Pagina 1 van 4
Mijn 2e S60 kopen
Geplaatst: 22.05.2009 - 17:23
door steven460
Oef, vandaag mooie S60 gezien...........
kort verhaal:
Vandaag ben ik langs een garage gegaan met een mooie 2.4T uit 2002 geïmporteerd uit Italië, alleen deze heeft een Geartronic. Is dit hopeloos, van handbak naar geartronic? Ik kon er prima mee rijden, alleen is het duur in benzine / onderhoud?
Voornaamste reden dat ik zoek naar een nieuwe s60 is meer vermogen en minder kilometers en iets mooier interieur. Dat lijkt nu allemaal te kloppen met deze auto. Alleen geimporteerd ?? Is particulier eigendom geweest, geen lease bak. :roll:
Ik twijfelt, misschien doen, of toch maar niet en wachten tot ik de R kan betalen?
Geplaatst: 22.05.2009 - 17:32
door JJapie
Bij Paashuis zeker? Kwam hem ook al tegen.. Mooie wagen

Geplaatst: 22.05.2009 - 17:36
door steven460
Klopt.
Prachtige s60. Alleen een automaat is geen handbak. Kan slecht aanvoelen ook hoeveel sneller een 2.4T is tov een 2.4 De tellertjes leken wel sneller omhoog te gaan, maar het comfort van de automaat verdoezeld het vermogen.
Geplaatst: 22.05.2009 - 17:42
door JJapie
Dit topic had je ws. al gezien, maar zo niet dan is het interessant om even door te nemen.
Een automaat zorgt sowieso voor een iets hoger verbruik, 10% scheelt het zo. Onderhoud aan een automaat is in principe niet nodig.
Een 2.4T heb ik nooit gereden, wel een T5 AUT, en die is echt wel merkbaar sneller dan een gewone 2.4, ondanks(?) de automaat.
Geplaatst: 22.05.2009 - 18:14
door euerw
Automaat rijd luxer en meer comfort, doorgaans gaat er minder kapot en meestal zal de motor minder op zijn donder krijgen als een handbak piloot.
ff tunen en nog veel meer plezier!!!!!!!!
Geplaatst: 22.05.2009 - 18:22
door steven460
Met dank voor de input! Dat het luxer rijdt was ik idd achtergekomen door er mee te gaan rijden. Ook pardoes de staart te trappen maakt het nog steeds comfortabel.
Score tot nu toe is 2 voor, 0 tegen
We gaan voor een 10
Geplaatst: 22.05.2009 - 18:47
door Johan
Dan ben ik even spelbreker.
Na 2x een auto te hebben gehad met ene automaat ben ik (voorlopig) genezen. Als je een bedaarde rijstijl hebt dan is die automaat natuurlijk prima en zal ook het 10 ..15% hogere verbuik nog niet eens zo opvallen.
Echter als je van opschieten houdt dan hebben de meest automaten die nare eigenschap dat ze traagheid vertonen. Zeker in een inhaalactie bijv. (met of zonder kickdown) kan een automaat nog wel eens "twijfelen" en net niet die versnelling geven die je wenst. Soms kan dat leiden tot grootlicht signalen van de achteropkomer.
ik heb de S60 2.5T gereden met automaat en was er niet kaport van (om bovengenoemde redenen). Een V70 2.5T met 6 traps geartronic voelt overigens véél beter aan.
Mijn advies: zoek even door dan vindt je vast wel een 2.5T of T5 met handbak. Maar nogmaals als je een bedaarde rijstijl hebt gewoon nemen natuurlijk.
Geplaatst: 22.05.2009 - 19:12
door steven460
Met dank! De Geartronic in de s60 was best ok. Ging allemaal heel erg soepeltjes.
De 10% extra verbruik zal snel meer worden als er sportief gereden wordt.
Score 2 voor, 1 tegen ( + mijn twijfel over automaten)
Geplaatst: 22.05.2009 - 19:20
door Oceanracer
Misschien dat ik er dan 2-2 van ga maken:
Ik hoor en lees hier veel berichten over 't schakelen (verkeerde versnelling, minder soepel dan voorheen, even blijven staan bij een verkeerslicht nadat gas is gegeven, dat soort dingen) wanneer de km-stand de 150.000 heeft gepasseerd. Vaak geeft het zgn fluschen wel een beter reagerende bak, maar het wordt nooit als nieuw.
Veel handbakken halen probleemloos de 3 ton alvorens aan nieuwe platen of een vliegwiel toe te zijn.
Geplaatst: 22.05.2009 - 19:40
door steven460
Met dank!
Ocean Racen, Ik heb veel van je posts gelezen. Is de V70 nu getemd qua onderhoud van de kleine dingetjes? (Ik heb afgelopen week nog de stuurkogeltjes vervangen, pure verwennerij)
Score 2 voor, 2 tegen
Geplaatst: 22.05.2009 - 20:02
door Oceanracer
Goh, daar vraag je me wat...
Ik heb hem nu bijna vier jaar en er is in die tijd zo'n 120.000 km mee gereden. Er is in die tijd inderdaad wel het een en ander vervangen, maar ik moet inderdaad toegeven dat ie zich de laatste tijd rustig houdt. Afgelopen winter wel lekkage van koelmiddel in het interieur, maar dat kostte me maar € 30,00 om te verhelpen.
Ik heb in het verleden ook eens een automaat gehad en ik stoorde mij aan het soms wat "onhandig" terugschakelen. Het grootste nadeel van de automaat vind ik dat je er niet altijd iets aan kunt doen als ie niet vloeiend schakelt. Anders als bij een handbak, dan moet je maar beter gas/koppeling op elkaar afstemmen.
MAAR: Het is op termijn de bedoeling om de V70 in te ruilen voor een XC90 T6 GT, zeven-persoons, zwart met OAK-interieur. Duszzzzzz....
Geplaatst: 22.05.2009 - 20:09
door Gast
Totaal niet mee eens.
Ik heb de GT en bijna 160d op de klok.
Geweldig, met de caravan in de bergen zelf even terug schakelen, om toeren te houden.
Er zijn hier enkelen met problemen, maar kijk eens hoeveel een probleem hebben met een dualmassvliegwiel.
Ook al bij 160 à 180d km.

