Pagina 1 van 1
Achterhalen welk type koppeling ik nodig heb
Geplaatst: 30.05.2009 - 17:06
door jeroen.ijmuiden
Hierbij de laatste vraag voor ik m'n bestelling in engeland door ga geven. Voor de Volvo S60 2.4 uit 2001 zijn 2 type koppelingsetjes te krijgen. Luk nummer 623294209 of 623315109, het verschil is de diameter. Is er iemand die de manier heeft om te achterhalen welke ik nodig heb.
ALvast bedankt!
(ps. verzenden door deze firma in engeland kost 55 pond en het scheelt me op de koppelingsset en het vliegwiel netto 400 euro)
Geplaatst: 30.05.2009 - 17:44
door aertssenhjc
Heb je links,foto's alles wat maar nuttig kan zijn om de mede forumers te helpen?
Ik zou er een belletje aanwagen richting de dealer.
Geplaatst: 30.05.2009 - 19:38
door jeroen.ijmuiden
Het gaat om
http://www.buypartsby.co.uk/clutch_kit_ ... make=Volvo en dan om regel 6 en 7. Volvo kan wel een nummer geven maar dit is een volvo onderdelen nummer en die kan ik niet omzetten naar luk.
Geplaatst: 30.05.2009 - 20:30
door 24AB2
als je een mailtje stuurt met je chassis nr. en de vraag welke set er bij hoort ?
enigste verschil is nl. het chassisnr.
ps zie nergens dat ze buiten UK leveren !
Geplaatst: 30.05.2009 - 20:30
door truckingwally
Als je de door jou genoemde regels 6 en 7 aanklikt en de tekst leest, dan staat daar dat je naar het tiende cijfer van je vin nummer (=chassisnummer) moet kijken
een 1= LUK-623294209
een 2 =LUK-623315109
Gert-jan
Geplaatst: 30.05.2009 - 21:59
door jeroen.ijmuiden
Ze leveren wel buiten de UK alleen vinden sommige mensen dat veel te duur dus je moet een beetje aandringen. Kosten zijn 55 pond, daar kun je niet voor heen en weer vliegen.
Dat stukje tekst had ik wel gezien maar snapte het niet helemaal, zoals jij het uitlegt is het helemaal duidelijk dankjewel!
Geplaatst: 02.06.2009 - 12:49
door jeroen.ijmuiden
Zo, de onderdelen zijn besteld en komen binnenkort binnen. Nou nog kijken of de monteur de BTW kan terug vragen uit engeland. Is er een fiscalist in de zaal?

Geplaatst: 02.06.2009 - 13:12
door 24AB2
jeroen.ijmuiden schreef:Zo, de onderdelen zijn besteld en komen binnenkort binnen. Nou nog kijken of de monteur de BTW kan terug vragen uit engeland. Is er een fiscalist in de zaal?

onderste uit de kan ?
denk dat het zo werkt : vrij verkeer van goederen binnen EEG
betekent ook dat je de BTW betaalt in het land van herkomst
had je het bv. in USA besteld dan betaal je geen BTW maar loop je het risico dat je pakketje bij de douane blijft liggen en er invoerrechten op moet betalen ( is mij weliswaar nog nimmer gebeurt , maar de mogelijkheid bestaat )
Geplaatst: 02.06.2009 - 14:26
door JSS
Welke dingen heb je precies besteld? Ziet er wel interessant uit, en zeker met het DMFW zal het redelijk schelen...
Geplaatst: 02.06.2009 - 14:36
door jeroen.ijmuiden
Haha ja je kan het altijd proberen he
Ik heb het volgende besteld:
1 415013411 Dualmass vliegwiel
1 623294233 Koppeling incl druklager (voor v70 maar is het zelfde als s60)
1 OE Verzendkosten
Totaal incl vat 543.85 pond en dat is 627 euro! Scheelt me alles bij elkaar 400 euro!! Voor dat bedrag heb je in nederland nog niet eens alleen het vliegwiel..
Geplaatst: 02.06.2009 - 20:06
door Gast
De VAT (BTW) is in Engeland 15%.
Geplaatst: 10.06.2009 - 14:34
door jeroen.ijmuiden
Heb vandaag, 7 dagen naar bestellen, de onderdelen binnen gehad. Ze waren netjes verpakt en zijn gelukkig heel aan gekomen! Ik was bij elkaar het volgende kwijt:
415013411 (vliegwiel) £240,60
623294233 (koppeling plus cylinder) £184,48
verzenkosten £47,83
Totaal incl belasting £ 543,85 en dat is omgerekend 627 euro
Het spul wordt er volgende week woensdag in gezet en ben erg benieuwd hoe dat gaat rijden

