Pagina 1 van 1
Slaat jouw x40 soms ook slecht aan?
Geplaatst: 29.11.2005 - 09:06
door josas
Mijne wel!
En al sinds ik hem heb(2 jaar)...slaat altijd aan, maar soms pas na 4 seconden.
En daar sta je dan met je mooie Volvo op het werk, tussen allerlei andere brikken :?
Startmotor gaat rond en na 4 seconden pas; Vroemm.
Wat doe ik verkeerd?
Draai ik de sleutel te snel in stand 2?
(vaak probeer ik eerst te wachten; sleutel in stand 1 en starten wanneer de pomp niet meer zoemt)
Soms denk ik dat het ligt aan het inparkeren...wanneer ik 1 a 2 keer heb moeten insteken, benzine in de leidingen?.
In juni nieuwe bougies gehad en de accu zou nog goed moeten zijn.(auto van juni 2002).
Het lijkt mij ook sterk dat het de, veelgehoorde, antennering is.
Hoe kan dit toch? Vanmorgen start hij weer in 1 keer :oops:
Dit lijkt mij een Volvo probleempje..heb bij mijn 'Duitse'auto's nooit startproblemen gehad.
Een zich ergerende Jos :x
Geplaatst: 29.11.2005 - 09:36
door HANS144
waar moet het heen als 4 seconden al te lang
is om je auto te starten :roll: :roll:
Geplaatst: 29.11.2005 - 09:54
door menjo
Bij mij duurt het niet zo lang, maar wel langer dan een aantal gloednieuwe autos waar ik in heb gereden. Vind ik zelf niet zo vreemd, tot nu toe is ie altijd nog gewoon gestart, dat lijkt me het belangrijkst.
Geplaatst: 29.11.2005 - 10:02
door menjo
Is het trouwens erger bij lage temperaturen? Dan zou het toch de accu wel kunnen zijn. Je zegt dat ie nog goed zou moeten zijn, maar ook accu's kunnen maandagmorgen exemplaren zijn.
Geplaatst: 29.11.2005 - 10:21
door josas
Nee, het is niet erger bij koud weer, maar het gebeurd wel altijd bij een koude start, dus ook zomers.
4 Seconden is niet een halszaak, dat begrijp ik ook wel, maar de meeste auto's die, bij mij, na werktijd wegrijden, slaan meteen aan en dan zie je toch soms mensen kijken naar mijn auto zo van: "Nou.."...( althans, dat denk ik)
Plus het feit dat ik bang ben dat hij me dadelijk helemaal in de steek laat.
Misschien des Volvo's dan toch?
Geplaatst: 29.11.2005 - 10:30
door menjo
Nou nee, volgens mij hoort het niet zo lang te duren. Hij hoeft niet meteen bij de eerste slag aan te slaan, maar 4 seconde lijkt me wel erg lang. Misschien toch eens bij de kwikfit (of iets soortgelijks) langs om je accu te laten controleren? Als dat het is ben je eenvoudig weer klaar en zo'n controle kost niets.
Geplaatst: 29.11.2005 - 10:42
door josas
Kan het eens proberen Menjo. Maar als de accu slecht is, zou hij dan niet altijd slecht moeten starten ipv af en toe?
Geplaatst: 29.11.2005 - 11:05
door menjo
Ligt een beetje aan de rit(ten) ervoor. Als die heel kort is heeft de accu zich misschien nog niet volledig op kunnen laden.
Geplaatst: 29.11.2005 - 11:51
door Alex
Ik rij door de weeks voornamelijk korte stukjes en mijn auto slaat elke ochtend/middag warm of koud maakt niet uit gewoon snel aan (1 sec. ofzo). Accu is ruim een jaar oud.
Misschien ligt het aan de manier van starten? Geef je gas bij ofzo (dat doe ik iig niet)?

Geplaatst: 29.11.2005 - 12:49
door josas
@ Alex,
Hoe start jij dan?
Ik vermoed dat het er wel mee te maken kan hebben; mijn manier van starten.
Geplaatst: 29.11.2005 - 13:14
door Remon
De v40 bi-fuel van mijn pa slaat ook slechter aan dan andere auto`s. Het lijkt dan net of de motor geen brandstof krijgt. Wat wel belangrijk is volgens mij pa is, eerst de sleutel op contact draaien, dan de gordel om doen. De lampjes op het dashboard zijn dan uit, en start dan de auto.
Mijn s40 diesel heeft geen enkel probleem met starten. Pakt hem altijd direct.
Geplaatst: 29.11.2005 - 22:07
door Alex
Mja.. in feite doe ik niets. Koppeling in en rem erop. Geen gas. Misschien dat je juist door gas geven de motor beetje verzuipt ofzo :?:
Of ik gelijk start of wacht tot de brandstofpomp (dat is dat gezoem?) 'klaar' is maakt niets uit.
Geplaatst: 29.11.2005 - 22:13
door menjo
Gas geven doet de ECU bij mij tijdens/na het starten (vliegt meestal richting de 1500 toeren), misschien dat zelf gasgeven inderdaad het probleem is en dat ie daar "van slag" van raakt?
Geplaatst: 30.11.2005 - 10:04
door josas
Nou, ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik geef nul komma nul gas tijdens het starten.
Ik heb een automaat en deze staat netjes op de handrem en in P.
Ik zal de tip van de vader eens proberen...contact en gordel om.
Geplaatst: 30.11.2005 - 11:55
door menjo
Oh ok, dat werd eerder in dit topic geopperd en daarna zei je dat het idd aan jouw start methode kon liggen, dus nam ik aan dat je gas bij gaf

Geplaatst: 30.11.2005 - 11:58
door josas
No problem
