Pagina 1 van 2
Welk MY?
Geplaatst: 04.06.2009 - 23:22
door Tuk Tuk V70
Hallo,
al bij de vorige auto aanschaf wilde ik graag een Volvo V70, was toen jammer genoeg nog boven budget. Nu de Mondeo op begint te raken, wordt het eindelijk een echte Volvo! Ik ben al een tijdje bezig me te oriënteren, en vraag me af of jullie me kunnen helpen: Ik kijk tussen MY2002 en 2005. In 2004 is er volgens mij een nieuw type V70 verschenen. Kan ik nu beter naar een laat model uit de oudere serie uitkijken, waar (zo redeneer ik) de kinderziektes uit zijn, of een jong model uit de nieuwere serie? Wat zijn de verbeteringen van de nieuwere serie en is dat meer waard dan eventuele kinderziektes (of zijn die er niet)?
Het lijkt me in ieder geval wel een goede tijd om rond te kijken, de prijzen zijn volgens mij aardig gezakt het afgelopen half jaar.
Budget: rond de 15.000 euro
Eisen: geen diesel, nog geen keuze tussen benzine of LPG.
Kilometerstand: max 150.000
Ik kan niet wachten om het Ford blik in te ruilen
Bedankt voor jullie advies!
Geplaatst: 04.06.2009 - 23:38
door HSRN850
Welkom hier.
Vanaf MY 2005 was er een facelift, met o.a. de heldere koplampen. Qua betrouwbaarheid denk ik dat het weinig uitmaakt of je voor een MY04 of MY05 gaat. Een nieuw model valt wellicht net binnen je budget (waarschijnlijk niet bij de dealer), hier zou ik persoonlijk dan ook voor gaan.
Succes met je zoektocht. We helpen je hier graag met zoeken

Geplaatst: 05.06.2009 - 07:56
door bart simpson
waarom geen diesel?
Geplaatst: 05.06.2009 - 08:00
door euerw
ik zou toch de overweging voor diesel meenemen zeker voor de betrouwbaarheid en dan idd vanaf MY`05, voor pris/kwaliteit zou ik eens in Nuland gaan kijken
Geplaatst: 05.06.2009 - 10:42
door Richard
Zou ook voor die van na de facelift gaan. Is gewoon mooier. En waarom geen D5 als je wel gas overweegt?
Re: Welk MY?
Geplaatst: 05.06.2009 - 17:36
door Gast
Tuk Tuk V70 schreef:graag een Volvo V70,
Budget: rond de 15.000 euro
Eisen: geen diesel, nog geen keuze tussen benzine of LPG.
Kilometerstand: max 150.000
Dat wordt zoeken, want voor dat geld en km-stand ga je niet snel een 2004 vinden.
Ja, een hele kale misschien.
geen diesel
Geplaatst: 05.06.2009 - 18:05
door Tuk Tuk V70
Ik rijd al jaren diesel, maar ben steeds minder gaan rijden de afgelopen jaren (hoeft niet meer voor werk), en de dieselprijzen zijn naar verhouding gestegen. Ik denk dat het gewoon niet meer rendabel is, vandaar dat ik van diesel wil afstappen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik diesel wel lekker ontspannen vind rijden. Waarom zijn jullie zo diesel-minded? Misschien moet ik de diesels nog niet uitsluiten, jullie commentaar is welkom!
Geplaatst: 05.06.2009 - 18:10
door Thijs
Een D5 doet niet onder voor een 2.5 of 2.5T!! Dus daar moet je qua motor al naar een T5 of R gaan om de diesel te overtroeven! Diesel is ook gewoon een fijne motor!!
Hoeveel rij je per jaar? Dan maak ik zo een berekeningetje voor je en weet je meteen wat zuiniger is voor de portomonnee!!
Succes iig met de zoektocht!!
