Geen turbodruk?
Geplaatst: 09.05.2009 - 19:42
Nadat Wytse en ik een dag hebben zitten sleutelen aan deze auto, en we er nog steeds niet uitkomen, hopen we via jullie te achterhalen wat hetprobleem van deze auto is.
De auto heeft dus aan nieuwe onderdelen:
- Koppakking
- kopbouten
- klepsealtjes
- kleppen gesteld
- kop gevlakt en gereinigd
- kat/voorpijp-pakking, pakking turbo/voorpijp, glaskleppenhuis-pakking,
inlaat/uitlaatpakking
- hoofdremcilinder
- krukaskering, nokkenaskeringen
- distributie/spanrollen
- bougies, bougiekabels, verderkap, rotor
- middenpijp uitlaat
- olie
- koelvloeistof
Hierna heb ik zelf een nieuwe slang gehaald welke tuissen de LMM en de turbo zit. Daarnaast is de LMM 4x veranderd door een ander exemplaar. Vervolgens hebben we vandaag een ander gaskleppenhuis incl positiesensor gemoneerd, de injectoren gedemonteerd en getest, de turbo incl slangen en bijbehored turbo-regel-unit vervangen, de uitlaat bij de kat losgehaald om te controleren of de demper niet verstopt zat, de koude-start-sensor vervangen, de bobinekabel vervangen, de pingelsensor nagekeken, de jettronic en de computer vervangen. Verder is de katatysator leeg (dus geen verstopping mogelijk) en loopt de wagen prima stationair (een lucht-lekkage is hierdoor redelijk onwaarschijnlijk).
Na samen 7 uur gesleuteld te hebben echter zonder resultaat en met de volgende symptonen:
-De computer is niet gechipt (de andere test-computer eveneens niet) en toch komt het turbometertje tot net in het rode.
- De wagen trekt heel traag op en stottert gigantisch, dit begint vanaf zo'n 2000 toeren tot aan zo'n 4000 toeren, daarboven stopt het stotteren maar trekt hij nog steeds niet gigantisch hard.
Nu is het stotteren wel gestopt... Maar nu heb ik helemaal geen turbodruk meer.
Zelf denk ik nog aan:
-Benzinefilter (niet erg waarschijnlijk omdat het probleem bij vol gas minder wordt)
Alvast bedankt jongens!
De auto heeft dus aan nieuwe onderdelen:
- Koppakking
- kopbouten
- klepsealtjes
- kleppen gesteld
- kop gevlakt en gereinigd
- kat/voorpijp-pakking, pakking turbo/voorpijp, glaskleppenhuis-pakking,
inlaat/uitlaatpakking
- hoofdremcilinder
- krukaskering, nokkenaskeringen
- distributie/spanrollen
- bougies, bougiekabels, verderkap, rotor
- middenpijp uitlaat
- olie
- koelvloeistof
Hierna heb ik zelf een nieuwe slang gehaald welke tuissen de LMM en de turbo zit. Daarnaast is de LMM 4x veranderd door een ander exemplaar. Vervolgens hebben we vandaag een ander gaskleppenhuis incl positiesensor gemoneerd, de injectoren gedemonteerd en getest, de turbo incl slangen en bijbehored turbo-regel-unit vervangen, de uitlaat bij de kat losgehaald om te controleren of de demper niet verstopt zat, de koude-start-sensor vervangen, de bobinekabel vervangen, de pingelsensor nagekeken, de jettronic en de computer vervangen. Verder is de katatysator leeg (dus geen verstopping mogelijk) en loopt de wagen prima stationair (een lucht-lekkage is hierdoor redelijk onwaarschijnlijk).
Na samen 7 uur gesleuteld te hebben echter zonder resultaat en met de volgende symptonen:
-De computer is niet gechipt (de andere test-computer eveneens niet) en toch komt het turbometertje tot net in het rode.
- De wagen trekt heel traag op en stottert gigantisch, dit begint vanaf zo'n 2000 toeren tot aan zo'n 4000 toeren, daarboven stopt het stotteren maar trekt hij nog steeds niet gigantisch hard.
Nu is het stotteren wel gestopt... Maar nu heb ik helemaal geen turbodruk meer.
Zelf denk ik nog aan:
-Benzinefilter (niet erg waarschijnlijk omdat het probleem bij vol gas minder wordt)
Alvast bedankt jongens!