Pagina 1 van 1
geen koppeling meer, geen versnelling, olielekkage....bugger
Geplaatst: 23.05.2009 - 21:59
door PeterSoestV70
Na een avondje happen in Amersfoort opeens geen koppeling meer (grijpt zeer vroeg aan, bijna niet meer in z'n vrij te krijgen), alleen nog maar in de derde versnelling te rijden, niet meer in de andere versnellingen enne...oh ja: er lekt iets van olie onderuit. Klinkt als Houston we have a problem. Het eerste in 4 jaar rijplezier. Iemand een idee wat dit kan zijn? Serieus probleem of niet? Kan pas maandag naar de garage. Is nu zaterdagavond. Dreigt slepen te worden vanaf huis. Wat een blamage voor de buurt

Geplaatst: 23.05.2009 - 22:23
door edraket
Lijkt op een defecte (en ook lekke) koppelings cylinder. Wel oppassen, want je remsysteem maakt van hetzelfde reservoir gebruik. Het kan dus zijn dat je ook zonder remmen komt te staan.
Als de cilinder wordtr vervangen ook gelijk je koppeling meenemen. Ten eerste ligt toch alles ope, en daarnaast is de plaat nat geworden. Sterkte met de reparatie.
Geplaatst: 23.05.2009 - 23:37
door Gast
Er zit een scheiding in het reservoir, dus remmen kan je blijven doen.
Wat @edraket al aangaf, alles vervangen, bak is er dan toch achter weg.
Wat is de km-stand?
Geplaatst: 24.05.2009 - 09:01
door PeterSoestV70
Km stand is momenteel 192k, auto is uit 2001.
Geplaatst: 24.05.2009 - 09:23
door HASM
De cylinder zelf kost een kleine 100 Euro, probleem is meer dat de hele bak eronderuit moet. De kosten zullen dus voornamelijk in het uur loon liggen.
Bij mij was dat een uurtje of 5-6.
Je kunt meteen de platen vervangen als het nodig mocht zijn.
Groet,
HASM
Geplaatst: 24.05.2009 - 10:46
door Gast
Laat ook even goed naar je dualmassvliegwiel kijken.
Gezien km-stand, kan deze ook versleten/defect zijn en anders is deze binnenkort ook aan de beurt.
Advies: als je nog lang met deze auto wil doen, deze ook gelijk laten vervangen (alles hebben ze toch al los)
Wel een duur ding.

Geplaatst: 25.05.2009 - 20:08
door PeterSoestV70
Update: Serva heeft em op de brug gehad. Lijkt mee te vallen. Defect zit buiten de bak en kan eenvoudig vervangen worden. Morgen is hij weer klaar en kan ik de definitieve schade berichten. Intensief sleutelen laat ik dan even voor wat het is.....
Geplaatst: 25.05.2009 - 21:36
door Gast
Dat is mooi om te horen.
Slang/leiding gescheurd/gebroken of zoiets?
Geplaatst: 25.05.2009 - 21:47
door Oceanracer
Hmmm, dan mag je nog niet klagen! Vier jaar zonder problemen... Lijkt me heerlijk!

Geplaatst: 25.05.2009 - 22:13
door toppertje
Oceanracer schreef:Hmmm, dan mag je nog niet klagen! Vier jaar zonder problemen... Lijkt me heerlijk!

ha,ha, je zou bijna beginnen te twijfelen of hij wel
een volvo rijd!

Geplaatst: 26.05.2009 - 18:53
door PeterSoestV70
Ik heb de auto niet zelf opgehaald. Wat er exact is vervangen zal ik moeten afleiden uit de factuur. Laat jullie weten. Maarre Oceanracer: 4 jaar zonder problemen rijden is toch geen probleem?

Geplaatst: 26.05.2009 - 19:02
door aertssenhjc
nee....maar wel een uitzondering

Geplaatst: 26.05.2009 - 19:11
door Oceanracer
Dat is zeker geen probleem! Het probleem is alleen dat het de meesten hier niet zo vergaat.

Geplaatst: 26.05.2009 - 20:35
door PeterSoestV70
Met voldoende TLC moet het kunnen, maar ik denk dat de Volvo's van de medeforummers hieraan geen gebrek hebben. De Red Lady staat weer op de dam. Hopelijk op weg naar de volgende vier probleemloze jaren. Als ik bericht heb over wat er precies is vervangen doe ik een update!
Geplaatst: 27.05.2009 - 19:14
door PeterSoestV70
Mysterie opgelost: bleek een lekkend koppelingstuk te zijn aan de cylinder. Alles weer up and running tegen lage kosten. Dus eigenlijk telt deze niet als onderbreker van het vierjarig probleemloos rijplezier zou ik denken

We kloppen af en gaan dus gewoon verder met tellen....
Geplaatst: 27.05.2009 - 20:37
door JJDD
Haha, zo kom ik ook aan vele probleemloze jaren