Geplaatst: 05.06.2009 - 19:25
door Richard
Sprak laatst iemand van een lease bedrijf en die vertelde dat een tweedehands auto op diesel al rond de 12.000 km goedkoper is dan een benzine.
Geplaatst: 06.06.2009 - 00:20
door Tuk Tuk V70
Ik rijd tussen de 10 en 15k per jaar, dus ik zit ergens net onder of net boven het breekpunt. Misschien zal het uiteindelijk qua kosten niet veel verschillen, maar een diesel is volgens mij wel iets duurder in aanschaf.
Als het even kan wil ik ook een zwaardere van 140pk, die schijnt wat sloom te rijden heb ik gelezen. Wat zijn jullie ervaringen met de 140?
Tja, en of dat haalbaar is qua prijs: als ik mijn criteria op autoscout intik,krijg ik 36 hits. Daar moet met wat geluk toch wel iets aardigs tussen zitten? Of zijn dat meestal de dealers waar je eigenlijk geen zaken mee wil doen (geen garantie of alleen op draaiende delen)?
Geplaatst: 06.06.2009 - 00:49
door Daneel
De D5 is idd een erg krachtige motor! Soms wel eens te krachtig voor een voorwielaangedreven auto, maar dat ter zijde.
Ik heb zelf eens een hele vakantie (4 weken) een leen-V70 met 2.4 (140 pk) mee gehad. Een erg fijne auto en ook deze voelde niet eens ondergemotoriseerd aan en was wel duidelijk geruislozer dan mijn D5.
Nou slepen wij een forse caravan mee zomers, en dan is de D5 wel erg prettig om te hebben in het vooronder.
Geplaatst: 06.06.2009 - 09:58
door PeerTronic
Welkom Tuk Tuk V70
Grappig dat je exact dezelfde weg als ik bent gevolgd. Was 3 jaar geleden al gebrand op een Volvo maar vond het financieel niet verantwoord. Toen maar gekozen voor een rationele oplossing, een Ford!
Nooit echt van genoten, prima auto maar dodelijk saai.
Rijd nu in een XC70, mijn vrouw vond de V70 wat laag zitten en de XC70 lekker stoer. Nou ja, ondanks de meerprijs toch maar gedaan.
Aan de opmerkingen hierboven kan ik alleen maar toevoegen dat het vrij simpel is met alle details op dit forum over verbruik van een diesel om het breekpunt uit rekenen. Deze ligt zeker niet onder de 15.000 km!
Daarnaast brengt een diesel wel meer kosten met zich mee, zowiezo ligt het onderhoudsinterval anders. Over duurzaamheid kan ik alleen maar zeggen kijk eens naar de km standen van de benzine versies.
Tot slot, een my 00-04 of 04-07 is een kwestie van smaak en accesoires. Nieuwere modellen hadden vaak al standaard wat extra's. Ook als je Xenon wil is dit een argument. Ik vind persoonlijk het interieur van een 04-07 model net iets meer aangekleed en mooier, maar dat is persoonlijk.
Ik denk dat er hier veel diesel voorstanders zijn omdat het kilometervreters zijn?
Geplaatst: 06.06.2009 - 10:58
door Voorn
Daneel schreef:De D5 is idd een erg krachtige motor! Soms wel eens te krachtig voor een voorwielaangedreven auto, maar dat ter zijde.
Ik heb zelf eens een hele vakantie (4 weken) een leen-V70 met 2.4 (140 pk) mee gehad. Een erg fijne auto en ook deze voelde niet eens ondergemotoriseerd aan en was wel duidelijk geruislozer dan mijn D5.
Nou slepen wij een forse caravan mee zomers, en dan is de D5 wel erg prettig om te hebben in het vooronder.
Helemaal mee eens. Ik heb net de D5 gekocht voor zijn trekkracht. Mijn vorige auto was een Opel Omega 2.5 TD 6 cylinder. Deze kon de caravan goed aan maar bij 7-8% hellingen kreeg de motor het toch wat warm. Zeker bij 30gr. Daarom gingen wij dan maar om 06:00 uur ergens weg omdat het dan koeler was. Met deze V70 D5 denk ik daar geen probleem meer mee te hebben.

