Pagina 1 van 1
Startproblemen
Geplaatst: 07.05.2009 - 16:25
door Douglas
Is er iemand die ook last heeft (gehad) van het volgende verschijnsel:
Een paar keer week is m'n V50 2.0D moeilijk te starten. Als ik probeer te strarten slaat de motor aan, maar draait dan met zeer lage toeren (ongeveer 500 toeren) en een beetje onregelmatig. De motor loopt, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De motor reageert niet op gas geven. Pas na de derde of vierde keer starten start de motor weer normaal.
Ik ga hier natuurlijk mee langs de dealer en ga er vanuit dat zij dit probleem kennen en oplossen, maar ik was benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben. Een beetje voorkennis bij een bezoekje aan de dealer kan natuurlijk geen kwaad.
Edwin
Geplaatst: 07.05.2009 - 19:02
door Thamar
Ik heb dit ook sporadisch gehad, maar dan met een clio dci. Moest hem eens binnendoen ervoor, maar nooit van gekomen doordat't maar zo zelden voorkwam. Dealer wist ook niet direct wat het was, en de computer gaf geen fouten.
Geplaatst: 07.05.2009 - 19:33
door vin940
Klinkt als muziek in de oren EGR.............
Geplaatst: 07.05.2009 - 20:11
door Thamar
Ff toevoegen, dat was ook eerste reactie. Heb toen de EGR klep en buizerij uitgekuist (wat een vieze boel) en de klep dan maar kwartslag gedraaid om ze te bypassen. Maar dan kwam het nog heel af en toe voor.
Ma bon, heb de auto nietmeer en 't is een renault

Geplaatst: 07.05.2009 - 21:38
door Christopher
Klinkt als EGR, was het bij mij in ieder geval wel. Bij mij kwam hij alleen niet boven de 200 toeren uit.
Wil je het zeker weten, laat hem even uitschakelen. Is het probleem dan over weet je zeker dat dat het is en kun je'm eventueel laten vervangen.
Geplaatst: 07.05.2009 - 22:05
door pieter007
als je een 2.0D hebt kan je ze uit trekken (er is hier ergens een onderwerp over)
bij mij is ze constant uitgetrokken !
Geplaatst: 07.05.2009 - 22:07
door Christopher
Dat bedoel ik idd.
Geplaatst: 09.05.2009 - 23:05
door Douglas
Tsja, die EGR klep... Daar heb ik in het begin al gedonder mee gehad.
De auto moet toch nog naar de dealer vanwege een terugroep actie, dus dan kunnen ze meteen kijken. De motor loopt af en toe een ook beetje schokkerig in lage versnellingen en met constante snelheden en dat schijnt ook met de EGR te maken (kunnen) hebben.
Ik wil trouwens niet te negatief over komen, want verder bevalt de V50 2.0D SUPER.
Bedankt voor feedback.
Geplaatst: 12.12.2009 - 13:11
door pvannuys
Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen Edwin en of de startproblemen inmiddels opgelost zijn?
Vanochtend had ik nl ook startproblemen met mijn V50; de eerste keer sloeg de motor wel aan maar kwam niet op toeren en viel toe weer uit. Hierna nog een paar keer moeten proberen en de 4de keer sloeg de motor wel aan. Was overigens koud vanochtend ~2gr C.
Gisteren had ik ook even geen vermogen; na een herstart was het vermogen weer oke. Waarschijnlijk een signaaltje gemist tijdens het starten. Display gaf overigens geen storing aan.
Ik weet niet of beide storingen iets met elkaar te maken hebben.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik heb mijn V50 nog niet zo lang en zit nog bovag-garantie op.
Geplaatst: 12.12.2009 - 14:01
door hadico
Wat ook nog wel voorkomt is dat ,zeker nu het kouder word de afslagklep in het spruitstuk blijft plakken en dus dicht blijft staan hierdoor krijg je geen luchtaanvoer naar de motor.
Deze klep is normaliter allen bedoelt om als het contct word uitgezet de inlaat af te sluiten om naijlen van de motor te voorkomen hij moet dus na afzetten sluiten en bijna direct weer openen.
Geplaatst: 12.12.2009 - 14:06
door pvannuys
@hadico: als het dit zou zijn, is dit dan eenvoudig te verhelpen?
Geplaatst: 12.12.2009 - 14:10
door Frederik Welvaert
Ik heb het ook gehad: motor starten, slaat aan, maar begon na een paar seconden te pruttelen en ik zag de toeren alsmaar zakken, toen ik gas gaf viel hij stil. Nog een paar keer geprobeerd, maar dan lukte zelfs starten niet meer, en als het ging stond hij een paar seconden te pruttelen om dan stil te vallen.
Was ook de EGR klep. Deze bleef openstaan waardoor de motor bijna alleen maar uitlaatgassen in de inlaat kreeg en hierdoor dus "stikte"
Dealer heeft met wat tikken op de buitenkant van de egr deze weer los gekregen en heeft daarna de stekker uitgetrokken.
Sindsdien geen EGR gerelateerde problemen meer gehad

Geplaatst: 12.12.2009 - 14:21
door hadico
Hoi Paul verhelpen is meest een kwestie van reinigen kan echter ook zijn dat het vacuumklepje dat de klep bedient fout gaat of dat de klep klemt in de behuizing, je vind deze klep in de inlaatbuis/spruitstuk aan de voorzijde, er zit een potje op met een vacuumslangetje.
Als je iemand de auto laat starten en je kijkt bij het klepje dan zul je zien dat op het moment van uitzetten van de motor deze klep bekrachtigt word en kort hierop weer opent ,hij moet dus in ieder geval open staan als je de motor wilt starten.
Geplaatst: 28.12.2009 - 18:36
door pvannuys
Ik heb overigens geen problemen meer gehad de laatste tijd; start prima, ook met die kou.
Denk dat ik de startknop wat te snel heb losgelaten en dat hierdoor een signaaltje gemist is.