Dan kost een reparatie ook al snel € 1800,- :oops:
edit: 3-2

Geplaatst: 22.05.2009 - 20:23
door steven460
Met dank!
2.4D is een prachtige motor. Denk dat het beperkte toerentalbereik van de diesel icm automaat prachtig rijdt.
Score 3 voor en 2 tegen
Geplaatst: 22.05.2009 - 20:33
door Oceanracer
Een 2.4T is qua souplesse wel vergelijkbaar met een diesel, zo heerlijk als die LP-turbo bij lage toeren al oppakt.
En Alex, er zijn (hier) ook meer handbakken dan dat er GT's zijn, dus dat er meer gelazer met vliegwielen langskomt, is niet zo opmerkelijk.
Geplaatst: 22.05.2009 - 21:04
door Gast
Oceanracer schreef:En Alex, er zijn (hier) ook meer handbakken dan dat er GT's zijn, dus dat er meer gelazer met vliegwielen langskomt, is niet zo opmerkelijk.
Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Mijn vorige V70 was met ruim 2 ton ook al aan de beurt.
Als dat met automaten ook zo ernstig was, had dat hier toch meer moeten spelen.
Zie hier trouwens steeds meer automaten (positief) voorbij komen.
Ik wil in ieder geval niet anders meer.

Beetje lui aangelegd.

Geplaatst: 22.05.2009 - 21:31
door aertssenhjc
2.4T ideaal!!!! ik krijg er nog niet genoeg van....lekker rustig cruisen en als het nodig is al die petjes met rokende bandjes in zijn 2 achterlaten. Ik heb zelf een handbak en moet zeggen ben uitermate tevreden....een automaat (zoals eerder besproken) reageert net wat te laat naar mijn idee. ik heb n.l. een t5 te leen gehad met een geartronic.....is het net niet.
dus mijn advies....ga lekker voor die handbak. ben je lekker snel en kan je mooi zelf die toeren bepalen
Geplaatst: 22.05.2009 - 21:40
door Oceanracer
Score: 3-3

Geplaatst: 22.05.2009 - 21:41
door steven460
Met dank.
Score 3 voor en 3 tegen.
Al haastig op zoek naar handbakken, Alleen ze zijn bijna allemaal zonder kleur geleverd... zwart.... Why-o-why?
edit: ik vind dat rare groen zo prachtig :oops:
Geplaatst: 22.05.2009 - 21:45
door Oceanracer
Maar wat vind je mooier aan het interieur van die Italiaanse bak dan? Pas vanaf MY04 is dat toch anders?
Geplaatst: 22.05.2009 - 21:48
door Bobbl
JJapie schreef:Bij Paashuis zeker? Kwam hem ook al tegen.. Mooie wagen

Ja en je krijg maar liefst 1 maand garantie!!
Waarom maar 1 maand?
Komt bij mij een beetje gek over......................