Pagina 1 van 1

stilvallen van de motor

Geplaatst: 26.05.2009 - 21:26
door Useless
Een week of twee geleden heeft mijn S60 D5 een grote beurt gekregen (160.000 km) Hierbij moest de distributieriem vervangen worden. Tevens bleken mijn remschijven en blokken achter ook aan vervanging toe. Daarnaast nog een paar kleine dingen zoals motorrubber vervangen enz.
Kosten bijna 2200 euro (en daar ging het vakantiegeld).
Maar goed, ik was blij dat ie weer helemaal top was. Echter, sinds deze grote beurt is het nu al twee maal gebeurd dat de motor bij het afremmen in een file stilviel en ik een foutmelding kreeg. Ik dacht iets van: spoed, motormanagement vereist. Ik heb de auto de eerste keer laten uitlezen bij de garage, maar men kon eigenlijk niets anders ontdekken dan dat er waarschijnlijk iets met de brandstoftoevoer geweest zou zijn. Vandaag gebeurde het dus weer. In beide gevallen was mijn tank overigens zo goed als vol. Donderdag gaat ie weer naar de garage.
Wat ik mij afvraag: kan het zijn dat eea iets te maken heeft met de grote beurt die hij net heeft gekregen en is er iemand die soortgelijke klachten heeft gehad met zijn of haar S60?

Geplaatst: 27.05.2009 - 18:34
door steven460
Ik ken het verhaal niet, maar is het de zelfde tank diesel? Mogelijk dat er slechte diesel getanked is.

Is dit al de 2e tank diesel, dan zou ik toch echt bij de garage het probleem uitleggen dan het sinds de beurt is.

Geplaatst: 28.05.2009 - 02:29
door 24AB2
steven460 schreef:Ik ken het verhaal niet, maar is het de zelfde tank diesel? Mogelijk dat er slechte diesel getanked is.

Is dit al de 2e tank diesel, dan zou ik toch echt bij de garage het probleem uitleggen dan het sinds de beurt is.
tank zo'n beetje alles wat mij op de weg komt
( alleen wel 1 op de 5 keer V power )

alhoewel mijn schooljaren toch al een tijdje terug liggen meen ik mij te herinnneren dat 1+ 1 = 2

dien ten gevolge : indien voor de beurt dit probleem zich nimmer voordeet en nadien reeds 2 maal is het tijd om de betreffende garagehouder aan zijn jasje te trekken

Geplaatst: 28.05.2009 - 22:22
door Useless
Ben vandaag terug geweest. Men heeft de klep (?) van het brandstoffilter gecontroleerd. Ze vermoeden dat er bij het vervangen van het brandstoffilter bij de grote beurt iets niet helemaal goed is gegaan en dat deze blijft hangen. Ik hoop maar dat dit het euvel is. Binnenkort met vakantie en stilvallen in de Elbetunnel met een caravan erachter is niet helemaal hetgeen waar ik naar uitkijk!

Geplaatst: 28.05.2009 - 22:33
door aertssenhjc
er is altijd licht aan het eind van de tunnel ;) sterkte!!!

Geplaatst: 28.05.2009 - 22:43
door S60-163
tank zo'n beetje alles wat mij op de weg komt
Heb wel eens de tip gekregen om GEEN biodiesel (in de volksmond ook wel patatdiesel) te tanken aangezien de verfijnde :wink: D5 techniek deze niet kan verdragen en leidt tot verstoppingen van verstuivers.

Biodiesel pomp bij Argos: b-fuel
Afbeelding

Geplaatst: 29.05.2009 - 00:15
door 24AB2
S60-163 schreef:
tank zo'n beetje alles wat mij op de weg komt
Heb wel eens de tip gekregen om GEEN biodiesel (in de volksmond ook wel patatdiesel) te tanken aangezien de verfijnde :wink: D5 techniek deze niet kan verdragen en leidt tot verstoppingen van verstuivers.

Biodiesel pomp bij Argos: b-fuel
Afbeelding
ok , heb die nog niet geprobeerd en zal het dus ook niet doen !! :oops:

( bedoelde dat ik niet merkgebonden ben wanneer het om de brandstof gaat , alhoewel huidige auto de tweede Volvo is geld dat eveneens voor auto's )

Geplaatst: 29.05.2009 - 17:19
door Useless
Vandaag weer terug geweest om auto uit te laten lezen. Gaf geen storingsmelding. Kreeg nog wel te horen dat men naar het brandstoffilter had gekeken. Normaliter komt de brandstof eruit als je 'm losschroeft. Bij mij bleek ie maar half gevuld te zijn. Vandaar dat men vermoedt dat de klep niet goed heeft gefunctioneerd.
En nu maar hopen dat het weer goed is, want zeker weten doe je het (nog) niet.

Geplaatst: 29.07.2009 - 18:44
door bardos
Afgelopen maandagochtend 0615u op een autoweg: spoed, motormanagement vereist en vervolgens 40km/u...... :banghead:
Auto naar garage en laten uitlezen: te hoge brandstofdruk. Dat zou aan de regelklep van de brandstofpomp moeten liggen. Nieuwe erin en binnen 5 minuten weer mis.
Vervolgens motorstoring uitgelezen tijdens het rijden en geloof het of niet, nu te lage brandstofdruk! Oorzaak zou liggen in de toevoeging van biodiesel aan de gewone diesel waardoor we "leven" in het filter gaan krijgen.
Na vervanging van het brandstoffilter gaat het tot nu toe (50km :oops:) goed.
Volgens de garage hebben ze al meer D5 met dit euvel gehad. Het filter zat er nog geen 30.000km in.