http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=365630#365630
Na een half jaar Mitsubischi en een auto waar iedereen eigenlijk helemaal van ondersteboven is mis ik toch het gevoel dat ik had met mijn 440, ik heb er ook nooit afstand van kunnen doen en na een jaar stilstaan heb ik hem nog steeds.
Niet dat ik niet blij ben met de Mitsu, ik ben een snelheidgek en gassen lukt behoorlijk met die V6, maar ik denk dat ik toch meer houd van de eenvoud, dus ik wil de dagelijkse ritten in de 440 gaan doen en misschien op den duur de Mitsu inruilen voor een leuke Volvo, zit te denken richting de 850 station.
Maar eerst ga ik dus mijn 440 maken, wat ik nog moet doen is het volgende:
-Kop vlakken en kleine revisie (nokken polijsten, kleppen reinigen)
-Distributieriem + waterpomp vervangen.
-Remklauw vervangen
-Nieuwe banden + Velgen
-Lichtopbrengst verbeteren
Dit weekend gaan we de Turbo en het uitlaatspruitstuk proberen te demonteren, de bouten van de uitlaat naar de turbo zijn compleet verroest en we zoeken een manier om de boel zonder al te veel schade toch los te krijgen.
Je kan er moeilijk bij en ons alternatief is dan ook om het spruitstuk door te slijpen.
Deze week breng ik mijn kop alvast naar het revisiebedrijf en dan hoop ik in het weekend van 13-14 Juni de Volvo zover te hebben dat hij weer rijd en misschien zelfs naar de APK kan.
Een beetje een heen en weer verhaal maarja, heb de knoop nooit echt kunnen doorhakken, helaas is een auto voor mij altijd meer als een simpel vervoersmiddel Smile
Wat me wel opviel is dat ik de laatste tijd verdacht weinig 440 turbo te koop zie staan, word het ledenaantal met een turbo ook minder?
Howcome?
Voor de beeldvorming hier nog een plaatje van mijn Galant.

En uiteraard de Volvo