Geplaatst: 06.06.2009 - 13:25
door Gast
Tuk Tuk V70 schreef:Tja, en of dat haalbaar is qua prijs: als ik mijn criteria op autoscout intik,krijg ik 36 hits. Daar moet met wat geluk toch wel iets aardigs tussen zitten? Of zijn dat meestal de dealers waar je eigenlijk geen zaken mee wil doen (geen garantie of alleen op draaiende delen)?
Ik zou zeggen kies er één uit, die je wel zou willen kopen en deel die hier met ons....
Ik ben nieuwsgierig.
Geplaatst: 06.06.2009 - 16:53
door PeerTronic
Als ik zoek op jouw strikte criteria vind ik er hooguit 9, waar zoek je op?
Wat is nu je maximum en welke andere voorkeur heb je. Mag het ook een 2.5T zijn bijvoorbeeld, handgeschakeld of automaat?
Geplaatst: 06.06.2009 - 22:52
door Tuk Tuk V70
Ha ha, ik ga mijn mooie Volvo straks niet ontsieren met een sleurhut!

Ik heb mijn mooie fiets al moeten mutileren met kinderzitjes en fietstassen, mijn burgerlijkheidsgrens is daarmee wel bereikt.
@ PeerTronic: Ja, Ford is veel blik voor je geld, maar je kunt ze niet beschuldigen van auto's met karakter. Overigens vind ik dat er maar weinig merken zijn met een beetje eigenzinnig uiterlijk. Dat hoekige van Volvo's spreekt me erg aan. De nieuwe V70 vind ik qua design ook echt tegenvallen (niet dat ik me er een kan veroorloven).
Bedankt voor jullie tips allemaal. Als ik het zo begrepen heb is er functioneel gezien niet veel anders of verbeterd bij My04-07 tov de vorige. Dat zal hem dan met name in de opties zitten, die je in beiden tegen kunt komen.
Mijn exacte criteria:
15.000 euro
150.000 kilometer
brandtof: ik neig nog steeds naar benzine, maar ik sluit diesel nog even niet uit.
Schakelbak of automaat: Schakelen spreekt me meer aan, automaat lijkt me wat suf. Maar de mensen die ermee rijden zijn allemaal enthousiast. Ik heb wel begrepen dat een automaat minder zuinig is, dat vind ik wel een minpunt.
2.4/2.5 maakt me niet uit.
Verkoper: alleen autobedrijf, geen particulier
Bouwjaar: 2002 en nieuwer
De 36 hits was dan ook inclusief diesel, misschien zit hem daar het verschil in?
Geplaatst: 07.06.2009 - 10:23
door Gast
Nee, het zit hem in 2002 en nieuwer
Dan heb je idd een grote range aan V70 's.
Ik ging er ook van uit dat je minimaal een 2004 wilde.
Geplaatst: 07.06.2009 - 10:25
door PeerTronic
2004 en nieuwer moet lukken met wat geduld. De uitkomst is natuurlijk heel erg afhankelijk van de staat van het voertuig en de accesoires
Geplaatst: 07.06.2009 - 13:44
door bartv70
Kijk ook eens over de grens
http://www.ucl.volvocars.de/
http://www.nl.ucl.volvocars.be/
Voor 10 tot 12000 euro koop je bij de off. Volvodealer met garantie
Geplaatst: 07.06.2009 - 14:08
door C70ESBen
Tarman T schreef:Een D5 doet niet onder voor een 2.5 of 2.5T!! Dus daar moet je qua motor al naar een T5 of R gaan om de diesel te overtroeven! Diesel is ook gewoon een fijne motor!!
Hahahaha, jij hebt dus duidelijk nog nooit met een 2.5T gereden...
Vooral je laatste zin is hilarisch!