Pagina 1 van 1
Standkachel tot leven brengen Duitse V70
Geplaatst: 08.06.2009 - 19:29
door TM645
Ik heb fabrieksaf een standkachel. Dat houd in dat ook al koop je een nieuwe V70 zonder standkachel, je er toch 1 mee krijgt. Je kan het apperaat alleen niet gebruiken doordat de software er niet op zit. Nu wil ik de software erop laten zetten (150,-), maar vraag ik me af of na 4 jaar van geen gebruik de kachel eerst moet worden nagekeken.
Ik heb overigens een Duitse V70, waarbij dat standaard af fabriek in gemonteerd word zonder dat je erom gevraagd hebt.
Geplaatst: 08.06.2009 - 21:36
door Guestuser
Ik heb dit meerdere malen gedaan. De 1e keer dat een standkachel gebruikt wordt, was er telkens veel rookvorming. Plaats de auto dan ook niet in een dichte garage, maar gewoon buiten en laat de boel flink doorroken. De volgende keer zal hij dan prima werken (althans, dit was bij mij zo). Succes ermee!
Geplaatst: 08.06.2009 - 23:35
door jbuure
Zelfde verhaal voor mij. Ook Duitse V70, hier de software erop en de winter lekker genietend kijken naar anderen die lopen te krabben of met klappertanden in de auto zitten :twisted:
Geplaatst: 09.06.2009 - 07:48
door piotrV70
Waar zit die standkachel ? En is dat bij alle Duitse V70's zo ?
Geplaatst: 09.06.2009 - 07:49
door Ben
piotrV70 schreef:Waar zit die standkachel ? En is dat bij alle Duitse V70's zo ?
zoek eens even op 'standkachel' op 't forum.
Geplaatst: 09.06.2009 - 07:50
door piotrV70
Je hebt gelijk

tis nog vroeg....
Geplaatst: 09.06.2009 - 13:57
door MaartenV70D5
Dat roken is inderdaad niet gelogen. In plaats van gefrustreerde buren was er bij mij sprake van bezorgde buren. Ze kwamen nog net niet met de brandblusser naar buiten!
Geplaatst: 09.06.2009 - 16:10
door Steenbruggen
Verwarming
Een parkeerverwarming op brandstof zorgt ervoor dat de auto warm is als u erin wilt rijden, ongeacht waar deze is geparkeerd.1. Verkrijgbaar voor zowel benzine- als dieselmotoren. TÜV-goedgekeurd.
Motorverwarming
Het starten van een reeds verwarmde motor betekent dat:
de auto een kleinere hoeveelheid schadelijke uitlaatgassen afgeeft,
de auto aanzienlijk minder brandstof verbruikt,
de motor minder slijt
Interieurverwarming
Verwarmt het water en pompt dat vervolgens rond in het gewone verwarmingssysteem van de auto. Bovendien wordt de interieur-ventilator automatisch ingeschakeld en wordt de warmte gelijkmatig verdeeld in het passagierscompartiment.
Dat de auto een warme motor en een behaaglijke interieurtemperatuur heeft bij de start, betekent dat:
de passagiers nemen in een warme auto plaats en daarmee neemt het gevaar van onderkoeling af
u geen ijs van de ruiten hoeft te krabben
Technische informatie
Eenvoudig te monteren onder het linker voorscherm van de auto. Wordt aangesloten op het elektrisch systeem van de auto. De verwarming is geheel geïntegreerd met het elektrisch systeem van de auto, wat een goed ontwikkelde communicatie tussen auto en verwarming betekent. Dit heeft de volgende voordelen:
In het geval van een storingscode, bijvoorbeeld als de verwarming niet is gestart of gestopt, wordt er informatie doorgegeven via een bericht op het instrumentenpaneel van de auto
als de accuspanning laag is, start de ventilator niet om te voorkomen dat de accu leegloopt. De motor wordt echter wel warm
bij een lager accuspanningsniveau start de verwarming niet, om zo de accu te sparen voor het starten van de motor.
De verwarming start niet als het brandstofniveau te laag is.
De verwarming gaat automatisch uit wanneer de airbag wordt opgeblazen.
de regeleenheid is geoptimaliseerd voor een efficiënte verbranding.
Timer
Er is geen aparte timer nodig. Deze functie wordt met het laden van software geactiveerd: Verwarming & timer, applicatie2.
Auto's met hulpverwarming af fabriek gemonteerd worden eenvoudig geüpgraded naar standverwarming: Timersysteem².
De timer wordt eenvoudig bediend met een ring op de richtingaanwijzerhendel. Op dezelfde manier als de boordcomputer. Er wordt een bedieningshendel geplaatst als de auto niet is uitgerust met een boordcomputer.
Restverwarming
Een functie die ervoor zorgt dat u de verwarming op brandstof als restverwarming kunt laten lopen. De functie houdt in dat de motorkoelvloeistof ongeveer 20 minuten nadat de motor is afgezet circuleert. Op deze wijze kan het passagierscompartiment tot maximaal 20 minuten na het stoppen warmte ontvangen. Ideaal voor taxi's die op klanten wachten. Dit is ook beter voor het milieu omdat het niet nodig is om de motor stationair te laten draaien om het passagierscompartiment te verwarmen.
Starten op afstand, verwarming
Een praktische starter op afstand waarmee u de verwarming eenvoudig in kunt schakelen zonder dat u naar de auto hoeft te gaan. Geregeld door een zender met een bereik van 600 meter indien onbelemmerd. Een praktisch accessoire dat zeer geschikt is voor koude winterdagen.
LET OP! De verwarming mag niet worden gebruikt in afgesloten ruimten, zoals garages zonder goede ventilatie en ook niet bij benzinestations.
Moet volgens afzonderlijke procedures besteld worden en gedownload worden met behulp van VIDA
ivacy Policy | Copyright | Global Home
Re: Standkachel tot leven brengen Duitse V70
Geplaatst: 14.06.2009 - 00:31
door mini2
Wel een beetje duur om die standkachel tot leven te laten brengen. Ik heb het zelf vorig jaar door de dealer laten doen kosten voor software laden was €65,-. Overigens doet de standkachel het gewoon hij schakelt alleen in bij temperaturen onder de 7/8 graden.
TM645 schreef:Ik heb fabrieksaf een standkachel. Dat houd in dat ook al koop je een nieuwe V70 zonder standkachel, je er toch 1 mee krijgt. Je kan het apperaat alleen niet gebruiken doordat de software er niet op zit. Nu wil ik de software erop laten zetten (150,-), maar vraag ik me af of na 4 jaar van geen gebruik de kachel eerst moet worden nagekeken.
Ik heb overigens een Duitse V70, waarbij dat standaard af fabriek in gemonteerd word zonder dat je erom gevraagd hebt.
Geplaatst: 14.06.2009 - 10:28
door janpie
Heeft iedere V70 een standkachel?? dan wi ik die software ook wel in geladen hebben . En als het dan 150 euries kost heb k het er wel voor over.
Tijd is geld ,weet je wel, .. als je een tijdje staat krabben om het ijs/sneew van je auto af te krijgen ..kan je s,morgens nog ff langer blijfen liggen

Geplaatst: 14.06.2009 - 10:38
door Paul
Nee, alleen Duitse
Geplaatst: 14.06.2009 - 10:44
door janpie
jammer

ik begon al enthousiast te worden