Pagina 1 van 4

Aankoop C30.

Geplaatst: 21.05.2009 - 10:54
door Neildw
Dit is ineens mijn eerste post op dit forum.

Het is dus de bedoeling dat ik binnen dit & 3 maanden overga naar de aankoop van een C30 (nieuwe tweedehands).

Momenteel denk ik aan een 2.0D of de benzine versie op die hoogte.

Ik ga er geen doekjes omwinden maar die van wllmzz heeft de perfecte layout.

Gewoon PRACHTIG!

Mijn budget zweeft rond de € 15.000

Geplaatst: 22.05.2009 - 22:21
door Neildw
Wat voor mij ergens wel belangrijk is, is dat alles in dezelfste koetswerkkleur is. Graag zou ik er dus ook een bodykit ophebben. Is dat dan die R-design?

Geplaatst: 23.05.2009 - 00:51
door Tomson
Bodykit is idd de r-design.

Dan gaat de prijs wel al wat omhoog jammergenoeg. Of de prijs laag en de km's omhoog.

Geplaatst: 23.05.2009 - 02:45
door RampantBunny
de bodykit is een onderdeel van de r-design 8), maar je kunt ook een een C30 kiezen met een bodykit alleen.

De bodykit is eigenlijk te krijgen in elke kleur die je wil, ook aftermarket

Geplaatst: 23.05.2009 - 13:36
door Tomson
smeetsh schreef:de bodykit is een onderdeel van de r-design 8), maar je kunt ook een een C30 kiezen met een bodykit alleen.

De bodykit is eigenlijk te krijgen in elke kleur die je wil, ook aftermarket
Jep dat klopt. De bodykit is ook achteraf te krijgen. Maar ik ben voor de full R-design :P .

Geplaatst: 23.05.2009 - 22:22
door RampantBunny
Tomson schreef:
smeetsh schreef:de bodykit is een onderdeel van de r-design 8), maar je kunt ook een een C30 kiezen met een bodykit alleen.

De bodykit is eigenlijk te krijgen in elke kleur die je wil, ook aftermarket
Jep dat klopt. De bodykit is ook achteraf te krijgen. Maar ik ben voor de full R-design :P .
Ik ook :P

Geplaatst: 23.05.2009 - 22:51
door sequence
Is de C30 te krijgen dan met een 2.0D ? Ik zie hier op het forum namelijk alleen maar 1.6D.........

Geplaatst: 23.05.2009 - 23:06
door Trucker
sequence schreef:Is de C30 te krijgen dan met een 2.0D ? Ik zie hier op het forum namelijk alleen maar 1.6D.........
dit staat op:
http://www.volvocars.com/nl/All-Cars/Vo ... fault.aspx

C30 2.0D (136 pk)

Viercilinder turbodieselmotoren
Geavanceerde dieseltechnologie
Minimaal verbruik
Hoog koppel
Leverbaar met handgeschakelde zesversnellingsbak of Powershift

Geplaatst: 24.05.2009 - 11:28
door Neildw
Heeft iemand een idee hoe de 1.8 versie is ten opzichte van de 2.0?
(vermogen, verbruik, etc...)

Misschien dat ik toch moet downgrade daar mijn budget rond de € 15k hangt.

In nederland zie je ze genoeg te koop staan maar in Belgie.

Geplaatst: 24.05.2009 - 11:45
door Thamar
'k Denk dat je toch ofwel je eisen gaat moeten laten zakken en kijken naar de 1.6D ofwel je budget gaat moeten optrekken...
1.6D's zijn er veel te vinden eigenlijk, ACG-groep heeft er 8 staan. Ook een T5 en 2 2.0D's.


De cijfers van vermogen en verbruik kan je makkelijk aflezen op de site van de autogids, zelf beetje moeite doen kan geen kwaad hoor.

Geplaatst: 25.05.2009 - 21:10
door Neildw
Puur technisch en cijfers kan je inderdaad aflezen maar mensen die ter ondervinding het verschil hebben mogen opmerken, daar ligt het nu net.

1.6 lijkt me qua vermogen precies iets te weinig maar je hebt gelijk over het budget.

Geplaatst: 26.05.2009 - 00:25
door Ferrieken
Dag Neildw,

Zit af en toe eens te lezen op dit forum, daar ik zelf een Volvo C30 2.0D R-design bezit én een 480ES (de voorganger van de C30).
Daar ik op Volvo werk overweeg ik om een andere te kopen als ik een goeie prijs krijg, je moet maar eens mailen of kijken op 2dehands.be of kapaza. Hij staat er tussen (Silver 426 -is dus niet de kleur die je hier bij de 480 ziet- - R-design - Momentum - voll. leder - Premium audio - chauff. stoel met geheugen -....dus tal van opties.

Maar met 15000EUR vrees ik dat je op de tweedehandsmarkt niet echt veel goed zal vinden, tenzij er een addertje onder het gras zit.

In ieder geval vonden wij ook de 1.6D iets te krap qua vermogen.

Succes

Geplaatst: 26.05.2009 - 20:44
door lg
Hoi luitjes,

Dit is ook meteen mijn eerste post op dit Forum, ik heb vorige week eindelijk m'n C30 besteld, een zwarte drive start-stop met sportpacket en de velgen van de R-design, zou geleverd worden einde Juni.

