' en wel degelijk voorbereid. Slechts het kapje in de dakbekleding, waar de bewegingssensor aangesloten moet worden, zit er niet in. De kosten voor het originele alarm, bij zelf-inbouw, iets meer als 500,- Euro (recent opgevraagt bij dealer) als je alles zou moeten kopen, omdat er nog niets in je auto zit. Ik kan me de kosten voor schakelaars en inbouwframepjes b.v. besparen, die zijn reeds aanwezig.

Ook zijn er after-market systemen, die worden aangesloten op de can-bus en die werken op de originele afstandsbediening, dus geen extra kastje o.i.d.
Maar ,met certificering, niet echt veel goedkoper als origineel...

Oplossingen genoeg dus.

Laat je bij de dealer en een goed, erkend, inbouw station eens informeren en beslis dan op basis van feiten...

Succes!

Geplaatst: 10.05.2009 - 02:12
door XPS
Mijn S80 komt uit Italie en deze heeft ook geen voorbereiding, ik heb het bij een volvo specialist laten doen en het orginele alarm klasse 3 laten inbouwen voor 710 euro. De volvo specialist vertelde mij dat Volvo garages geen alarm inbouwd bij onvoorbereide volvo's.

Geplaatst: 10.05.2009 - 08:56
door bart simpson
2001 2.4T schreef:Ben het er nog niet zo mee eens dat een origineel alarm niet zou willen op een 'Duitse v70'. De mijne is ook 'Duits' en wel degelijk voorbereid. Slechts het kapje in de dakbekleding, waar de bewegingssensor aangesloten moet worden, zit er niet in.
zoek het kabeltje naar dat ontbrekende kapje toe dan ook eens en doe verslag als je dat gevonden hebt.
XPS schreef:Mijn S80 komt uit Italie en deze heeft ook geen voorbereiding, ik heb het bij een volvo specialist laten doen en het orginele alarm klasse 3 laten inbouwen voor 710 euro. De volvo specialist vertelde mij dat Volvo garages geen alarm inbouwd bij onvoorbereide volvo's.
men mag het inderdaad formeel niet certificeren als het niet exact volgens de specificaties ingebouwd is (dat mag de specialst overigens evenmin)

Geplaatst: 10.05.2009 - 09:56
door Oceanracer
Zit er op de onvoorbereide Duitse V70 dan ook al ruit-detectie in de achterruiten van het bagagecompartiment? En de hellingshoek detector? Is die ook al aanwezig?

Geplaatst: 11.05.2009 - 15:16
door janpie
Zit er op de onvoorbereide Duitse V70 dan ook al ruit-detectie in de achterruiten van het bagagecompartiment? En de hellingshoek detector? Is die ook al aanwezig?
Zit dat ook al op een model 2001/2 ?? Ik heb er wel een alarm klasse 3 in.
Heb in de linkerachterraam 2 zwartedopjes en in de rechterachterraam 1 zwartedopje .
Ik weet wel dat er een voor de antenne is .
Maar die andere 2.??

Geplaatst: 11.05.2009 - 18:47
door Oceanracer
Het staat zelfs op die achterruiten met "guard" aangegeven.

Geplaatst: 11.05.2009 - 20:41
door janpie
Oke ga ik ff naar kijken .
Weer wat geleerd

Geplaatst: 25.05.2009 - 01:02
door michel a4
Heeft iemand hier ervaring met een defa 801 can bus systeem,dat is een alarm wat (bijna)geen storingen geeft,met je eigen afstandsbediening!
« 2001 2.4T » :Ben het er nog niet zo mee eens dat een origineel alarm niet zou willen op een 'Duitse v70'. De mijne is ook 'Duits' en wel degelijk voorbereid. Slechts het kapje in de dakbekleding, waar de bewegingssensor aangesloten moet worden, zit er niet in.
zoek het kabeltje naar dat ontbrekende kapje toe dan ook eens en doe verslag als je dat gevonden hebt
En heb je je kabeltje al gevonden
michel

Geplaatst: 25.05.2009 - 19:49
door Move D5
De duitse specificatie heeft typisch geen aftakking in de kabelboom naar sensor in de hemelbekleding.

@michel a4: waarom wil je een klasse 3 alarm? Er zijn (veel) verzekeraars die ook genoegen nemen met klasse 2. Om daaraan te voldoen hoef je dus alleen nog maar de ontbrekende componenten in te bouwen (hellinghoek sensor etc.) en dit te laten certificeren. Er is genoeg op dit forum over geschreven.

Geplaatst: 25.05.2009 - 20:02
door bart simpson
Volvo levert geen origineel klasse 2 alarm, ga dan maar meteen voor die klasse 3

Geplaatst: 25.05.2009 - 20:05
door janpie
Zit er bij klasse 3 altijd een hellinghoek sensor ??

Geplaatst: 25.05.2009 - 20:07
door bart simpson
ja, en een interieursensor en een noodstroomvoorziening

Geplaatst: 25.05.2009 - 20:44
door Move D5
bart simpson schreef:Volvo levert geen origineel klasse 2 alarm, ga dan maar meteen voor die klasse 3
Oude discussie maar vooruit: zo is hij wel door de Volvo dealer aan mij verkocht. Je kan wel aan de klasse 2 eisen voldoen met het Volvo systeem.

Geplaatst: 25.05.2009 - 20:57
door bart simpson
natuurlijk kun je aan die eisen voldoen met een klasse 3, maar je moet eerste wel even afrekenen voor een klasse 3

Geplaatst: 25.05.2009 - 21:18
door Move D5
Niet echt, want er wordt geen interieursensor bij verkocht. En dat maakt het verschil.