Pagina 1 van 1
voorpijp???
Geplaatst: 11.05.2009 - 17:14
door antje80v
net bij de dealer geweest met een rammeltje/trilling bij stationair toerental
Als ik wat gas geef is het over.
Volgens de dealer komt het van een scheurtje in de voorpijp en deze moet vervangen. Dit is volgens hun standaard bij een volvo en moet iedere 120.000 gebeuren.
kosten 1200 euro.
Is iemand dit bekend?????
:shock:
Geplaatst: 11.05.2009 - 18:30
door Paul
Nou dat is best prijzig!
Geplaatst: 11.05.2009 - 18:32
door Walter
dat standaard lijkt me nogal overdreven, zou het dan niet in het schema moeten zitten? Zit er in die pijp niet een katalysator? Dat maakt het waarschijnlijk duur...
Geplaatst: 11.05.2009 - 18:38
door Frederik Welvaert
Standaard bij 120 000? De mijne heeft er 145 000 nu, maar 120k was een gewoon onderhoud hoor, geen speciale dingen vervangen (duurste waren remblokken vooraan toen)
Misschien heb jij een met roetfilter? Roetfilter moet dacht ik namelijk wél om de zoveel honderdduizend km vervangen worden...
Geplaatst: 11.05.2009 - 18:55
door Blade
bij de 1.6D moeten ze idd worden vervangen om de 120.000, maar dit geld dacht ik alleen bij de latere types ( ik heb er eigenlijk nog geen 1 vervangen, maar diverse colega's wel).
Zelf denk ik dat het scheurtje prima nog te lassen valt, mits deze bij het steuntje is gescheurd.

Geplaatst: 11.05.2009 - 19:00
door Paul
Maar kost dat echt 1200 euro??
Geplaatst: 11.05.2009 - 19:01
door Blade
Jep.
Geplaatst: 11.05.2009 - 20:20
door antje80v
Bij of in de voorpijp zit een kathalysator. Ik heb een S40 1.6D uit 2006. Standaard moet deze met 120000 km vervangen worden zeiden ze bij de volvo-garage. Het bedrag van 1200 euro is incl alle attributen en arbeidsloon. Dure grap vind ik zelf, en dat na nog geen half jaar erin gereden te hebben, pff
Geplaatst: 11.05.2009 - 20:30
door Elveka
Op de 1.6D wordt de roetfilter idd standaard om de 120dkm vervangen.
Mijn dealer heeft daar heel recent een prijsopgave voor gemaakt met alles wat erbij hoort : 735 Euro.
Geplaatst: 12.05.2009 - 09:10
door Popoll
Hoe zit dat bij de andere motoren, ik heb namelijk een D5 van 2007.
Er staan er nu 23.000 km op en ik denk dat ze die van mij 2000 km geleden al vervangen hebben na aanhoudende problemen.
Als ik dit elke 20.000 km voorheb gaat dit wel een kostelijke grp worden.
Geplaatst: 12.05.2009 - 18:35
door antje80v
Ik heb contact opgenomen met de garage waar we de auto hebben gekocht. En jullie raden het nooit, ze gaan het vervangen. Vrijdag gaan ze bekijken wat er precies moet worden vervangen en dan wordt het zo snel mogelijk gerepareerd ::D
Geplaatst: 12.05.2009 - 18:57
door Walter
kijk, dat is netjes gedaan!
Geplaatst: 12.05.2009 - 19:00
door hadico
Om de voorpijp van de 1.6 diesel te repareren is tegenwoordig een orgineel setje te leveren hierbij word een deel van de pijp verwijdert waarna het reparatiedeel ertussen gezet kan worden scheelt een berg in de kosten.