Hallo forumleden,
Ik heb een volvo s60 uit 2002 met 170pk en 98000km op de teller. Ik heb af en toe het vreemde fenomeen dat het linker knipperlicht af en toe overslaat of in een vreemde frequentie begint te knipperen wanneer ik het knipperlicht naar links aan heb staan en ik het stuur lichtjes naar links heb gebogen. Het doet zich overigens niet altijd voor. Hebben jullie wellicht een idee wat het kan zijn of zelf al eens meegemaakt ?
Grtjes Patrick
Knipperlicht doet raar
- Trucker
- 6th Gear member
- Contacteer:
Hoi
Vaak is het zo dat dat knipperen aan een vermogen verbonden is
dus als een lampje het niet doet of overslaat dan gaat het andere sneller knipperen.
Ik zou even kijken of alle lampjes het wel doen of anders uit voorzorg de lampjes aan die kant vervangen.
Vaak is het zo dat dat knipperen aan een vermogen verbonden is
dus als een lampje het niet doet of overslaat dan gaat het andere sneller knipperen.
Ik zou even kijken of alle lampjes het wel doen of anders uit voorzorg de lampjes aan die kant vervangen.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
-
- 2nd Gear member
trucker, alleereerst bedankt voor je reaktie. Als het aan het vermogen zou liggen dan zou ik er toch constant last van moeten hebben ? En mocht er een lampje kapot zijn dan zou ik toch een melding moeten krijgen op mijn boordcomputer ? het probleem doet zich soms voor en dan met name als ik het stuur een beetje naar links draai. wellicht een los contactje of een kabelbreuk ?
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Bij mijn weten waarschuwt de boordcomputer alleen voor kapotte rem-, achter-, stads- en dimlichten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Oceanracer
- Geartronic member
Als je er van overtuigd bent dat het alleen met een kleine stuurbeweging is, moet je het inderdaad in je stuurkolom zoeken. Hij zal dan LV of LA niet (helemaal goed) aansturen, waardoor er verschil in weerstand ontstaat en hij daardoor sneller gaat knipperen. Als je (bijvoorbeeld op een rotonde) geregeld de handel hebt doorgeklikt, ligt het aan je handel en zal deze moeten worden vervangen. Het zgn doorklikken van de handel verkort namelijk de levensduur behoorlijk!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Of de draadjes/stekker naar de handel zitten een beetje los.
Volvo Rules the Road
- bertvdboon
- 2nd Gear member
dit is correct. als een knipperlicht kapot is zal deze 2 x zo snel knipperen.Battlecruiser S80 schreef:Bij mijn weten waarschuwt de boordcomputer alleen voor kapotte rem-, achter-, stads- en dimlichten.
peugeot 205 1.6 xsi
peugeot 306 1.4
bmw 5351
bmw 320i
volvo s80 2.4 comfort
peugeot 206 2.0 gti
Volvo xc90 2.5t summum geartronic
peugeot 306 1.4
bmw 5351
bmw 320i
volvo s80 2.4 comfort
peugeot 206 2.0 gti