Inbouw gsm V70 geeft steeds melding "wacht...."
Geplaatst: 03.06.2009 - 19:52
Sinds een aantal dagen vertoont de in het dashboard ingebouwde gsm van de V70 (MY2001) van mijn eega kuren.
Indien het toestel (d.m.v. middelste knop) ingeschakeld wordt, blijft het scherm van het display van de boardcomputer leeg. Indien er op "yes" wordt gedrukt (zowel op het toestel als wel op het stuur) verschijnt er de mededeling "wacht....".
Verder gebeurd er niets -hoe lang je ook wacht.
Normaal gesproken moet de mededeling "toets pin" verschijnen, waarna -na het intoetsen van de juiste code- "pincode OK" verschijnt en vervolgens het algemene scherm in beeld komt (ID code van provider en bedieningssymbolen).
De lokale Volvo-dealer heeft er reeds naar gekeken en komt -nadat de computer aan de betreffende auto is gehangen- niet verder dan de mededeling alsdat de telefoon een softwarematige 'bug' heeft die niet meer te herstellen is -het zou in het toestel moeten zitten.
Overigens: aanschaf van een vervangende telefoon zou ook geen soulaas bieden (software-eigenschappen corresponderen niet met de software van de auto zelf). Ook een nieuw toestel zou, vanwege de prijs van ca € 1.250 (incl btw en montage), niet opportuun zijn -en dat kan ik, gezien de prijs, volmondig beamen!
Weet iemand een oplossing???
Of anders maar in de malheur berusten en de BlueTooth gebruiken van het navigatieapparaat (hoewel het gebruik van de 'dashboard gsm in combinatie met een duo-SIM reuze handig is...)?
Alvast dank voor de meedenkerij!
Greetz,
JanW
Indien het toestel (d.m.v. middelste knop) ingeschakeld wordt, blijft het scherm van het display van de boardcomputer leeg. Indien er op "yes" wordt gedrukt (zowel op het toestel als wel op het stuur) verschijnt er de mededeling "wacht....".
Verder gebeurd er niets -hoe lang je ook wacht.
Normaal gesproken moet de mededeling "toets pin" verschijnen, waarna -na het intoetsen van de juiste code- "pincode OK" verschijnt en vervolgens het algemene scherm in beeld komt (ID code van provider en bedieningssymbolen).
De lokale Volvo-dealer heeft er reeds naar gekeken en komt -nadat de computer aan de betreffende auto is gehangen- niet verder dan de mededeling alsdat de telefoon een softwarematige 'bug' heeft die niet meer te herstellen is -het zou in het toestel moeten zitten.
Overigens: aanschaf van een vervangende telefoon zou ook geen soulaas bieden (software-eigenschappen corresponderen niet met de software van de auto zelf). Ook een nieuw toestel zou, vanwege de prijs van ca € 1.250 (incl btw en montage), niet opportuun zijn -en dat kan ik, gezien de prijs, volmondig beamen!
Weet iemand een oplossing???
Of anders maar in de malheur berusten en de BlueTooth gebruiken van het navigatieapparaat (hoewel het gebruik van de 'dashboard gsm in combinatie met een duo-SIM reuze handig is...)?
Alvast dank voor de meedenkerij!
Greetz,
JanW