Pagina 1 van 1

Waar wordt de 2.0D gebouwd ?

Geplaatst: 04.06.2009 - 20:47
door sequence
Enige tijd geleden zag ik hier ergens voorbijkomen dat de 2.0D van Ford/PSA welke in de Volvo's wordt gebruikt in Skovde wordt gebouwd. Ik kan er via de zoekfunctie niets van vinden, weet iemand dit ?

Geplaatst: 04.06.2009 - 21:06
door bart simpson
Klopt inderdaad, de lijn van die motor staat in Skövde

Geplaatst: 04.06.2009 - 21:18
door sequence
Is dat ook nog ergens terug te vinden op de Volvo site of ergens anders ?
Ik moet nl. iemand overtuigen......

Geplaatst: 04.06.2009 - 21:25
door E.T.
Effe google'n

klikkerdeklik

Geplaatst: 04.06.2009 - 21:45
door sequence
Bedankt, mijn google skills zijn blijkbaar wat matig momenteel....

Geplaatst: 10.06.2009 - 20:37
door sequence
Vervolvraag,

De 2.0D wordt dus vanaf 2006 in Skovde gebouwd, waarom niet direct vanaf de introductie van de V50 in 2004. En is de 2.0D in de eerste serie dezelfde motor maar dan elders gebouwd ???

Geplaatst: 10.06.2009 - 20:47
door bart simpson
men kocht ze eerst bij PSA, ontdekte waarschijnlijk pas later dat dat overwegend Fransen waren :wink:

Geplaatst: 11.06.2009 - 01:57
door Frederik Welvaert
sequence schreef:Vervolvraag,

De 2.0D wordt dus vanaf 2006 in Skovde gebouwd, waarom niet direct vanaf de introductie van de V50 in 2004. En is de 2.0D in de eerste serie dezelfde motor maar dan elders gebouwd ???
Omdat ze daar toen nog de productielijn uit de grond moesten stampen :p

En ik merk duidelijk verschil tussen mijn '04 2.0D en mijn pa z'n '07 2.0D...
De nieuwe voelt veel soepeler aan, trekt van begin tot einde in 1 stuk vlot door, waar de mijne onder de 1800rpm enorm tam is, maar daarboven barst de hel los ;)
De nieuwe is veel relaxter om mee te rijden vind ik

Geplaatst: 11.06.2009 - 10:28
door sequence
Dat is denk ik geen technische wijziging, maar puur software.

Geplaatst: 15.08.2009 - 15:58
door T4Freak
De motor uit de 2004 modelen is dezelfde als de motor van de peugeot 407.
De turbo daarintegen is exact dezelfde als die van de ford focus.

Lijkt mij dat mijn Volvo bij elkaar geraapt is of dat anderen van mijn volvo lenen??

Tegenwoordig is de automarkt heel erg gelijk.
Ook is het zo dat het onderstel van de volvo s40 gelijk is aan de ford focus.

Zo is bij mini de bodemplaat hetzelfde als van een rover ..... weet ik ff niet meer.

Alles om de totaal produktie goedkoper te maken, verkoop hogere winst.

Geplaatst: 18.08.2009 - 15:25
door BG_V50
Klopt,

de 2.0D is eigenlijk de volgende generatie van de HDI van PSA. Die worden nog altijd in Frankrijk gebouwd, Ford (+volvo, mazda, jaguar), heeft daar die 2.0 D ingekocht, de eerste jaren vanuit Frankrijk en dan heb ik allerlei verhalen gehoord/gelezen waarom ze toch maar zelf opgestart zijn in Skovde zoals; vraag te groot voor capaciteit fabriek frankrijk dus nood aan tweede locatie, ook wel ;software en opbouw totale motor is voor de ford groep compleet anders dan de PSA groep, beter ineens de juiste opzet bouwen in eigen fabriek.

Ivm delen onderdelen in de autowereld, het onderstel van de Focus was wel effe vooruit op al zijn concurrenten, destijds was die carros effe 30 % stijver dan de volgende concurrent, daarmee tilde je een Focus eigenlijk gewoon een klasse hoger, ik was dus blij dat de V50 op een Focus carros zat.

Maar de Duitsers hebben eens een gek vergelijk gemaakt; welke wagen is nu de meeste BMW; een mini of een 3 compact, bleek dat de mini meer onderdelen puur bmw had dan die 3 compact...