Pagina 1 van 1

Schuifdak in v70

Geplaatst: 13.05.2009 - 23:41
door lemmer
Hallo,

Ik zit al een tijdje te dubben om een schuifdak in te laten bouwen in mijn v-70.
Deze optie zat er helaas niet op, maar ik vind dit veel fijner als de airco. Heeft iemand ervaring met achteraf inbouw?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Geplaatst: 14.05.2009 - 08:10
door Oceanracer
Ik heb wel eens een Hollandia Vermeulen (tegenwoordig Webasto) dak gezien. Dit zag er perfect uit! De knoppen voor de bediening zijn zelfs origineel! Ze hebben meerdere varianten, de duurste (ca € 1500,00) is uiteraard de mooiste.

Geplaatst: 14.05.2009 - 08:16
door Oceanracer
Afbeelding

Geplaatst: 14.05.2009 - 08:17
door Oceanracer
Afbeelding

Geplaatst: 14.05.2009 - 09:13
door Paul
En volgens mij is het niet zo handig om dit te doen in een Volvo vanwege de stijfheid van de carrosie. Weet namelijk dat het ook bij een C30 niet achteraf kan.

Geplaatst: 14.05.2009 - 13:15
door Oceanracer
Ik heb toen eens de oude V70 van de directeur van Hollandia gezien en dat zag er perfect uit. Het kan dus wel, maar of een en ander constructief moet worden aangepast weet ik natuurlijk niet. :)

Geplaatst: 14.05.2009 - 13:54
door Carfreak
Een proffessioneel bedrijf als Hollandia zal echt geen schuif/kanteldak inbouwen als de stijfheid van de carrosserie daar onder gaat leiden. Dus als je het mooi vindt, gewoon doen. Hollandia geeft gewoon garantie lijkt me toch.

Geplaatst: 14.05.2009 - 15:00
door Wolfs XC
Carfreak schreef:Een proffessioneel bedrijf als Hollandia zal echt geen schuif/kanteldak inbouwen als de stijfheid van de carrosserie daar onder gaat leiden. Dus als je het mooi vindt, gewoon doen. Hollandia geeft gewoon garantie lijkt me toch.
Het zal best van goede kwaliteit zijn maar een Volvo met schuifdak af fabriek gaat over een geheel (of deels) andere assemblagelijn omdat er een extra balk in het plafond wordt gezet om de stijfheid te waarborgen.

Geplaatst: 14.05.2009 - 18:13
door PeerTronic
Wolfs XC schreef:
Carfreak schreef:Een proffessioneel bedrijf als Hollandia zal echt geen schuif/kanteldak inbouwen als de stijfheid van de carrosserie daar onder gaat leiden. Dus als je het mooi vindt, gewoon doen. Hollandia geeft gewoon garantie lijkt me toch.
Het zal best van goede kwaliteit zijn maar een Volvo met schuifdak af fabriek gaat over een geheel (of deels) andere assemblagelijn omdat er een extra balk in het plafond wordt gezet om de stijfheid te waarborgen.
Aha, da´s interessant. Wilde ook al gaan zeggen dat het niets uitmaakt. Heb ook een origineel dak. Vroeg me al altijd af hoe dat de stijfheid en ook veiligheid beinvloedt.

Geplaatst: 14.05.2009 - 20:00
door Wolfs XC
PeerTronic schreef:
Wolfs XC schreef:
Carfreak schreef:Een proffessioneel bedrijf als Hollandia zal echt geen schuif/kanteldak inbouwen als de stijfheid van de carrosserie daar onder gaat leiden. Dus als je het mooi vindt, gewoon doen. Hollandia geeft gewoon garantie lijkt me toch.
Het zal best van goede kwaliteit zijn maar een Volvo met schuifdak af fabriek gaat over een geheel (of deels) andere assemblagelijn omdat er een extra balk in het plafond wordt gezet om de stijfheid te waarborgen.
Aha, da´s interessant. Wilde ook al gaan zeggen dat het niets uitmaakt. Heb ook een origineel dak. Vroeg me al altijd af hoe dat de stijfheid en ook veiligheid beinvloedt.
Ik was ook geinteresseerd in het achteraf laten inbouwen van een schuifdak maar heb daar om deze reden vanaf gezien.

Geplaatst: 14.05.2009 - 20:11
door Rob Bakker
Er was laast iemand op het 850forum die een dak heeft laten inbouwen, en daar verplaatste ze de balk en hadden wat verstevigingen toegevoegd dacht ik. Juist om at allemaal te voorkomen.

Geplaatst: 14.05.2009 - 20:27
door olav
En een klapdak, gewoon een eenvoudig glazen dakje wat je handmatig open of dicht kan doen? Levert dat ook problemen op naast het feit dat het er wat minder chique uitziet?

Geplaatst: 14.05.2009 - 20:29
door Wolfs XC
olav schreef:En een klapdak, gewoon een eenvoudig glazen dakje wat je handmatig open of dicht kan doen? Levert dat ook problemen op naast het feit dat het er wat minder chique uitziet?
Zelfde verhaal.

Betreft: versteviging

Geplaatst: 14.05.2009 - 22:07
door VolvoFaBulous
Bij veelgestelde vragen op de site van Webasto staat het volgende:

17. Moet de dakversteviging worden verwijderd om een open dak te kunnen installeren?

Nee, dat is in veel gevallen niet nodig. Het is afhankelijk van het type auto. Webasto biedt daarom de volgende twee mogelijkheden. Het Hollandia 300 DeLuxe Medium open dak kan, in bijna alle gevallen, voor de versteviging worden gemonteerd. Voor een een groot aantal andere daken heeft Webasto een speciaal vervangingssysteem voor de dakversteviging (RSR) ontwikkeld, waardoor Hollandia open daken in vrijwel elk type kunnen worden geïnstalleerd. Dit RSR-systeem is voorzien van het TÜV- keurmerk.

Ik weet natuurlijk niet of dit even goed is als het origineel :?:

Geplaatst: 14.05.2009 - 22:28
door michel a4
Ook ik mis het schuif/kanteldak ,zal er maar mee moeten leren leven
michel