Geplaatst: 10.06.2009 - 15:13
door aertssenhjc
Ben erg benieuwd hoe dit inderdaad zal gaan rijden. ik moet er binnenkort ook aan ben ik bang, en dit is wel een hele goede en slimme oplossing.
Ik denk dat jij de eerste bent die dit zo heeft gedaan. maar ik sta er altijd wel voor open.
Geplaatst: 10.06.2009 - 15:52
door jeroen.ijmuiden
aertssenhjc schreef:Ben erg benieuwd hoe dit inderdaad zal gaan rijden. ik moet er binnenkort ook aan ben ik bang, en dit is wel een hele goede en slimme oplossing.
Ik denk dat jij de eerste bent die dit zo heeft gedaan. maar ik sta er altijd wel voor open.
Als je onderdelen nodig hebt zou ik het zeker doen, het spaart je gewoon 400 euro uit! Het adres is met dank aan Edraket natuurlijk.
Geplaatst: 20.06.2009 - 15:39
door jeroen.ijmuiden
De koppeling is donderdag vervangen door een kennis. Hij rijdt weer als nieuw! Wat een verbetering zeg, geen irritant geratel en gehuil meer en super licht. Heeft me alles bij elkaar nu 950 euro gekost, dus heb 1000 euro uitgespaart ivm de volvo-dealer!
Geplaatst: 02.07.2009 - 19:21
door truckingwally
Geplaatst: 02.07.2009 - 20:31
door V70 T5 assen
@jeroen.ijmuiden
Als ik naar je onderschrift kijk en zie dat er nog maar 124000 gereden is en dan al een koppeling.
Is je auto van iemand geweest die zijn voet op het pendaal liet rusten???
Ik sta nu ook op deze kilometerstand en heb verder geen problemen namelijk.
Geplaatst: 04.07.2009 - 09:55
door jeroen.ijmuiden
V70 T5 assen schreef:@jeroen.ijmuiden
Als ik naar je onderschrift kijk en zie dat er nog maar 124000 gereden is en dan al een koppeling.
Is je auto van iemand geweest die zijn voet op het pendaal liet rusten???
Ik sta nu ook op deze kilometerstand en heb verder geen problemen namelijk.
Denk dat de auto is bereden door en ouder iemand die 1. truttig reed en 2. gezellig met de caravan op vakantie ging en het liefst de hele tijd in z'n 5 reed
De de koppelingsplaten zelf zijn nog perfect, het vliegwiel is ook in goede staat. Het druklager is wel versleten (deze wiebelt en piept) Heb dus voor 630 euro aan onderdelen laten vervangen, terwijl het goedkoopste onderdeel kapot was.
Geplaatst: 04.07.2009 - 19:00
door V70 T5 assen
oke duidelijk...
Geplaatst: 14.07.2009 - 17:05
door Sorcerer
Hmm, bij mijn auto (die ging piepen omdat de koppeling gaar was) hebben ze het vliegwiel niet vervangen geloof ik (de rest wel).
Voelt exact hetzelfde aan als voor de vervanging... Grijpt ook wat plots aan als je wat verder doortrekt alvorens op te schakelen (bij 4500rpm ipv 2500rpm bijv.)