Grootlicht aanschakelen lukt niet
-
- 2nd Gear member
Ik kan mijn grootlicht niet permanent aanschakelen. Als ik de knipperlichtschakelaar naar me toe trek, gaat het grootlicht wel aan, maar gaat weer uit zodra ik deze loslaat. In eerste instantie dacht ik dat dit weer een leuk Zweeds veiligheidssnufje was, maar dit zou gewoon moeten werken zoals bij andere auto's het geval is. Is dit een mechanisch probleem (ik voel geen klik zoals ik gewend ben bij andere auto's) of moet ik het in de electra gaan zoeken?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Op welke stand staat de draaiknop van je licht op het dashbord?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
In je boekje van de auto staat het.
Je moet de draaischakelaar op groot licht draaien. Dan branden je dimlichten.
Trek je 1x zachtjes aan de grootlichtschakelaar (aan je stuurkolom), dan geef je signalen. Trek je deze helemaal door, gaat het grootlicht aan.
Je moet de draaischakelaar op groot licht draaien. Dan branden je dimlichten.
Trek je 1x zachtjes aan de grootlichtschakelaar (aan je stuurkolom), dan geef je signalen. Trek je deze helemaal door, gaat het grootlicht aan.
- Oceanracer
- Geartronic member
In stand 0 branden je dimlichten standaard, na het starten van de auto. Echter, alleen in stand II is het mogelijk je grootlicht continu te laten branden. Het geven van lichtsignalen is in stand 0 en stand II mogelijk. Gewoon je dimlichtschakelaar in stand II laten staan is de oplossing. Nooit kiezen voor stand I, want dan zal bij uitgeschakelde motor je stadslicht blijven branden, wat resulteert in een lege accu.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik wil hier niet op alle slakken zout gaan leggen, maar jij hebt staan dat je lichtschakelaar op grootlicht moet staan. Dat klopt niet.Bart Giesen schreef:Zeg ik
Vandaar dat ik het wat anders heb omschreven.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- Leemhuis
- 1st Gear member
Heb ik met mijn vorige V40 (uit 96) ook gehad. Zat bij mij in de schakelaar zelf, mechanisch dus. De Volvo dealer heeft dat bij een beurt opgelost door de boel te smeren. Daarna werkte het weer zoals het hoorde.
Erik
Erik
v4O schreef:Ik kan mijn grootlicht niet permanent aanschakelen. Als ik de knipperlichtschakelaar naar me toe trek, gaat het grootlicht wel aan, maar gaat weer uit zodra ik deze loslaat. In eerste instantie dacht ik dat dit weer een leuk Zweeds veiligheidssnufje was, maar dit zou gewoon moeten werken zoals bij andere auto's het geval is. Is dit een mechanisch probleem (ik voel geen klik zoals ik gewend ben bij andere auto's) of moet ik het in de electra gaan zoeken?