Neildw, ik zou toch eens bij de dealer gaan kijken voor een nieuwe, voor niet zo gek veel meer dan 15000€ heb je reeds een nieuwe, weliswaar een 16D. Ikzelf heb samen met de eco-korting bijna 30% korting gekregen!

groetjes

Geplaatst: 27.05.2009 - 02:16
door RampantBunny
De 1.6D is werkelijk een heerlijke motor 8)

Tuurlijk kan het sneller en sneller, maar je moet jezelf afvragen waar je het vermogen voor wilt hebben?

Wil je een zware caravan trekken, of de stoplichtridder spelen?

Ik heb inmiddels mijn 2e 1.6 d en ik zou niet anders willen. Het is een mooie zuinige motor met behoorlijk wat pit. Zou ik genoodzaakt zijn om een sleurhut mee te nemen OID , tja dan wordt het het iets anders, maar voor de 40K per jaar die ik rij in de gemidelde nederlandse omstandigheden wil ik niks anders.

Ik plaats daar een kleine opmerking bij: Ik wil hem laten chiptunen zodat deze iets meer koppel heeft met lage toeren. Dat maakt het rijden iets fijner, maar als ik zou moeten kiezen tussen bijvoorbeeld r-design of een zwaardere motor, dan is de keuze simpel: R-design + opties !

Staar je dus niet blind op de motor inhoud :wink:

Succes met je keuze :D

Geplaatst: 27.05.2009 - 09:15
door matthijsvankeulen
lg schreef:Hoi luitjes,

Dit is ook meteen mijn eerste post op dit Forum, ik heb vorige week eindelijk m'n C30 besteld, een zwarte drive start-stop met sportpacket en de velgen van de R-design, zou geleverd worden einde Juni.

groetjes
Off Topic
Welkom en bedankt voor je antwoord waar je je niet van bewust was :P
Ik heb zelf ook net een c30 met start/stop, 1,6d sport uitvoering besteld via de leasemaatschappij. Ik vroeg me af wanneer hij geleverd zou worden. Als dat ook eind juni zou zijn, ben ik heel tevreden.

[ontopic]
Ik kan het niet vergelijken, maar tijdens de proefrit vond ik de 1.6D al heel prettig rijden. Voor mij hoeft het niet snel te gaan. Comfort, mooie opties en vooral verbruik waren wel doorslaggevend in mijn keuze tussen de c30 en bmw 1 serie.

Geplaatst: 27.05.2009 - 21:48
door Neildw
Voor mij hoeft het ook niet snel te gaan etc... Maar wil gewoon soepel met het verkeer mee, op wegen en autostrade.

En ik hoor zowat tegenstellingen in persoonlijke meningen (daarom dat ze persoonlijk zijn vast). Sommige vinden de 1.6 net genoeg en andere vinden deze net onvoldoende om nog ruimte over te houden.

Uiteraard moet ik realistisch zijn over mijn budget.

Zal eens uitkijken naar een 1.6 maar liefst wel natuurlijk met R-Design pakketje er rond (kit).

@ smeetsh. Jij hebt de Dieselversie dan? Ik zou de Benzine in huis halen daar ik jaarlijks -20.000km zou doen (met lpg) en zo dus is het spijtig dat een chipje niet veel zal uithalen, anders zou ik dat ook doen.

Geplaatst: 28.05.2009 - 00:15
door RampantBunny
Ik heb inderdaad de dieselversie :D, met zo'n 40.000 km/jaar haal ik dat er wel uit. Ik weet natuurlijk niet of met 20.000 perjaar diesel in belgie zinvol is

Off topic: maakt dat uberhaupt uit in belgie diesel of benzine kwa accijns enzo?

Geplaatst: 28.05.2009 - 09:14
door BillyBob
@ smeetsh:

België heeft een vrij gunstig klimaat tov diesels, daarom rijden er hier zo veel. (of dat goed is is een ander verhaal)
Ik dacht dat je hier een 25 à 30.000 km per jaar moet rijden om de meerprijs van een diesel (aankoop, onderhoud, taks, ...) te compenseren. Aan de pomp betaal je hier beduidend minder voor diesel trouwens (0,9€/l tov 1,5€/l voor euro 98 ).
De tweedehandsmarkt is in België eneens een pak gunstiger voor diesels.

Geplaatst: 28.05.2009 - 10:25
door Thamar
Neil, als je in een C30 een lpg-tank laat steken denk ik niet dat je nog veel koffer overhoudt...

Geplaatst: 28.05.2009 - 11:49
door RampantBunny
BillyBob schreef:@ smeetsh:

België heeft een vrij gunstig klimaat tov diesels, daarom rijden er hier zo veel. (of dat goed is is een ander verhaal)
Ik dacht dat je hier een 25 à 30.000 km per jaar moet rijden om de meerprijs van een diesel (aankoop, onderhoud, taks, ...) te compenseren. Aan de pomp betaal je hier beduidend minder voor diesel trouwens (0,9€/l tov 1,5€/l voor euro 98 ).
De tweedehandsmarkt is in België eneens een pak gunstiger voor diesels.
Dat klinkt aardig gelijkwaardig aan hier in nederland :)